В рамките на една година през Интермодален терминал Пловдив са превозени 25 000 ремаркета. Това е трикратно увеличаване спрямо прогнозите за превози от автомобилни тежкотоварни композиции към железопътен транспорт. Цанко Станчев, управител на терминала посочи резултатите:
„Резултатите са доста добри, даже надминаха нашите очаквания. Реално сме във владение на терминала от декември 2017 година. Първият влак, който реализирахме беше от януари 2018 г., и влаковете бяха един път на седмица, след което за няколко месеца до средата на 2018 г., станаха два пъти в седмицата. В момента всеки ден обработваме два влака с ремаркета, и един с контейнери. За 2019 – 19 000, което е с 10 000 броя увеличение, за 2020 г. сме на 25 000 броя. Сега през 2021 г. сме на 12 000, като се надяваме да се задържи тенденцията и да нямаме спад спрямо м.г., ние очакваме постепенно увеличаване, напред в годините, предвид на новите проекти, с които работим за обработка на контейнерни влакове, и на други линии от терминала.“
Ковид кризата и ограниченията по границите накараха много фирми да предпочетат претоварването на тировете на влакови композиции. От началото на 2021 г. до момента, превозеният обем товари е колкото за цялата 2018 г.
За добрата практика от разкриването на Интермодалния терминал Цанко Станчев сподели: „На първо място има облекчаване на сухопътния трафик, който има все по-голям проблем, не само у нас, но и в Европа, предвид на увеличения брой на транспортните средства. Това, което ние правим, всеки ден от 30 до 60 ремаркета „се махат“ от пътя, качваме ги на влак, и заминават за своята крайна дестинация по жп транспрорт. Другото е независим транспорт от пътните условия, най - вече през зимния период, при неблагоприятни условия, и не на последно място екологията, това е зелен транспорт, и няма вредни емисии, Мисля, че това е бъдещето!“
Очакванията са след завършването на скоростната жп линия от Пловдив до пристанище Бургас товарите още да се увеличат, каза Цанко Станчев. Той допълни още: „Очакваната полза е по-бързо времепътуваме на товарите от Пловдив до Бургас, което не е малко, понеже железопътният транспорт по времепътувне се сравнява със сухопътния. При завършването на модернизацията се надяваме да се съкрати времепътуването на влаковете, което би дало доста добра конкурентоспособност на железопъннти траспорт спрямо сухопътния. Заедно с превозвачите, с които работим в тази посока бихме могли да увеличим работата на Интермодалния терминал."
С финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 в момента се изгражда последният етап от модернизацията на жп линията Пловдив-Бургас. Осигурените средства за завършването на железопътната магистрала са над 675 млн. лева. Освен линейната инфраструктура, се внедряват и съвременни системи за сигнализация и телекомуникации, които осигуряват оперативна съвместимост на жп мрежите в целия Европейски съюз. С нея се гарантира безпрепятственото осъществяване на международни железопътни превози по европейските коридори.
Политическата ситуация и парите на държавата. В очакване на редовен кабинет ще сте стигне ли до приемане на бюджет? Къде са основните проблеми в предложената рамка и кои са най-големите финансови рискове пред страната ни? Коментарът е на Михаил Кръстев , изпълнителен директор на Съюз за стопанска инициатива – част от Националния съвет за тристранно..
Благотворителен коледен концерт в подкрепа на 11-годишната София ще се проведе тази вечер от 18 часа във физкултурния салон на Основно училище „Елин Пелин“ в Пловдив. Паралелно с това учениците набират средства и в коледен базар, който стартира в началото на седмицата . Дарения за лечението могат да бъдат направени и по банков път, както и..
Първата награда в тазгодишното издание на конкурса "Млад предприемач" на Пловдив спечели Любомир Владимиров с авторската си разработка за автомобилен симулатор. "Това е един проект, в който истински коли са трансформирани в много реалистични симулатори. Качвате се в истинска кола и имате възможност да усетите физиките, които бихте усетили на..
В края на месец март разказахме за млад мъж от първомайското село Бяла река, който събира и след това дарява инвалидни колички и столове на хора с увреждания в нужда. 9 месеца по-късно той вече е учредил благотворителна фондация и в началото на следващата година възнамерява да открие склад, в който да се събират помощните средства, които..
В последната ни рубрика за успешните образователни практики ще Ви разкажем за Професионална гимназия по вътрешна архитектура и дървообработване „Христо Ботев“ в Пловдив. Учебното заведение участва в проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение“. Той се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се..