Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Интермодалността - цел на транспортните европроекти

Терминалът три пъти надвиши обработените товари в сравнение с прогнозите

В рамките на една година през Интермодален терминал Пловдив са превозени 25 000 ремаркета. Това е трикратно увеличаване спрямо прогнозите за превози от автомобилни тежкотоварни композиции към железопътен транспорт. Цанко Станчев, управител на терминала посочи резултатите:

 „Резултатите са доста добри, даже надминаха нашите очаквания. Реално сме във владение на терминала от декември 2017 година. Първият влак, който реализирахме беше от януари 2018 г., и влаковете бяха един път на седмица, след което за няколко месеца до средата на 2018 г., станаха два пъти в седмицата. В момента всеки ден обработваме два влака с ремаркета,  и един с контейнери. За 2019 – 19 000, което е с 10 000 броя увеличение, за 2020 г. сме на 25 000 броя. Сега през 2021 г. сме на 12 000, като се надяваме да се задържи тенденцията и да нямаме спад спрямо м.г., ние очакваме постепенно увеличаване, напред в годините, предвид на новите проекти, с които работим за обработка на контейнерни влакове, и на други линии от терминала.“

Ковид кризата и ограниченията по границите накараха много фирми да предпочетат претоварването на тировете на влакови композиции. От началото на 2021 г. до момента, превозеният обем товари е колкото за цялата 2018 г. 

За добрата практика от разкриването на Интермодалния терминал Цанко Станчев сподели: „На първо място има облекчаване на сухопътния трафик, който има все по-голям проблем, не само у нас, но и в Европа, предвид на увеличения брой на транспортните средства. Това, което ние правим, всеки ден от 30 до 60 ремаркета „се махат“ от пътя, качваме ги на влак, и заминават за своята крайна дестинация по жп транспрорт. Другото е независим транспорт от пътните условия, най - вече през зимния период, при неблагоприятни условия, и не на последно място екологията, това е зелен транспорт, и няма вредни емисии,  Мисля, че това е бъдещето!“

Очакванията са след завършването на скоростната жп линия от Пловдив до пристанище Бургас товарите още да се увеличат, каза Цанко Станчев. Той допълни още: „Очакваната полза е по-бързо времепътуваме на товарите от Пловдив до Бургас, което не е малко, понеже железопътният транспорт по времепътувне се сравнява със сухопътния. При завършването на модернизацията се надяваме да се съкрати времепътуването на влаковете, което би дало доста добра конкурентоспособност на железопъннти траспорт спрямо сухопътния. Заедно с превозвачите, с които работим в тази посока бихме могли да увеличим работата на Интермодалния терминал."

С финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 в момента се изгражда последният етап от модернизацията на жп линията Пловдив-Бургас. Осигурените средства за завършването на железопътната магистрала са над 675 млн. лева. Освен линейната инфраструктура, се внедряват и съвременни системи за сигнализация и телекомуникации, които осигуряват оперативна съвместимост на жп мрежите в целия Европейски съюз. С нея се гарантира безпрепятственото осъществяване на международни железопътни превози по европейските коридори.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фармацевти настояват да се въведе концепцията „Едно здраве“

Фармацевтите в цялата страна наблюдават увеличение на броя пациенти, които търсят помощ за здравословни проблеми, предизвикани от горещините, замърсения въздух при пожарите в страната и взривовете край Нови хан, както и ръст на случаите на болни от салмонела, хепатит, дизентерия и ковид. Това отчитат от Инициативният комитет на..

обновено на 07.08.24 в 09:46

С мащабни проекти район "Тракия" отбелязва своя празник

Точно днесе и празник на най-младият район на Пловдив, а именно „Тракия“, който става на 51 години. Първите блокове там са построени през 1973-та година за да се отговори на разрастващият се град и преодоляване на жилищната криза. Днес увеличаващите се жилища в района създават и проблем с паркирането, но поставят и въпросите, свързани с..

обновено на 06.08.24 в 11:23

Време е партиите да разберат, че НС не е кварталният пясъчник

Не е изненада, че отново отиваме на предсрочни избори, защото партиите още от предишните си постлаха толкова късо одеялце, на което не могат да се съберат всичките им амбиции, каза в предаването "Точно днес" политологът Любомир Стефанов. Политическите ни партии не разбират връзката между гражданите и управлението, дупката между обещанията и..

публикувано на 06.08.24 в 10:34

36 училища в Пловдив и областта с нови класни стаи

36 училища от Пловдив и региона получават финансиране за нови класни стаи по хуманитарни науки, география и икономика, технологии и предприемачество и за целодневна организация на учебния ден. Общият брой на одобрените за страната е 426.  Средствата са осигурени от Министерството на образованието и науката по Национална програма „Осигуряване..

обновено на 05.08.24 в 16:40

ПУ е домакин на международен семинар на българисти

Студенти и докторанти от 10 държави се включиха в Международния семинар на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, който продължава до 10 август. Най-далечният участник е от страната на изгряващото слънце – Япония. Събира ги една обща страст - изучаването на българския език, историята и културата на страната ни. Темата на семинара е..

публикувано на 05.08.24 в 11:30