Ото има големи дългове на хазарт, дотам, че баща му е твърде недоволен, когато се налага да ги плати. Подвизите на Бисмарк са оценени по достойнство и студентите го наричат „Бисмарк велики“. После той се мести в Берлинския университет, но не променя стила си на живот. Джон Мотли, американски историк и дипломат, с когото са приятели, го описва така: „Безразсъден и нахален ексцентрик, но изключително надарен и очарователен младеж“. Той все пак се дипломира и отива на стаж в Аахен. В съда му е тясно, мести се в администрацията, но там му е още по-тясно, защото трудно понася да има началници. На всичкото отгоре е силно влюбчив и харчи усърдието си по жените, не за работата. Първо е Лаура Ръсел, благородна англичанка, след раздялата се утешава с по-възрастна французойка, а после се връща към англичанките с пасторската щерка Изабела Лорейн-Смит. Те прекарват няколко страстни седмици в провинцията, но, обратно в Аахен се оказва, че Бисмарк не си е пуснал отпуска и е уволнен. И без това иска да се махне, така че не се трогва особено, а изкарва година военна служба, за която също установява, че не е неговото поприще. Остава му само да се върне към битието на юнкер, да управлява бащините имения и да живее без началник. И го прави успешно. Той бързо схваща принципите на земеделието, скоро възстановява именията, плаща дълговете си и пътува из Франция, Англия и Швейцария. А и има достатъчно време не само да чете доста, но и да не загърби добрите стари лоши навици. Има компания за лов и екстравагантни партита, преследва всичко женско наоколо, а пиенето му достига нови висоти. Печели огромен авторитет, защото, както сам разказва, „надпивам гостите си и ги вкарвам под масата с приятелско хладнокръвшие“. Всички тези активности вече му носят прякора „Бесният Бисмарк“.
Вече на около 30, Бисмарк още не е сигурен какво да прави. Той се залюбва с Мари, която обаче е сгодена и се жени за негов приятел. На сватбата се запознава с 20-годишната Йохана, чиято ръка скоро иска и получава, въпреки репутацията си, просто е много настоятелен и убедителен. Йохана е точно човекът, който му трябва – тя му осигурява житейска опора, като поема изцяло домашните дела и изцяло се съобразява с неговите нужди и желания. Около сватбата, Бисмарк за първи път попада и в света на политиката, който, буквално, става негов завинаги. През 1845 е избран в провинциалния парламент на Померания, а после и в ландтага на Саксония. Той е свързан с консервативното крило – противопоставя се на либералните реформи, работи срещу ограничаване правомощията на юнкерското съсловие, обявява се против политическото равенство на евреите и има много врагове. Но това няма значение, той най-после намира полето си на дейност и пише: „Въпросите на политиката ме засягат много повече, отколкото мислех“. През 1848 в Берлин избухва либерална революция, която Бисмарк не приема. Той дори въоръжава контра-революционен отряд от селяни и смята да ги поведе към Берлин, но от това не излиза нищо, защото междувременно крал Фридрих-Вилхелм IV прави компромиси – отказва да смаже революцията със сила, обещава някои либерални реформи. Бисмарк не е избран в новото Национално събрание на Прусия и не получава министерски пост, както очаква, но следващата година е избран в долната камара на Пруския държавен парламент и се мести със семейството в Берлин. Той води кампания срещу идеите за „разтваряне“ на Прусия в доминираната от Австрия Германска конфедерация и заради балансираните му и гъвкави аргументи, всички го гледат с нови очи. Бисмарк се доказва като човек, който се интересува от реалните проблеми на държавата и демонстрира готовност за политически прагматизъм, който го поставя в особена, самостоятелна позиция, извън консерваторите.
През 1851 е изпратен от краля като представител на Прусия в Бундестага във Франкфурт, центъра на Германската конфедерация. По навик, Бисмарк не си държи устата затворена и друг прусак – Георг фон Винке го обвинява в недискретност по деликатни дипломатически въпроси. Разменят се остри реплики и е насрочен дуел с пистолети, но жертви няма. През 1857 кралят е парализиран и брат му, Вилхелм, става регент. Той скоро се сблъсква с консерваторите, но Бисмарк вече е променил позицията си - говори за „националната мисия на Прусия“ и необходимостта от съюз с национално-либералното движение. Регентът харесва Бисмарк и неговите идеи, но още не вижда как да го използва във вътрешната политика, затова го изтегля от Франкфурт и го праща посланик първо в Санкт Петербург, а после в Париж. Така Ото фон Бисмарк поема по пътя на голямата европейска политика, за да застане скоро на самия неин връх.
"Черно хайку" се казва новата стихосбирка на Яна Букова и макар че звучи оксиморонно, това всъщност е една не толкова кратка поема за живота, която изследва "терора на тленността". По-внимателният читател, или по-скоро почитател на творчеството на Букова ще каже, че това всъщност е продължение на пътеката, по която ни води предишната й стихосбирка..
Девически хор „Евмолпея“ ще изнесе концерт под надслов „Коледен блясък“ на сцената на Епископската базилика на Филипопол с диригент Алия Хансе. Той е част от Коледно-новогодишната програма на Община Пловдив в рамките на дванайстото издание на празниците „Светлина и надежда в Стария град“, организиран от Общински институт „Старинен Пловдив“...
Премиера на пиесата „Венецианска загадка“ от Джузепе Берто представя Драматичен театър Пловдив в Камерна зала. Режисьор на спектакъла е проф. Здравко Митков, сценография и костюми – Петър Митев. Участват актьорите Калин Врачански, Мария Сотирова, Павел Сапунджиев и Мина Каукова. Мъж и жена - бивши съпрузи, търсят път един към друг след..
Новата книга „Илюзионистът” на един от най-успешните съвременни български автори Недялко Славов ще бъде представена тази вечер в Пловдив. Премиерата ще се състои в Литературния салон на читалище "Алеко Константинов". Литературната критика определя романа като многопластов, увличащ и завладяващ. Писателят и блогър Иван Стамболов казва за книгата:..
Тази вечер от 18 часа е откриването на изложба "Малък формат", в галерия "ДПХ", на бул. "Цар Борис III Обединител" 153. Изложбата е организирана около концептуалната рамка, работите да бъдат с размер до 30/30/30 см. Малкият формат може да бъде обхванат с поглед изцяло от близка дистанция. Той предполага приближаване, вглеждане. Въздейства..