Рязкото и значително поскъпване на борсовата цена на електроенергията в началото на седмицата предизвика реакцията на бизнес организациите. Някои от големите консуматори на ток като КЦМ спряха работа, а служебното правителство разпореди държавната ТЕЦ Марица Изток 2 да увеличи работещите мощности.
"Очевидно проблемът трябва да се погледне на системно равнище. Тоест, вземани са някакви мерки, но те са действали моментно. С други думи, имаме някакъв структурен проблем на пазара", смята Найденов. Според него ТЕЦ "Марица Изток" 2 може да работи още по-активно на пазара, когато ценовите равнища го позволяват.
"Целта не е всеки път да пишем писма и да казваме "включвайте нови мощности", а самата централа да следи пазара и да отговаря на тези пазарни сигнали. Когато цените са ниски и електроцентралата не би могла да реализира печалба и приходи-нека не работи. Но когато имаме такива ценови равнища от 300 лева на мегаватчас/ а цената определена от КЕВР за "Марица Изток" 2 е 220 лева/, тоест имаме близо 100 лева разлика между регулираната и пазарната цена, очевидно е, че централата би имала полза", коментира Ивайло Найденов.
Така, според него, централата едновременно ще решава своите проблеми с високата задлъжнялост заради високите цени на въглеродните емисии, които плаща, а и на пазарен принцип с увеличаване на предлагането ще регулира ръста на цените.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..