Авторът повече от 25 години работи и като литературен историк в Института за литература към БАН.
„Заниманията ми с история на литературата, са от доста време. Имам интерес да откривам, разказвам и анализирам по-малко известни литературни истории. Самата книга съдържа мои изследвания, текстове, истории, които се занимават с малко познатото, с по-интересното в историята на литературата“, заяви в интервю предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Георги Господинов.
Той подчерта, че обединяващото звено между всички части на книгата е това, което е останало извън кадър.
В книгата се разказва една история за български аероплан, който влита в историята на футуризма. Тя обаче дава и отговор на въпроса - защо социализмът е труден за разказване? И още – за следобеда на една идеология, за някогашните лексикони и виновното дете на късния соц.
Георги Господинов смята, че има връзка между виновното дете на късния соц. и това, което сега се случва в България сега. Лошият начин на живот днес, е заровен в късния соц.
„Тъкмо тази шизофрения на късния соц, когато ти говориш едно в кухнята си, а друго публично, не успяхме да я преодолеем и преживеем. Начинът по който днес пребиваваме в отношението към собствената си държава, е пряко следствие и от онова отношение към онази държава, която не беше наша“, коментира още Георги Господинов.
Писателят допълни, че не е изненадан от случващото се на политическата сцена през последните месеци и факта, че вървим към нови предсрочни парламентарни избори.
„Трябва да се мине на друго ниво на разговор. В момента сме затънали в най-ниската точка на това фамилиарно говорене, което е влязло в някаква степен на истерия, която не чуваш другия. Третото, което ни дърпа страшно много като общество, е изричането на всякакви лъжи, фалшиви теории, конспирации и т.н. Липсата на авторитети, които ние сами унищожаваме непрекъснато. Липсата на онази червена линия, която да казва – тук трябва да се спре, тук лъжете, от тук нататък е науката. Прекрачихме всички граници и това е унищожително“, категоричен беше Господинов.
Премиерата на книгата „В пукнатините на канона“ ще бъде на Празниците на изкуствата „Аполония“. Срещата с писателя Георги Господинов е на 5 септември от 19 часа в двора на Художествената галерия в Созопол. По покана на Фондация „Аполония“ Господинов ще води и майсторски клас за творческо писане от 1 до 5 септември.
На 7 септември от 18 часа в рамките на Алея на книгата София Георги Господинов ще се срещне с читатели и ще раздава автографи на щанда на Жанет 45 в книжна шатра 19, бул. „Витоша“.
Цялото интервю с Георги Господинов можете да чуете в звуковия файл.
За загадката Иван Хаджийски си говорим тази събота с философа Тони Николов в "Срещите". Ученият, който с колело обикаля България, за да нарисува истинския портрет на българина и да каже, че "Душевността на човека се определя от обществения му бит." Слушайт, интересно е.
Близо 100 събития в 13 града са включени в програмата на 12-та поредна Нощ на театрите, която „отваря вратите“ на сценичните изкуства към сърцата на зрителите. Инициативата продължава три дни - от 15 до 17 ноември, а символичното начало на Нощта бе поставено вчера следобед със студио на живо от Драматичен театър – Пловдив. Спектакли,..
Един от първите деятели на подводната дейност в България инж. д-р Илия Щирков представя книгата си „Подводни мемоари“ в Народна библиотека „Иван Вазов“. Събитието се провежда по повод 60 г. от началото на водолазната дейност в Пловдив и 35 г. от основаването на подводен клуб "Нептун", който е организатор. В нея той споделя своите спомени..
Близо 100 събития в 13 града са включени в програмата на 12-та поредна Нощ на театрите, която „отваря вратите“ на сценичните изкуства към сърцата на зрителите. Инициативата продължава три дни - от 15 до 17 ноември, а символичното начало на Нощта поставя дискусия със студио на живо от Драматичен театър – Пловдив. В Нощта на театрите ще..
Мюзикълът „Дух“ по едноименния холивудски филм с Деми Мур, Патрик Суейзи и Упи Голдбърг в главните роли прави премиерата си в Манчестър през 2011 г. и веднага след това превзема сцените на Уест Енд и Бродуей. Либретото пише Брус Джоел Рубин, а музиката е на Глен Балард и Дейв Стюарт, когото публиката познава от Eurythmics. Сюжетът разказва за..