Това може да означава смесване на училищна среда с други места като предприятия, центрове за обучение или културни обекти. Смесено е и дистанционното обучение, а в условия на ограничения заради ковид пандемията онлайн контакта между учители, ученици а и родители, то се превърна в спасително решение. Калоян Дамянов, който е председател на Националната асоциация на ресурсните учители, признава, че за него и колегите му от системата на приобщаващото образование, ситуацията е била особено трудна:
Със стартирането на мерките по време на пандемията от коронавирус стана много трудно за работещите в системата на приобщаващото образование. Истината е, че те нямаха опит в това. Но в изтеклите 2 години се създадоха много и различни нови възможности, които всъщност трансформираха дейността на ресурсните учители, психолози и логопеди от присъствена форма да премине частично в електронна среда.
Частично нужната ни подкрепа получихме със създаването на библиотека с ресурси на сайта на Министерството на образованието. Бих искал обаче да обърна внимание на една нова инициатива, организирана от УНИЦЕФ. СТава дума за платформа с видеоресурси, кои о подкрепят елекронното обучение точно на деца, които имат специални образователни потребности.
За това как едно средно училище в Пловдив се възползва от възможностите на смесеното обучение обяснява Емил Начев, който е директор на гимназията с хуманитарен профил „Свети Свети Кирил и Методий“:
При нас паралелките, които са ангажирани с изучаването на така наречените СТЕМ науки, имат обучение в реална среда. Част от часовете преминават в лаборатории на ПУ „Паисий Хилендарски“, на Медицинския уиверситет. Имаме споразумение с КЦМ и част от часовете протичат в лабораториите на дружеството.
Сред препоръките на Европейската комисия за по-широкото използване на смесеното обучение е увеличаване на индивидуалната подкрепа и на системите за наставничество. В този смисъл Комисията препоръчва да се назначи допълнителен персонал, който да помага за ангажирането на учениците и в извънкласни дейности.
Студенти и докторанти от 10 държави се включиха в Международния семинар на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, който продължава до 10 август. Най-далечният участник е от страната на изгряващото слънце – Япония. Събира ги една обща страст - изучаването на българския език, историята и културата на страната ни. Темата на семинара е..
На фона на бушуващите през лятото пожари и замърсяването на въздуха в края на миналата седмица заради горящото депо за отпадъци в Цалапица говорим за здравната цена на мръсния въздух и знаем ли как адекватно да се предпазим в такива ситуации. Разговорът е с доц. Владимир Ходжев, началник на клиниката по пневмология и фтизиатрия в УМБАЛ „ Св. Георги“...
Намираме се във фаза на разлагане на партийния модел и това може да има непредвидими последици, а политическата война, която се води ще доведе до деструкция на демокрацията. Това коментира политологът Светлин Тачев след като стана ясно, че ИТН няма да сформират правителство и отиваме на нови парламентарни избори. Той подчерта, че не е..
С тържествена церемония пред паметника на българите от Източна и Западна Тракия и Беломорска Македония, загинали в национално-освободителните борни и войните за България пловдивчани отбелядаха 121-та годишнина от избухването на Илинденско –Преображенското въстание. Пред монумента в градинката до старите хали в район „Южен“ тържествено слово..
Значително превишаване на нормите на фини прахови частици е регистрирано във въздуха в Пловдив, съобщи заместник-кметът по екология и здравеопазване в Община Пловдив Иван Стоянов, който и в момента е на мястото на пожара в Цалапица. Данните от измерванията на мобилните станции показват концентрация от 350 mg/m³ ФПЧ 10, съобщават от община..