Това може да означава смесване на училищна среда с други места като предприятия, центрове за обучение или културни обекти. Смесено е и дистанционното обучение, а в условия на ограничения заради ковид пандемията онлайн контакта между учители, ученици а и родители, то се превърна в спасително решение. Калоян Дамянов, който е председател на Националната асоциация на ресурсните учители, признава, че за него и колегите му от системата на приобщаващото образование, ситуацията е била особено трудна:
Със стартирането на мерките по време на пандемията от коронавирус стана много трудно за работещите в системата на приобщаващото образование. Истината е, че те нямаха опит в това. Но в изтеклите 2 години се създадоха много и различни нови възможности, които всъщност трансформираха дейността на ресурсните учители, психолози и логопеди от присъствена форма да премине частично в електронна среда.
Частично нужната ни подкрепа получихме със създаването на библиотека с ресурси на сайта на Министерството на образованието. Бих искал обаче да обърна внимание на една нова инициатива, организирана от УНИЦЕФ. СТава дума за платформа с видеоресурси, кои о подкрепят елекронното обучение точно на деца, които имат специални образователни потребности.
За това как едно средно училище в Пловдив се възползва от възможностите на смесеното обучение обяснява Емил Начев, който е директор на гимназията с хуманитарен профил „Свети Свети Кирил и Методий“:
При нас паралелките, които са ангажирани с изучаването на така наречените СТЕМ науки, имат обучение в реална среда. Част от часовете преминават в лаборатории на ПУ „Паисий Хилендарски“, на Медицинския уиверситет. Имаме споразумение с КЦМ и част от часовете протичат в лабораториите на дружеството.
Сред препоръките на Европейската комисия за по-широкото използване на смесеното обучение е увеличаване на индивидуалната подкрепа и на системите за наставничество. В този смисъл Комисията препоръчва да се назначи допълнителен персонал, който да помага за ангажирането на учениците и в извънкласни дейности.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..