Директорът на НИНКН арх. Петър Петров отхвърли обвиненията на заместник-кмета на Пловдив Пламен Райчев, че институтът бави с 4 месеца проекта „По крепостните стени на Филипопол“, в който са включени пет обекта. Според него документите за част от проектите се бавят, но не заради Института.
Той е категоричен, че за подобекта "Консервация, реставрация и експониране на археологическия комплекс Небет тепе" научният ръководител на археологическите проучвания София Христева е внесла още на 30-ти септември миналата година становище, че за да бъде съгласуван, проектът трябва да бъде преработен.
Археологът подчертава, че проектът не е съобразен с археологическите проучвания през 2016 и 2017 г., а е изготвен въз основа на проект отпреди 15 г. По същата причина тя отказва да подпише становище и за подобекта „Реконструкция на елементите от техническата инфраструктура и благоустрояване на подходи към археологически комплекс „Небет тепе.
Решението на този казус е в правомощията на директора на Регионалния археологически музей – Пловдив и на Община Пловдив. НИНКН няма такива правомощия, пише арх. Петров.
Реновирането на другите два подобекта Баятовата и Бакаловата къщи са забавени със седмица след крайния срок – 23 декември 21-ва година заради съмнения за нарушени авторски права. След направената допълнителна проверка те ще бъдат изпратени тази седмица на министъра на културата за подпис.
Проектът за Източната порта е подписан на 29-ти ноември и е изпратен за одобрение от министъра на културата.
Директорът на НИНКН обяснява още, че община Пловдив е избрала метода инженеринг за 5-те подобекта на Небет тепе. Това означава, че проектът и изпълнението са напълно зависими от строителната компания-изпълнител. По думите му, в България са рядкост строителните фирми с такава специализация, като има потресаващи примери за унищожаване на паметници на културата от строители.
Инженерингът в реставрацията е практика на непрозрачност и безконтролност, а вероятно и на корупция, заявява арх. Петър Петров, който преди да оглави НИНКН беше главен архитект на район Централен.
На 5-ти януари Пламен Райчев заяви, че забавянето става вече притеснително, тъй като обектът трябва да бъде завършен до края на 2023 година, вече изма избран изпълнител, както и изтеглен кредит от общината за съфинансирането м в размер на 2 милиона лева, като европейското финансиране е 6 милиона лева.
„Гласът на Страдивариус“ – Красимира Стоянова и 300-годишната цигулка на Страдивариус на Светлин Русев ще звучат за първи път в Пловдив в концерт от Музикалния фестивал „Дни на музиката в Балабановата къща“ в Епископската базилика на Филипопол. Оперната прима Красимира Стоянова, известна с красотата и изяществото на своя тембър и младият..
Коледната изложба " Художниците на Гранит"! представя колекция с творби на художници от различни поколения свързани със село Гранит. Експозицията включва живопис, фотография и колаж на Антония Маринова-Crazy, Десислава Тодорова, Елена Христова,,Магдалина Топузова,Пенка Делчева,арх.Стойчо Добрев,Тоню Цанев,Чавдар Маринов, Тодорка Тодорова, Таньо..
Община Кричим спечели проект за обновяване на Народно читалище „Пробуда – 1912“. Проектът е за внедряване на мерки за енергийна ефективност и основен ремонт на сградата на стойност 5 598 200 лв. с ДДС. Финансирането е осигурено чрез споразумение между община Кричим и МРРБ. Избраният изпълнител трябва да извърши предвидените дейности в рамките..
Среща под надслов "Книга без автограф" ще се проведе тази вечер от 18 часа, в читалище "Алеко Константинов" – Пловдив. На събитието ще бъде представена съвместната стихосбирка на Стефка Тотева и Яна Дековска и ще присъстват автори и приятели на Литературен кръг "Метафора“. В памет на дъщеря й, нашата колежка от Радио Пловдив Стефка..
Мария Астаджова е българска художничка, родена в Стара Загора, която живее в Канада повече от трийсет години. Завършила е НУПИД "Акад. Дечко Узунов" в Казанлък и НХА в София. Имала е самостоятелни изложби в Монреал, Отава, България и е участвала в множество групови изложби в Канада и Америка. С изложбата „Деконструкция на чувствата“, тя..