Мнението по темата изрази в програма "Ден след ден" и „производител“ на учебници- Никола Кицевски, директор на издателство „Просвета“.
"Изобщо не става дума кое би ни улеснило нас като създатели на учебниците. Трябва да започнем от нещо друго. Кое е най-важното за нашите деца. Какви искаме те да бъдат, какви не са и какви трбва те да станат. Ние искаме те да бъдат равностойни на всички деца в най-напредналите държави. И предполагам, че тука всички родители биха казали - да така е и ние искаме да постигнем това нещо. За тази цел трябва да видим как другите държави са го постигнали, другите държавиq които са най-напред в своето образование са 5 в света, които са извън Европа - Южна Корея , Япония, Сингапур, САЩ, Канада, европейските държави -Великобритания, Финландия, напоследък Естония. Всички тези държави са постигнали това образование чрез многообразие на учебници. Не един, не два, дори не три или пет, а чрез многообразие от учебници. Дори и в най-напредналите държави учебникът не се санкционира както се прави у нас - МОН да го одобрява и да минава през една, две или колкото трябва комисии. В най-напредналите държави учебникът е свободен, важни са резултатите, който ще постигне учителят в клас. Тъй като резултите на учениците не са плод на някакъв учебник, те са резултати от работа на учителя, а и резултати от семейната среда, в която едно дете расте", посочи Кицевски
Според него трябва да почерпим опит от страните с добри образователни системи. Първо трябва да се направи ревизията на държаните образователни изисквания, за да видим какво трябва да знаят децата и от там да тръгнем.
"Сегашните ни държавни образователни изисквания и съответно програми в своята основа вероятно са много добри, в други неща обаче, претоварват децата с излишни вече знания, от трета стрна са и доста остарели от гледна точка на това, че те предполагат теоретични познания, но не водят до практически умения и тяхното приложение в живота", припомни издателят.
По думите му на практика две са обазователните системи, исторически погледнато - едната е англо-санксонската, която подготвя човек да се справя с живота и това е най-важното в нея. Другата е германската и после съветската, която дава много голям обем от теоритични познания, но за сметка на това не дава обема как прилагаме тези познания в живота.
" Тоест трябва да тръгнем от преразглеждането на самите системи, които исторически са се насложили в нашата страна и чак тогава да мислим по-нататък", каза Кицевски
Повече по темата може да чуете в прикачения звуков файл.
"Приетите промени в уредбата на образователната система в училищата представляват проблем, защото засягат гарантирани в Конвенцията за правата на човека основни права, гарантирани в правния ред на ЕС, засягат и равенството на гражданите пред закона, гарантирано в българската Конституция. Във фазата на развитие на съвременното общество, в която се..
За кризата в управлението на държавата, видимите и задкулисни схеми на партийните играчи и перспективите на политическия процес - коментар на политолога и преподавател в ПУ "Паисий Хилендарски" доц. Даниела Пастармаджиева . "Дали създадената криза има нещо общо с Конституцията? По-скоро ефектът е обратен, политическата криза доведе до..
9 август е денят, в който отбелязваме Световния ден на любителите на книгата. Всяка година на тази дата чрез различни инициативи множество държави по света насърчават любовта към четенето. Пловдив е един от най-четящите градове в България. Неслучайно в продължение на почти цял месец всяка година в града се провежда..
В контекста на променената Конституция не мисля, че можем да очакваме някакви изненади. Това коментира в предаването "Точно днес" на Радио Пловдив политологът Страхил Делийски в деня, в който започват консултациите при президента преди поредните предсрочни избори. По думите му, президентът винаги намира поводи да покаже, че има проблеми с новата..
Богато устроен район с находки от II-III век откриха археолозите на терена под Бетонния мост. Ръководителят на екипа Петър Зидаров съобщи, че работят усилено по разкриването на основите на сграда, за която все още не може да се каже със сигурност дали е вила или религиозен център. До сградата има 4 гроба, в съседство откриват и погребение на малко..