Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

60 000 тона ще бъдат извозени от кариерите в Белащица

| обновено на 27.04.22 в 12:48

От днес започна извозването  на складираните инертни материали от производствената база край кариерите в Белащица преди спирането на концесионния договор. За това концесионерът на кариерата уведоми  предварително протестиращите  от Инициативния комитет "Стоп на кариерите в Белащица" с уточнението, че инертните материали са добити преди спирането на концесионния договор. 

"В момента не сме концесионери, защото сме в процедура на удължаване на срока на концесията и дейността ни е  единствено в частния ни  имот - собственост на  "Европейски пътища",  където има инертни материали, придобити по време на концесията", уточни  Ердинч Ибрям - директор "Производство" на базата, в която се съхраняват и преработват материалите.  По думите му, дейността по извозването им от частния имот е напълно законна. Той припомни, че през февруари протестиращи осуетиха извозването на материалите от тогава не са предприемани действия от страна на фирмата по извозването на обработената скална и зелена маса с камиони от базата.

"Тази година закъсняха ремонтите по поддържането на пътищата, но с решение на НС от миналата седмица тези ремонти вече трябва да стартират.  Получаваме работа по поддръжка на пътищата и тези материали са ни спешно необходими, за да могат хората да преминават по реновирани пътища". Ибрям подчерта, че протестите на хората от ИК "Стоп на кариерите в Белащица" са разбираеми, но те не са на представителна част от населението, а само на една определена махала.

"Надяваме се органите на МВР да се намесят и да осигурят реда за допускане на камионите ни до обектите, защото хората чакат да оправим пътищата. Имаме подготвени преработени количества инертни материали около 25 000 тона и още около 35 000 са за преработка - общо около 60 000 тона".

Ибрям припомни, че още през 2008 г. е бил изграден отделен път специално до кариерите - околовръстен на Белащица, за да се осъществява дейността на кариерите и никога камионите не са минавали през Белащица, а единствено по околовръстния път.

При извозването на баластрата от кариерата в Белащица има представители на полицията и на други контролни органи, както и малък брой протестиращи. Десетината протестиращи настояват за отговор на какво основание  се допуска извозването на материалите, след като концесионният договор е изтекъл. 

Според Павел Гемишев от Инициативния комитет спирането на концесията означава прекратяване, както на добива и обработката, така и на извозването.   Той цитира и екоминистъра Борислав Сандов, който на среща с протестиращите през февруари също е заявил, че транспортирането на баластраната е в нарушение на законодателството.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21