"В момента не сме концесионери, защото сме в процедура на удължаване на срока на концесията и дейността ни е единствено в частния ни имот - собственост на "Европейски пътища", където има инертни материали, придобити по време на концесията", уточни Ердинч Ибрям - директор "Производство" на базата, в която се съхраняват и преработват материалите. По думите му, дейността по извозването им от частния имот е напълно законна. Той припомни, че през февруари протестиращи осуетиха извозването на материалите от тогава не са предприемани действия от страна на фирмата по извозването на обработената скална и зелена маса с камиони от базата.
"Тази година закъсняха ремонтите по поддържането на пътищата, но с решение на НС от миналата седмица тези ремонти вече трябва да стартират. Получаваме работа по поддръжка на пътищата и тези материали са ни спешно необходими, за да могат хората да преминават по реновирани пътища". Ибрям подчерта, че протестите на хората от ИК "Стоп на кариерите в Белащица" са разбираеми, но те не са на представителна част от населението, а само на една определена махала.
"Надяваме се органите на МВР да се намесят и да осигурят реда за допускане на камионите ни до обектите, защото хората чакат да оправим пътищата. Имаме подготвени преработени количества инертни материали около 25 000 тона и още около 35 000 са за преработка - общо около 60 000 тона".
Ибрям припомни, че още през 2008 г. е бил изграден отделен път специално до кариерите - околовръстен на Белащица, за да се осъществява дейността на кариерите и никога камионите не са минавали през Белащица, а единствено по околовръстния път.
При извозването на баластрата от кариерата в Белащица има представители на полицията и на други контролни органи, както и малък брой протестиращи. Десетината протестиращи настояват за отговор на какво основание се допуска извозването на материалите, след като концесионният договор е изтекъл.
Според Павел Гемишев от Инициативния комитет спирането на концесията означава прекратяване, както на добива и обработката, така и на извозването. Той цитира и екоминистъра Борислав Сандов, който на среща с протестиращите през февруари също е заявил, че транспортирането на баластраната е в нарушение на законодателството.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..