Eнергийният експерт Славчо Нейков очаква много скоро въпросът със спрените доставки на газ за България да бъде решен. Председателят на УС на Института за енергиен мениджмънт определи като позитиви в тази ситуация края на отоплителния сезон, краткосрочния план, който правителството има, за да осигури необходимите голичества газ, както и резервите, макар и минимални в находището в Чирен.
В най- тежка ситуация е индустрията и затова трябва да се действа бързо, каза Нейков. Според него в Брюксел трябваше да пътува премиерът Кирил Петков, а не заместникът му Асен Василев и енергийният министър Александър Николов.
"Асен Василев и Александър Николов не могат да договорят нищо в конкретната ситуация. Те могат да преговарят в дългосрочен план. Конкретната ситуация може да се реши на двустранни преговори между България и Русия. Слушах изявлението на премиера, на президента, на енергийния министър. Мисля, че премиерът им остра риторика към Русия – рекет, шантаж. Първо трябва да се види коя е причината Газпром да спре доставките, защото страните бяха предупредени преди месец. Брюксел гледа дългосрочните решения, а ние трябва да спасяваме индустрията сега", коментира Нейков.
По думите му от 2009-та година досега от гледна точка на инфраструктурата бяха направени редица подобрения, защото можем да внасяме газ от други източници, но въпросът е на каква цена. "Трудно е да се прогнозира сега на каква цена можем да доставим газ, но първостепенната грижа е да се осигурят газовите доставки, а след това да се мисли за дългосрочните ходове. Енергийната дипломация е между България и Русия, а не между София и Брюксел, защото бързи решения там не могат да се вземат", каза енергийният експерт.
Алтернативните доставки на газ са през Гърция и Турция, но това няма да стане бързо, затова първата стъпка е да се поднови диалога с Русия и да се търси възобновяване на доставките към страната, категоричен е Славчо Нейков. "Тази политика се провежда от правителството, но езикът на премиера е по- остър, отколкото трябва да бъде. Трябва малко смирение и затова трябва да се направят жертви на дипломатическо ниво. Решението е в нашите ръце, така както спасението на давещия е в ръцете на самия давещ", коментира Нейков.
Според него политическо и икономическо самоубийство ще бъде, ако България спре доставките на газ за Сърбия през Балкански поток.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..