Заплетен, комплексен, с голяма доза извършено престъпление за нелегален трафик на стока или хора, така Димитър Ставрев от списание "Криле" коментира случая с прелетелия цяла Източна Европа малък самолет, кацнал край Търговище.
Според него това не е любителски полет, защото профилът му показва, че е създадена много стройна организация на полета, от много подготвен пилот с междинни кацания за зареждане и нощно летене. "Рискът за междинни кацания за зареждане, да лети през нощта, да каца и да излита от недействащи летища, без РВД, без радарно поле, без електротехническа система говори, че рискът е много голям и струва голямо заплащане", коментира военният журналист.
Самолетът е летял много ниско между 100 и 500 метра над терена и с ниска скорост. Това е причината, той да бъде само следен от изтребителите на държавите. В тази ситуацията технически прихватът е много труден. Втората причина да не бъде приземен е военно – политическа, допълни експертът. "Въпросът е как пилот на изтребител да прецени дали една цел е ренегат или не", обясни експертът.
Според Димитър Ставрев самолетът е 6- местен самолет и може да носи 500 кг взрив. "Всеки може да се сети какво може да се случи с това количество. Да не говорим, че самолетът е минал близко почти в забранената над атомната ни централа зона за полети".
Липсата на координация между МО и МВР е причината самолетът да не бъде задържан във Видин, където е заредил. "България има сериозен проблем с радарното поле, под 3 000 метра такова не съществува. Не случайно в началото никой не знаеше къде е кацнал самолетът", коментира той.
Машината е 60- годишна, но няма нов и стар самолет. Има добре поддържана и зле поддържана машина. Самолетът е в много добро състояние. Според литовските сайтове той е бил обявен за продажба и продаден през последната седмица. Продавачът е Брониниус Заронскис, а купувачите били хора, които са говорили лош руски език, разказа Ставрев и заключи, че всичко говори, че самолетът е пренасял нелегално или важен товар или важен човек. По думите му подобен полет не може да бъде разузнавателен, защото в машината липсва необходимото оборудване.
Той заяви, че липсата на летателен план не е нарушение, нарушението е, че не е минал летище, на което има граничен контрол.
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..