Това коментира Дияна Русинова от Европейски център за транспортни политики в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив. Поводът е катастрофата в София, при която дрогиран шофьор с десетки наказания помете две млади жени.
Аргументът й е, че чрез втори идентификационен знак на автомобила (екостикерът) и регистрационните табели може да се прави проверка дали няма разминаване между него и регистрационните табели. Екостикерът на практика представлява дигитална информация за автомобила.
„Много по-трудно може да бъде манипулирана от това всеки да може да си смени регистрационния номер. Нямаше как да се издаде такъв чип и такъв стикер и тези нискоемисионни зони ако работеха ние много отдавна щяхме да знаем, че с този автомобил има проблеми, може би щеше да е спрян, защото щеше да се види веднага това разминаване между регистрационния номер и чипа. В момента министерството на транспорта води политика да премахната дигитализацията на информацията за пътните превозни средства, което за мен е абсурдно“, каза Русинова.
Тя обясни още, че версията на Центъра за случилото се е малко по-различна от официално представената.
„Водача, използвайки неправилно полицейска лампа или светлинна сигнализация, която по закона за движение по пътищата може да се използва от определени институции всъщност, навлиза при кръстовището на бул. Черни връх и Аресеналски.
При навлизането отнема предимството на завиващия на ляво таксиметров автомобил. Отнемайки това предимство се удря последователно първо в таксиметровия автомобил, след това в шахтата на асансьора на метрото. По официалната версия след това е последвал удар в един, а после във втори пешеходец
Колата се разцепва на две - едната половина отива в средата на булевард Черни връх, а другата е намерена в една от пресечките на Черни връх.
Теорията ни се различава по това, че едната от жертвите е намерена непосредствено до шахтата на асансьора. Смятаме, че тя е била в автомобила, защото когато едно тяло бъде ударено от друго тяло то отива напред, а не се връща назад. Към тази версия ни насочват и човешките останки по платното за движение“, обясни Русинова.
Управляващата коалиция изглежда стабилна, поне досега не е имало някакъв по-сериозен трус, каза в предаването "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов . "Създаде се усещането, че такъв е възможен, заради постановката в бюджета за пенсиите, че няма да растат с швейцарското правило. След силна критика от страна на БСП и на опозицията това бе..
„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, участието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като..
Съвместната кампания е между МБАЛ - Пазарджик и общината, а инициатор е д-р Димитър Бакалов, заместник-началник на Спешното отделение. " Тази кампания се роди от идеята да успеем да предоставим медицинска помощ в малките населени места, особено за хората, които са трудно подвижни. Получих пълна подкрепа от директора на болницата д-р Красимир..
Спешни законови реформи, по-голям контрол от страна на държавата и право на коопериране на малките производители. За това настояват членовете на Българската аграрна камара, която пое ангажимент да опише нелоялните търговски практики по цялата верига на доставки. "Като Аграрна камара този проблем го поставяме от миналата година и тогава, по..
Според предложения проектобюджет за 2025 година и финансовия план за следващите три години България влиза в дългова спирала, смята преподавателят по икономика и финанси проф. Красимир Петров. Дълговете ще достигнат през тази година 60 млрд. лева, догодина 70 млрд. лв, следват 80 млрд и след това 87 млрд. лева. България затъва в бясна скорост в..