Проблемът с двете кариерни находища в Белащица е комплексен, сложен и изисква детайлен подход за решаването му, смята бившият заместник-министър на енергетиката в кабинета "Петков" Пламен Данаилов.
Пред Радио Пловдив той обясни, че концесионерите и на двете находища са подали своите искания за удължаването им в необходимите срокове, като извършените проверки в Министерството на енергетиката са установили, че правните им основания са валидни. Оттук-нататък предстоят да се дадат две преценки - едната е по целесъобразността, а другата по законосъобразността.
Данаилов поясни, че Енергийното ведомство е поискало от концесионерите на двете кариери да направят нови оценки за въздействие върху околната среда /ОВОС/, за да се гарантират справедливите искания на хората за опазване на тяхното здраве. В компетенциите обаче на РИОСВ - Пловдив е да се произнесе по тези оценки. "Това е изключително важно, защото само на реални законови основания, може да се прецени възможно ли е удължаването на концесии", каза Данаилов.
По повод твърдението на протестиращите в Белащица и на община Родопи, че концесиите не могат да бъдат удължени, заради обособена санитарно - охранителна зона с водоизточници, той обясни, че те се включват в ОВОС и така ясно може да се каже какви въздействия се оказват.
Според него има и втора конфликтна точка, свързана с двете концесии и това е пътят на камионите с добитите инертни материали, който минава през самото село. Толкова ли не може да се направи проект за обиколен път, попита бившият заместник-министър, като уточни, че това не е в правомощията на енергийното министерство.
Пламен Данаилов обясни още, че добитият камък от кариерите над Белащица се използва за строителство на пътища. Ако концесиите не бъдат удължени, ще трябва да се търсят други находища или да се внася суровина. Втората възможност, обаче, ще оскъпи строителството, подчерта експертът.
"Всички искаме да пътуваме по модерни пътища, цяла България има нужда от изграждане на нови пътни мрежи и рехабилитация, затова са необходими тези материали. Въпрос на преценка е дали ще добиват от тези кариери или не. Топката е първо в РИОСВ и след това ще отиде в енергетиката", заключи той.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..