Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Всички искат трафикът до Водната палата да се облекчи, но пробивът остава спорен

При засилен интерес тече общественото обсъждане на проекта за пробива под Водната палата в Пловдив. Около 50 души присъстват в залата, тук са бивши и настоящи общински съветници, кметът Здравко Димитров, заместник-кметовете Величко Родопски, Тодор Чонов и Пламен Райчев.

Дискусията откри кметът Здравко Димитров, който подчерта, че срещата е важна, а когато има отрицание, нищо не постигаме. „Има вероятност да загубим парите, изтеглени от Фонда на фондовете за пробива. София си решиха част от проблемите точно с изграждането на кръстовища на 2 нива“, каза кметът.

Инж. Маньо Манев, представител на проектантите, посочи, че са изготвили модерен проект, който е сигурен и по него се възпрепятстват всякакви деформации, които да застрашат проекта. Разработени са 4 варианта на кръстовището, включително с кръгово и тунел под него или с Т-кръстовище, каза инж. Манев.

Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики представи проучване, разработено през последните 3 седмици на трафика в района в часовете пик. „Данните сочат, че районът е много натоварен, влизат около 3500 автомобили, което е предпоставка за задръствания и ПТП. Пловдив спешно трябва да вземе мерки и да намери решение“, добави тя.

Пръв от гражданите се изказа Ивайло Спасов, който каза, че никъде досега не е видял анализ на шума. „В района има много шум, особено нощем. Този проект не само води до по-голям шум за живеещите наблизо, а и застрашава учениците в Хуманитарната гимназия, която се намира в непосредствена близост. Този проект не трябва да се реализира“, подчерта Спасов.

Антон Вълков, който се представи като консултант по различни проекти, обясни, че са допуснати редица грешки – обществото не е информирано максимално рано, а информацията не е поднесена в подходящ вид за заинтересованите страни. „Включването на гражданите не е само на 4 години“, допълни той.

Емилия Манолова гневно припомни, че вече са изсечени десетки дървета, в района има огромен трафик с високи скорости, а велоалеята е унищожена. "Какво се случва с градинката, в която играеха децата? Замислете се да оправите градския транспорт, за да се ползва от повече хора. Това е безумен проект, който да се спре веднага и да се оправят щетите", призова гражданката, като влезе в пряк словесен сблъсък с кмета. "Вие сте там да обслужвате нашите интереси, г-н кмете", заяви Манолова.

По повод изразените в зала опасения за геоложкото състояние на почвите в района, проектантът инж. Манев подчерта, че в техническо отношение проектът е елементарен. "Относно шума - замислете се, че под земята шумът е много по-малък. Подпочвените води се намират на 5,5 метра, а пробивът е на по-малко от 4,5 м", заяви той. 

Независимият общински съветник Слави Георгиев припомни, че днешното обществено обсъждане е резултат от негово предложение в ОбС. "Днешното обсъждане е много закъсняло, трябваше още преди 16 месеца да се проведе. Парите са заем, г-н кмете. Ако не ги изтеглим, няма да ги дължим, затова не ги губим", обясни той.

Общинският съветник допълни, че според изследванията доста под 4000 автомобила минават през моста на Панаира, за разлика от твърденията на общината. "Ако приемем Вашето решение, ще похарчим 9 млн. лв и ще преместим задръстването със 100 метра. Трябва мащабно изследване защо е толкова натоварен бул. "Цар Борис Трети Обединител" и защо хората го предпочитат, вместо да минават по по-малко натоварените мостове на Герджика и Адата. В този смисъл пробивът не предлага решение!", заяви Слави Георгиев. 

Д-р Веселка Христамян, общински съветник от "Демократична България", поиска от името на групата да спре пробивът под Водната палата и да се изготви цялостен анализ на трафика в града.

Арх. Топалова призова "3 пъти да мерим, 1 път да отрежем" и попита как ще развиваме Пловдив - като град на хората или град на автомобилите.

Адв. Тони Стойчева каза, че според нея като шофьор няма задръствания по бул. "Марица", а изчакване. "Какво ще се случи със скулптурите на Орфей и Евридика, които са от символите на града? Ще ги асфалтираме ли?", метафорично попита тя. 

Председателят на Камарата на архитектите Чавдар Тенев отново посочи, че поръчката за пробива е дадена на инженеринг, което е порочна практика. "В учебниците по градоустройство са посочени начините, по които се изчислява най-добрия начин да се уреди трафикът. За град като Пловдив това е кръгово", обясни архитектът. 

Общественото обсъждане продължава вече 3-ти час. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Отново протест срещу частен паркинг на Пещерско шосе

Жители на пловдивския район „Западен“ за втори път излизат на протест тази вечер срещу изграждането на паркинг на общинския терен пред болница „Пълмед“.  По-рано днес предложението да се прекрати договорът за наем на имота между общината и фирмата, собственик на лечебното заведение, внесено в Общинския съвет от районния кмет Тони Стойчева,..

обновено на 28.06.24 в 17:28

Бутат Бетонния мост още тази вечер

Днес след 17 часа започва  демонтажът на Бетонния мост. Това съобщи ръководителят на проекта от страна на изпълнителя за Радио Пловдив. По проект ще се премахне съоръжението в средната му част, в зоната на ЖП линиите, след което ще се изгради нова конструкция, с около метър и половина по-висока.  Разрушителните дейности ще продължат три денонощия..

обновено на 28.06.24 в 17:27

От 3 юли затварят част от Гребния канал в Пловдив

От 3 юли започва затваряне на пространствата на Гребния канал с ограждения, като отворени ще бъдат само проходите и подстъпите към Гребния канал. Това се налага във връзка с провеждането на предстоящите две Световни първенства по кану-каяк – за ветерани от 12 до 14 юли, и за юноши и младежи от 17 до 21 юли. От 6 часа на 10 юли до 20 часа на 21..

обновено на 28.06.24 в 17:26

Хванаха десетки пияни и дрогирани шофьори за две седмици в Пловдивско

Хиляди нарушители, десетки пияни и дрогирани шофьори заловиха екипите на „Пътна полиция“ и тринадесетте районни управления  на територията на Пловдив и региона  в рамките на продължилите две седмици стриктни проверки по пътищата.   В периода от 14 до 27 юли са проверени почти 20 500 автомобили и над 17 200 души. Засечени са близо 11 400..

обновено на 28.06.24 в 16:59

„Пловдив 2019“ инвестира 200 000 лв. в 17 нови събития

Фондация „Пловдив 2019“ инвестира 200 000 лева за събития по програма „Зелена Култура – Зелен Град“. 17 събития от общо 34 проектни предложения вече са класирани от експертното жури и получават финансиране. Те ще се реализират в градските паркове, тепетата, както и на открити сцени и публични пространства в кварталите на града. Целта е да се..

публикувано на 28.06.24 в 15:59