Малките превозвачи в България се събират днес в Пловдив, за да обсъдят специфични проблеми в сектора за превоз на товари. Събитието е по инициатива на новоучреденото сдружение „Аз имам камион", което обхваща голяма част от транспортните фирми - тези с до пет камиона, съобщиха от сдружението.
„Проблемите на малките превозвачи са много специфични, защото голяма част от тях се грижат за своите семейства. В тези фирми работят почти всички членове на едно семейство и това до голяма степен ги прави изключително уязвими на промени", заяви Владимир Майсторов, председател на Управителния съвет на сдружението.
Той посочи, че сдружението на малките превозвачи съществува от 4 години, около 70 фирми членуват в него, но непрекъснато набират нови членове.
По думите му, държавата вижда големите транспортни фирми, вижда, че печелят. "Истината е, че секторът ни има нужда от помощ. 12 000 малки фирми изнемогват, за разлика от други европейски държави България не включи своите малки транспортни фирми в Плана за възстановяване и устойчивост. Може би най-големият ни проблем е, че ни причисляват към големите, които печелят, но при нас не е така", посочи Майсторов.
Той подчерта, че през последните няколко години се забелязва тенденция за окрупняване на бизнеси, което оказва пряк негативен ефект върху малките предприятия, които работят честно, плащат своите данъци, но сякаш остават нечути както от своите колеги, така и от държавата.
Владимир Майсторов допълни, че днешната дата, макар и почивен ден, не е избрана случайно. "През останалото време хората са по камионите, защото 90 % те са шофьори. Те са все по пътищата, защото спрат ли работа, нямат пари за лизинги, осигуровки и т.н. Един камион изхранва няколко човека", обясни той.
По голямата тема за ТОЛ такси, председателят на сдруженито на малките превозвачи посочи, че на годишна такса плащат 10 пъти повече, но не виждат за какво. "Пътищата не са добри, услугата не е добра и затова не трябва да се повишават с 50 % таксите. В новата ТОЛ система вкарват и селски пътища между нивите, защо? В България няма добри пътища, висим по опашки, затова няма основание да плащаме повече", смята Владимир Майсторов.
Той допълни, че се събират да излязат с позиция или да решат, ако не не вземат мерки, дали ще протестират.
Цялото интервю на Живка Танчева с Владимир Майсторов е в прикачения файл.
Двама румънски полицаи се включват от днес в съвместни патрули с българските си колеги в курорта Пампорово. Съвместните наряди ще следят за реда и сигурността в курорта до 19 март, съгласно двустранно споразумение между министерствата на вътрешните работи на България и Румъния. Международното полицейско сътрудничество в курортите се утвърди..
Екоинспекцията санкционира металообработващо предприятие в Южната промишлена зона на Пловдив, заради замърсяване на въздуха и река Марица. Глобата ще бъде в размер до 10 000 лева. Издадени са и предписания, чието изпълнение ще бъде проследено от Регионалната инспекция по околна сред и водите. Санкционираното предприятие извършва дейност от 2022г...
Пламнал покрив на сграда от новостроящ се жилищен комплекс в близост до магазин "Практис" до бул. "България" стресна пловдивчани. Пламъците разнесоха гъсти кълба дим из квартала, но пожарникарите бързо потушиха огъня. Няма пострадали хора.
Община Пловдив изпрати уведомление до фирмите превозвачи от градския транспорт за прекратяване на договор от 2021 година за пътнически превоз по градски автобусни линии с номера 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93 от общинската транспортна схема. Причината – констатирани нарушения на поетите задължения за извършване на обществената услуга от страна..
Въпреки обявения втори ден на бойкот на хипермаркетите и призивите за подкрепа на малките магазини пловдивчани продължиха да пазаруват. Рано сутринта дори имаше опашка пред един от хипермаркетите на "Пещерско шосе" преди да отвори. В съседния хипермаркет паркингът вече се запълваше и доста хора влизаха и излизаха от него – някои с..