Той се аргументира с факта, че юристите у нас изтъквали като довод това, че при нарушение човек попада под ударите на закона на 18 години.
„Тези юристи явно не знаят, че на 16 години можеше да управляваш мотоциклет със скорост 90 км/ч“, каза Иванов.
Според него другата слабост е свързана с прилагането на единна европейска шофьорска книжка.
„Проблемът е, че когато вие минавате през Сърбия за да стигнете до Унгария тази книжка няма да ви бъде валидна, защото в Сърбия няма изисквания за тази книжка да бъде валидна и да е уеднаквена с европейските правила“, обясни Иванов.
По думите му целта за перода 2021 – 2050 г. смъртността по пътищата да бъде намалена почти до 0 ще се провали също както и намаляването на катастрофите с 50% до 2020 г.
За идеята за обучение с придружител той припомни, че Съюзът по авто-мото подготовка още през 2005 г. е предложил този метод да бъде въведен експериментално. Иванов обясни, че това не означава обучението да започне тепърва на 17 г., а по-рано и даде пример с държави като Франция, Швеция, Нидерландия, Англия.
„Там е въведен моделът от 0 до 100. Това означава, че обучението минава през семейството, детската градина, училището и най-важният период при пубертета, като през тези периоди се обхваща и културата за останалите участници в движението - велосипедисти, пешеходци, тези, които карат тротинетки. Целият този обхват трябва да мине в училищата и тогава се дава възможността на по-ранна възраст родителят да бъде придружителя в този модел“, обясни Иванов.
Той допълни още, че в автомобилите има зелена кутия, на която се записва дебата между ученика и придружителя. На всеки 3 месеца автоекипът отива в автоучилището и се прави разбор.
„Трябва да има изминати километри - в Германия например е 3000 километра за 3 месеца. Как си представяте в България с този скъп бензин да се изминат толкова километри, та ние за година не изминаваме толкова“, каза Иванов, но подчерта, че моделът би бил полезен.
"При 20 години посетих лаборатория в Института по демографски изследвания "Макс Планк" в Германия, където работех. Там имаше много интересен експеримент - понеже хората живеем стотина години, а те искаха трябва да се изследват моделите на живот, на смъртност, зависимостите статистически и математически, изследваха зелени еуглени. Мисля си, че ние тук..
България я чака неизбежен режим на тока тази зима заради недостиг на електроенергия, това предупредиха от Българския енергиен и минен форум. Те изпратиха декларация до всички политически партии в 51-то Народно събрание с призива да не се допусне политическата криза да прерастне в енергийна. "Не ми се иска да се връщаме в 80-те години на ХХ век, но е..
Денят на християнското семейство е повод да се замислим за ценностите, които предаваме на децата си, и за ролята на семейството в изграждането на морални и духовни устои. В съвременното общество, където динамиката на ежедневието често отнема от времето за близките, днешният празник ни напомня за важността на семейната сплотеност и духовното..
Георги Стоилов, който оглавяваше предприятието „Организация и контрол на транспорта“ в община Пловдив е подал оставка и тя е приета от новия ресорен заместник – кмет Ерол Садъков. "Напускам по лични и професионални причини", каза пред Радио Пловдив Стоилов. Той не отрече един от професионалните му мотиви да е назначаването на Садъков, но..
Не е изненадващо това, че президентът Румен Радев повторно сезира Конституционния съд (КС) за промените в основния закон, извършени от 49-то Народно събрание, това се очакваше. Това заяви в програма "Точно днес" политологът проф. д-р Александър Маринов. Според него е очевидно, че вече не са възможни временни и дори технически решения за съставяне..