15 от общо 29 автобусни линии на градския транспорт в Пловдив ще се движат по лятно разписание, съобщиха от общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта”.
Причина са продължаващите строително-монтажни работи по бул. „Александър Стамболийски”, бул. „Дунав”, бул. „Васил Априлов”, ул. „Брезовско шосе”, ул. „Даме Груев”, бул. „Христо Ботев” и кръговото кръстовище пред Централна гара, както и на Голямоконарско шосе. Автобусите по преминаващите през тези пътни участъци линии са с променени маршрути и намален пътникопоток. Това установи направеното от ОКТ обследване, въз основа на което директорът Георги Стоилов внесе доклад до кмета Здравко Димитров, а той от своя страна издаде заповед за маршрутните разписания.
До приключване на пътните ремонти, но не по-късно от 31 декември, автобусите по линии № 9, 12, 16, 18, 20, 21, 24, 25, 29, 37, 93, 99, 113, 116 и 222 ще се движат с лятно разписание. Рейсовете по останалите линии се изпълняват съгласно утвърденото от общинската транспортна схема маршрутно разписание.
Стоилов напомни, че превозвачите бяха поискали и след 15 септември да се запази лятното разписание, изпълнявано от 193 автобуса вместо редовно утвърдените 228.
„Приехме разумните им аргументи, обосновани със затворените пътни отсечки и засега маршрутите ще се изпълняват от 210 автобуса. Броят им ще се увеличава с приключване на ремонтите”, каза директорът на „Организация и контрол на транспорта”.
"За големите гимназии сме помолили превозвачите да пускат само големи автобуси, за да могат учениците да се качат. Линия № 103 ще извозва учениците "по бърза писта" от Английската гимназия до Тракия". "Мъка без край ли е" - както казват пловдивчани в почивните дни да разчиташ на определени линии или отново някой от превозвачите не си върши работата. Питаме Юлиян Бейнов от ОП "Организация и контрол на транспорта".
Според пловдивчани нивото на градския транспорт е плачевно, автобусите са нередовни, таблата не показват вярното разписание. Има много сменени маршрути, а лятото не се пуска климатик. Хората препоръчват по-голям контрол от страна на общината върху частните превозвачи и настояват да има и общинска фирма за градския транспорт.
"Сигналите при нас за нередности в градския транспорт не са от днес или вчера. Градският транспорт на Пловдив е даден с различни договори на консорциум от фирми, като част от тях изпълняват почти на 100 % договореното, но други изпитват сериозни затруднения", обясни Бейнов.
Той посочи, че има ежедневен мониторинг на транспортните маршрути, налагат се глоби и наказания, а на определени фирми превозвачи вече са отнети няколко линии в полза на други. "Проблеми има още от КОВИД пандемията, повишените цени на горивата, липсата на шофьори и т.н. Проблемите са комплексни и много на брой", подчерта Юлиян Бейнов.
Служителят от ОП "Организация и контрол на транспорта" подчерта, че от 15 септември се изпълнява решението на ОбС за увеличен брой автобуси. "Единствено по линиите, по чиито маршрути се извършват ремонти, има намален пътникопоток заради сменени маршрути", обясни той.
След като фирма "Тикси" изработи електробилетната система и я внедри, таблата ще започнат да показват правилно, след като се надградят, допълни служителят.
Цялото интервю на Елена Крушкова с Юлиян Бейнов от ОП "Организация и контрол на транспорта" заедно с анкетата на Яница Марова са в прикачения файл.
Общо 1007 умрели и 31 ранени достигна броят на птиците, открити край Копривщица. Това съобщиха от Спасителния център за диви животни на неправителствената организация „Зелени Балкани“. По-рано през седмицата оттам заявиха, че в първия ден на новата година са получили сигнал за загинали и ранени планински чинки, като аутопсията и анализът дават..
Има ли потенциал природният газ не само като индустриално, но и като битово гориво? Основен въпрос в предаването „Ден след ден“, а отговорите търсим от Мария Кръстева, ипълнителен директор на Българската асоциация „Природен газ“. „Борсовата цена на природния газ остава значително по-ниска от електроенергията, но заради субсидирането –..
Когато по Коледа доста населени места останаха без ток заради тежкия сняг, много хора работиха при много тежки условия, за да възстановят електроподаването. Това каза в предаването "Ден след ден" Петър Костадинов , говорител на ЕВН. Той обясни, че дружеството разполага с достатъчно аварийни екипи и техника, но заради прекалено обилния сняг е имало..
Приемането ни в Шенген на практика е приключване на процеса на пълноправното приемане на България в ЕС - общност на свободно движение на стоки, хора и капитали. Да припомним, че в Шенгенското пространство има и няколко страни, които не са членове на ЕС като Лихтенщайн и Швейцария, каза в предаването "Точно днес" Йордан Божилов , председател на..
България засяда, ако изостави Плана за възстановяване и устойчивост. Това коментира Павлин Стоянов, специалист в сферата на енергетиката и климата и автор на платформата Климатека във връзка с решението на Брюксел през декември да откаже второто плащане към България по ПВУ. По думите му има голяма опасност страната ни да загуби поне..