Целта и целевата група са на първо място при определянето на тактики, стратегии и съответно комуникационни канали. Предполага се, че всички кандидати са взели това пред вид, когато са определяли какъв точно канал ще използват.
Ако целевата им група е в интернет, те концентрират там повече своите усилия. Някои кандидати, може би, са решили, че техните целеви групи се намират на места, където могат да отидат лично, да проведат срещи, да покажат една или друга от своите идеи и така по - добре да пресъздадат концепциите, които имат.
Така спецалистът по комуникации Любомир Аламанов коментира пред Радио Пловдив хода на предизборната агинация, четири дни преди изтичането на законовия срок тя да се прави.
По думите му, агитацията се прави и в интернет, и по традиционните канали.
Рекламите на компании за онлайн залагания като неофициална предизборна социология
Такъв тип залагания в нормалните демократични страни се правят доста отдавна. При нас това е лека екзотика, защото се случва, може би, за пръв път така видимо. Но тази тенденция ще се появява все по - често.
Това показва как част от закона или законът в частта му за обявяване на социологическите проучвания или комуникацията в самия изборен ден - това кои медии какво могат да пубикуват и какво не могат, е доста остарял в някои текстове.
Това е така, тъй като социалните медии не се приемат за конвенционални медии и за тях няма забрана. Очевидно забраната не важи за рекламите и на такъв тип букмейкърски къщи.
Очевидно е, че обществото трябва да приеме, че има новости и трябва да се пригодим към тях.
Технологията прехвърляне на популярност
При местния вот тази технология е донякъде печеливша, защото хората си казват "Ей, тука дойде големият падишах от София да ни уважи най - после и нас!" Това е малко тъжно, защото хората по - скоро би трябвало да си кажат: "Тези хора идват тука и ни обръщат внмание само на предизборни кампании."
Трябва да се отчете, че този феномен го има. Той обаче все повече трябва да изтлява, тъй като хората трябва да разберат, че особено за кметските избори не е важно кой голям човек от София ще дойде там при тях. а е важно кой четири години ще им определя ежедневието, кой ще вдъхне живот в техния град.
Позитивни или негативни са посланията
Има доста опити за по - обстойни позитивни послания. Всеки се опитва да изтъкне какво би направил.
Тук-таме има скупчвания на негативни послания, особено в София към един кандидат. Това е донякъде разбираемо - старите партии не искат да допуснат този кандидат да спечели, затова се опитват по всякакъв начин да го атакуват.
Но като цяло все още няма някакви огромни скандали, или поне аз не съм видял.
За черния пиар
Не би могло да се говори за черен пиар, това е чисто и просто оклеветяване, което не би трябвало да направи впечатление на хората. В комуникациите винаги процесът е двустранен. Ако хората приемат такъв тип пропаганда, това означава, че самият кандидат не е успял да докаже своите позитиви, да покаже какво представлява. И хората биха приели някаква анонимна клевета за истина. Затова е много спорно доколко е успешен един такъв прийом.
Кога е добре да се обявяват конкретните кандидати?
Колкото по - рано започне един кандидат да прави своята кампания, толкова по - добре. Даже и да бъде "разнищван", той ще има време да обясни достатъчно добре ситуацията, позицията, своите плюсове, евентуалните негативи и защо и как са се случили.
Комуникацията и промяната на нагласите в хората е дълъг, бавен и спокоен процес.
При малки, кратки, бързи спринтове са търсят предимно много известни лица, които да нямат нужда от представяне. Но те не са особено сериозна кандидатура, защото даже издигналите ги партии не смятат, че те имат някакви шансове.
Това важи особено за кандидатите, които са досегашни кметове. Тяхната кампания би трябвало да е започнала в момента на избирането им преди четири години.
Идеята, че някой може с години нищо да не прави и после с месец - два кампания да успее да обърне отношението на хората, е доста погрешна.
С Любомир Аламанов разговаря Емил Костов - интервюто е в звуковия файл.
Очакваме с около 20 процента ръст в онлайн продажбата за коледните и новогодишните празници тази година , каза в интервю за Радио Пловдив Жанет Найденова от Българската е-комерс асоциация като отбеляза, че онлайн потребителите уважават и обичат удобството на онлайн търговията. Най-голям процент от българските онлайн купувачи - 95,5% предпочитат..
Бетонният мост ще бъде пуснат за движение най-вероятно в четвъртък или петък, каза Николай Иванов, ръководител на обекта. По думите му, текат довършителни работи по осветлението, предстои да се направи и хоризонталната маркировка. Николай Иванов посочи, че строителите са били силно ограничени от краткия срок за изпълнение-само 6 месеца. Той..
„В общи линии, нещата вървят към четворна коалиция. Но този формат на парламентарно мнозинство, незавизимо как ще го нарекат, обрича нещата, така че дали ще бъде съставено правителство, или не, няма значение. Ние не виждаме сериозна програма, около която да се работи за съставяне на кабинет. Всичко е едно взаимно изнудване. Така, както..
Медиите са една от съставките на демокрацията. Днес те са засенчени от социалните мрежи. Регресът на гражданското общество и срутването на медийната грамотност вървят ръка за ръка. Политическата деградация се състои в замяната на модела на медийната демокрация с модел на "демокрация чрез социални мрежи". В първия модел гражданите контролират..
"Разместване" е думата на годината - и в национален, и в глобален план. Това е годината, в която исторически в света имаше най-много избори. И в САЩ, и в Европа, а в България сме вече рекордьори по размествания, коментира "Точно днес" полигологът д-р Теодор Славев. "Ако погледнем през последните 3 години и половина, българските избиратели избираха..