Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Очакване за нови дестинации от летище Пловдив догодина

| обновено на 11.12.23 в 10:13

На 16 декември се очаква да стартира новата въздушна линия от летище Пловдив до Манчестър. При налична и сега до Лондон, преговаря се за още една дестинация до Великобритания, съобщи председателят на съвета на директорите на летище Пловдив Дойчин Ангелов. Той обаче не уточни коя ще новата евентуална линия  заради дискретността на преговорния процес.  

Стремежът е да се възстанови и линията до Милано, работи се по възможности за Испания, също и до няколко немски дестинации. Полети до летище „Шарлероа“ в Брюксел също е в сферата на стремежите на пловдивското летище, добави Дойчин Ангелов.

Миналата седмица делегация на пловдивското летище, водена от него, посети турския град Анталия. Целта е била да се продължи досегашното сътрудничество с турски авиокомпании за дефиниране на нови дестинации, каза той.

Обсъдено е било връщането на линията Пловдив  - Истанбул, която беше спряна, да стане в обозримо бъдеще.  Най-кратък възможен срок за това е в порядъка от 6 месеца, като е възможно то да се случи през лятото на следващата 2024 година, предположи шефът на пловдивския аеропорт. Иначе сега през лятото и зимата има чартърни полети до Анталия, работи се това да станат редовни линии.

Обмисля се и откриването на полети до Измир, където има голяма колония български изселници с двойно гражданство, каза още Дойчин Ангелов.  По време на посещението в Анталия са проведени проучвателни срещи с узбекистанската авиокомпания, на които са изтъкнати предимствата на Пловдив като атрактивна туристическа дестинация. Затова, не е изключено като резултат от разговорите,  да летим и до Ташкент, каза директорът на летището.

Проучват се и възможностите летище Пловдив да започне партньорство с националната организация в Турция, която се ръководи от министъра на туризма на страната. Тя разполага с финансов ресурс, акумулиран от държавата и бизнеса, който се използва за развиване на туризма и  подпомагане и реклама на авиокомпаниите.

От осем членове на фонда за развитие на Летище Пловдив,  от общините само Чепеларе и Хисаря до момента са платили вноските си, съобщи още той.

Няма авиокомпания, която да не пита за стимули, подчерта Дойчин Ангелов  по повод писмото на „Райънеър“ с искане на 50 000 евро годишно финансиране, за да пусне нови полети до Пловдив. 

По публикацията работи: Севдалин Палаузов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54