Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Екобус" може да се превърне в куха структура

| обновено на 13.03.24 в 09:03

Общинските съветници от групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“ внасят в Общинския съвет повторно предложението си за „Екобус“, с което да се задължи управителят на общинското дружество да се отчита пред местния парламент. Те предупреждават, че има реална опасност „Екобус“ да се превърне в куха структура подобно на „Инсинератор“-Пловдив, за който общински средства изтичаха само за заплата на един управител.

Предложението отново ще се гледа на заседанието на местния парламент на 14 март, тъй като на предходното то беше отхвърлено от съветниците.

„Вариантите то да бъде отхвърлено са два. Или колегите не бяха разбрали какво целим с това предложение. Или другото вече, което мен ме притеснява, е нежеланието да се поеме отговорност. Защото ОбС е фактически едноличният собственик на капитала, той управлява правата на собственик на капитала. Това е все едно да създадете свое дружество, ЕООД, и да го хвърлите на управителя и още в самото му начало Вие да не се интересувате какво се случва от него. Тоест – да сте се отказали, не искате да поемате отговорност и само управителят да носи отговорност. Или замисълът е друг. И мен това ме притеснява, да не би желанието на ОбС да е да нямаме общински превозвач, да нямаме общински обществен превоз. И да оставим всичко на частни превозвачи, като единствена община в България, която да няма общински превозвач“, каза в интервю за Радио Пловдив Веселина Александрова, общински съветник от групата на „Продължаваме промяната- Демократична България“.

От групата на ПП-ДБ се опасяват, че в случая може да става въпрос и за целенасочено създаване на положение, в което Община Пловдив да не може да се справи с общинския градски транспорт и да се стигне до продаване на дялове от „Екобус“ за да се включат частни превозвачи, които имат опит. На практика това би означавало скрита приватизация на общинското дружество.

„Точно това би се случило, ако целта, която се гони с това несъгласие. Защото ние искаме нещо много простичко – управителят, както е задължен в момента да се отчита пред Община Пловдив, както е записано в учредителния акт. Но законът казва, че трябва да се отчита пред ОбС. Ние искаме това да бъде вкарано в учредителния акт, за да се задължи управителят. И той да внася отчетите в ОбС, регулярно на три месеца. И когато ОбС е уведомен, то тогава той ще може да взима и конкретни решения, за да помага на управителя и да бутаме това дружество напред за да свърши работата, за която е създадено. То е създадено да кандидаства по европейски програми, за да може да закупи електрически автобуси, да започне поетапно да обслужва линиите от градския транспорт и след няколко години да имаме общински градски транспорт, екологичен при това. Но ние трябва да го бутаме и да знаем какво се случва“, каза Александрова.  

Липсата на такава отчетност води до ситуации като тази, в която изненадващо се установи, че е отнет лицензът на „Екобус“.

„Постфактум ние научихме, че е лицензът е прекратен, защото е изтекъл договор за наем. Ние не знаехме, че е имало договор за наем, нито знаем, че той е прекратен, нито че лицензът е отнет“, каза общинската съветничка.

От групата на ПП-ДБ се опасяват, че ако предложението не бъде прието, „Екобус“ може да се превърне в куха структура, подобно на „Инсинератор“-Пловдив.

„Опитваме се да накараме ОбС да си върши работата. Защото ОбС носи отговрност и не можем да бягаме от нея, защото ние упражняваме правата на едноличен собственик на капитала. От нас идват решенията, а управителят трябва да ги упражнява“, каза още Веселина Александрова.

Цялото интервю с Веселина Александрова можете да чуете в звуковия файл. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21