Защо за пореден път се случва такова тежко пътнотранспортно произшествие на равен участък и без натоварено движение в центъра на Пловдив? Какво може да се направи, за да се предотвратят такива катастрофи?
Изключително безхаберно управление на транспортната ни система! Основна причина за тежките катастрофи у нас - коментира ситуацията инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Другото, по думите му, е млад шофьор, с мощен джип.
Когато, на 21 г. му даваш такава кола, защото той не може да си я купи сам, на тази възраст, къде е контрола?
Институциите така и не могат да обяснят, защо се случват острите аномалии между рязко намаление и увеличение на жертвите по пътищата. Отговорът е един – транспортната ни система е нестабилна и затова ще продължават да се случват такива трагични събития – категоричен е Богдан Милчев.
Ясно е, че високата скорост е основната причина за трагедията в Пловдив. Ако този джип се бе ударил с 50 км.ч., както е по закон, младежите нямаше да загинат. Защо обаче шофьорите си позволяват да карат така? Защото знаят, че може да им се размине, защото винаги са го правили и никой не ги е възпирал и санкционирал!
Държавна агенция за безопасност на движението трябва да поеме лидерството и ангажимента за състоянието на пътната безопасност в България. Да се намеси решително и да принуди общините да почнат да си вършат работата! Защото в момента за общините е някакво досадно служебно задължение.
Пловдив е един от най-опасните градове и вероятността да загинеш при катастрофа е сред най-големите. Градът се развива бурно индустриално и икономически, а от друга страна транспортната му система не може да поеме нарастващия трафик. Същевременно, има голям проблем с транспортния травматизъм.
Кметът на Пловдив е бил поканен за участие в конференция за оценка на риска заради този извод, но той дори не е изпратил представител, възмутено коментира Богдан Милчев.
Не задръстванията са проблема с травматизма. Когато си във задръстване не можеш да загинеш, най-много само да ругаеш. Но след задръстванията има прави отсечки, по които вече изнервените шофьори предприемат рискови и опасни маневри – обяснява експертът по пътна безопасност.
Проблемът е в община Пловдив и от липсата на реакция от страна на кмета, убеден е Богдан Милчев.
Чуйте цялото интервю с него в звуковия файл.
„ Книгите пътуват и отиват при хората, за да могат хората да си спомнят за книгите и да ги четат. Защото когато четат повече, могат да взимат информирани решения, не се поддават на манипулации, развиват критично мислене и въобще така се грижим за икономическия просперитет. Защото инвестициите в книги, образование и четене имат обективна..
Две по - значими тенденции в предизбаната кампания за изборите н 9 юни открои Никола Тулечки от Обединението за честни избри /ОЧИ/. Едната е негативната, в която лидерите говорят защо НЕ трябва да се избере противниковия политик, а другата е към разколебаване на активността за гласуване. Второто е доста по - притеснително, смята Тулечки, според когото..
Има завишен интерес към специалностите на филиала в Пловдив, на Технически университет - София. Това съобщиха от ръководството на вуз-а, по повод на старта на кандидат-студентската кампания. През тази година ще бъдат приети 400 бакалаври редовно и 100 задочно обучение, магистрите ще са 150, само в редовна форма. Студенти ще се приемат в общо..
„ Почти сигурно е, че има много скрит вот. Социологията в момента не може да ви даде картина, защото има много хора, които не желаят да споделят за кого ще гласуват, тъй като усещат, че държавата ни се намира в строга цензура. Хората не искат да си споделят политическите позиции, най-малко пък за кого ще гласуват. Аз съм сигурна, че ако..
Параграф 22 ли е пътната безопасност у нас и как готвените промени в шофьорските курсове ще спомогнат да спре безумието по пътищата? Темата коментира в програма "Ден след ден" Красимир Георгиев, председател на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България. Според него в публичното пространство се чуват две мнения относно предложенията на..