Точно днесе и празник на най-младият район на Пловдив, а именно „Тракия“, който става на 51 години. Първите блокове там са построени през 1973-та година за да се отговори на разрастващият се град и преодоляване на жилищната криза.
Днес увеличаващите се жилища в района създават и проблем с паркирането, но поставят и въпросите, свързани с необходимостта от нови зелени пространства.
Започва работа по проектиране на облагородяването на парк „Лаута“
В интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив районният кмет Георги Гатев заяви, че се работи по създаването на нови паркове, както и за проект за облагородяване на „Лаута“. Водят се разговори с АУ за изготвянето на безплатна лесотехническа оценка. Необходимо е обаче и геодезическо обследване, тъй като там има доста подземни комуникации, каза районният кмет.
„Правим сайт, който да бъде с благотворителна цел за събиране на тези средства. Ако ние не ги съберем по благотворителен път, то тогава ще ги заложа в бюджета на „Тракия“ за 2025 година. Този парк е един от най-големите. И за да може да се случи нещо, там трябва да се работи мащабно, а не на парче“, обясни Георги Гатев.
До края на годината ще бъде избран изпълнител за ремонта на Околовръстното на „Тракия“, но средства липсват
Готова е и общесвената поръчка за ремонт на околовръстния път на „Тракия“, но тя ще бъде пусната до края на този месец, но без осигурено финансиране. Целта е да се избере изпълнител и да се започнат ремонтните действия веднага след като бъдат осигурени средтвата.
„Булевард Цар Симеон е една болна тема на тракийци от дълги години. Но за да преасфалтираме целия булевард „Цар Симеон“, на нас са ни нужни между 3 и 4 милиона лева. Сами разбирате, че тези средства за нас са непосилни, като се има предвид, че за цяла година бюджетът ни е в размер на 800 хиляди лева“, каза още районният кмет на „Тракия“.
Ново предложение за зониране на местата за паркиране, предимство ще имат собствениците
Георги Гатев допълни, че се работи активно и по решаване на проблемите с паркирането в района, които през последните години стават все по-големи. В момента тече организация за оптимизацията на наличните паркоместа. Районният кмет е внесъл в Община Пловдив и в общинско предприятие „Организация и контрол на транспорта“ предложение за зонирането на местата за паркиране. Идеята е живущите в блоковете да са с предимство при паркиране, но това ще минава през доказване чрез адресна регистрация.
„И всеки, който има адресна регистрация в съответния микрорайон, може да има свободен безплатен достъп до тези паркоместа. По този начин ще постигнем няколко ефекта. Всички нелегално живеещи там ще имат интерес да се регистрират в район „Тракия“, както и да регистрират своите автомобили в Пловдив, и да си плащат данъците тук, за да могат да получат тези паркоместа. А тези, които не живеят тук, е те да имат достъп до местата за паркиране, но за тях да има почасово плащане. Това ще ги стимулира те да преместят колите си в рамките на деня“, обясни още районният кмет на „Тракия“.
Цялото интервю с Георги Гатев можете да чуете в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..