„Бях водена от желанието да направя нещо за хората, така че те да се почувстват като част от това общество, да усетят какво е преживяването да си в една група.
Освен това си давам сметка, че утре аз мога да бъда в това положение и за мен водещо беше как бих искала да се отнасят към мен“, коментира Гергана Дойчинова отфондация „Ела и ти“.
Едни от първите съмишленици на фондацията в дейността им с хората с увреждания са Планинско спасяване – Пазарджик. Намирането на доброволци в началото е било по-трудно, но сега те сами търсят фондацията. Към момента над 450 доброволци са взели участие в инициативите.
„Със себе си те увличат и нови доброволци. Най-хубавото е, че имаме три поколения доброволци“, обясни Дойчинова.
Придвижването на хората с увреждания в планински условия става в специализирана количка на едно колело или с шейна през зимата. За задвижването на една количка са необходими шестима души.
„Винаги обаче трябва да има поне двама в резерва, защото всичко се случва – човек може да се измори, да изкълчи крак. Най-добре е в един екип да има поне 10 души, но минимумът е от 8.
Специализираните колички, които използваме са много скъпи. Направихме една акция и успяхме да подсигурим две, но са ни необходими още три. Доброволците сами носят въжета. Разполагаме и с три чувала за зимни условия, но нямаме шейни, затова безвъзмездно използваме тези на планинската спасителна служба“, разясни Дойчинова.
Тя добави, че целта не е придвижването на хора с увреждания от една до друга точка, а интеграцията им, това те да се почувстват като част от общността.
На 3 ноември на Гребната база фондацията организира велопоход на толерантността. Участниците в него могат да бъдат както с триколки, така и с велосепеди и инвалидни колички.
Припомням, че фондацията беше взела участие и в спортно-културния маратон Тепе Джамборе. Тогава бягаха заедно с момче с увреждане от Пловдив. Тази събота то ще се присъедини към похода по стъпките на Алеко.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..