Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Необяснимо е как опитни пилоти ще направят грешка

Не мога да си обясня как двама опитни пилоти с достатъчно часове нальот, особено майор Димитров,  могат да допуснат такова отклонение от заданието. За мен това е недопустимо – да слязат на такава малка височина - 168  метра.

Това е изключително ниско. На върха на околните тополи е. Необяснимо е“.  Това коментира военният експерт и  журналист от сп. „Криле“ Димитър Ставрев след като военна полиция излезе с анализ на случилото се по време на инцидента в авиобаза Граф Игнатиево, където двама пилоти Петко Димитров и Венцислав Дункин загинаха. Оповестените данни са на база разчитане на черната кутия.

Според него поемането на неоправдано висок риск и преминаване на малка височина при изпълнение на фигурата е необяснимо - не само заради опитността, но и защото всички системи са работели. По думите му дори и системите да не са работели пилотите е можело да се ориентират, че има проблем чисто визуално. Виждайки, че са на нивото на върха на дърветата можеш да осъзнаеш, че е ниско.

„Стана ясно, че спроед промени в нормативната документация ръководителят на полета от земята няма право да се намесва и да коригира изпълнението на фигурата. Не ми е ясно защо е станало.

Загадка е и защо ръководителят не е забелязал неправилното изпълнение на упражнението, както е заявил пред разследващите.

Аз още като видях  записи в интернет казах, че височината е била малка“, каза Ставрев.

Добави, че поемането на отговорност е морален акт, който всеки сам трябва да прецени дали да предприеме.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Жените над 40 години да се изследват за рак на гърдата

Октомври е Месецът за профилактика на рака на гърдата у нас. На 19 октомври е Световният ден за борба с рака на гърдата.  Безплатни прегледи за всички жени, се провеждат през целия месец октомври  в Клиниката по лъчеление на УМБАЛ „Свети Георги“, това става всеки ден от 08:00 до 12:00 часа в клиниката, на адрес на бул. "Васил Априлов"  15А...

публикувано на 15.10.24 в 13:52
Румен Гълъбинов

Размерът на бюджетния дефицит може да се оптимизира

Реалистична ли е прогнозата за 18 млрд. бюджетен дефицит за 2025 година  и кои са основните рискове за бизнес средата в страната в контекста на очакваното повишаване на минималната работна заплата, присъединяването към еврозоната и опасността България да загуби над 1,5 млрд лева от безвъзмездните европейски средства. Според икономиста Румен..

публикувано на 15.10.24 в 11:17

Трудовият пазар не предлага условия за незрящи хора

През 1980 г. по предложение на президиума на бившия Световен съвет за благополучие на слепите 15 октомври се обявява за Международен на Белия бастун. За първи път идея за въвеждане на белия бастун като отличителен знак за слепи се дава през 1930 г. в Париж. Същата година той се популяризира в Америка, като се създава Асоциация в подкрепа на белия..

публикувано на 15.10.24 в 10:15

Вторият ешелон на МОСВ е сред виновните за контрола на въздуха

Системата за измерване на въздуха в България е опетнена, злепоставена, изложена, развалена, орезилена, ... каквито са българските значения на чуждицата „компрометирана“ – и не отчита коректно замърсяването. А тя е такава в резултат от умишлени действия на органи от Министерството на околната среда и водите и на Изпълнителната агенция по околна..

публикувано на 14.10.24 в 17:17

Превозвачът Петко Ангелов ще съди "Хеброс бус" и "Автотранс"

Превозвачът Петко Ангелов, който държи над 50% от линиите в градския транспорт, заяви в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив, че е най-потърпевшият от прекратяването на договорите на превозвачите по 13 линии от градския транспорт.  "О ще от 2016 година първия договор имаме, че трябва да  се работи на километър, когато влезе системата "Индра"...

публикувано на 14.10.24 в 16:24