БДЖ остава монополист в обществената услуга за превоз на пътници. Това е регламентирано от решение на служебното правителство от 30-ти октомври.
В същото време Синдикатът на железничарите към КНСБ поиска среща с транспортния министър Красимира Стоянова, която в медиите обяви, че ще разделят жп маршрутите на три лота. "Дошло е време за промяна в железопътния транспорти най-после трябва да бъде направена смела крачка. Към момента работим по вариант разделянето на железопътната мрежа да е на три лота. Това са София - Пловдив - Бургас, София - Горна Оряховица - Варна и цялата останала част", казва Стоянова в интервю, публикувано на сайта на МТ.
Решението от 30 октомври променя решение от месец март на редовното правителство за провеждане на конкурс на база пазарен анализ, което води до промяна на политиката, коментира пред Радио Пловдив синдикалистът Петър Бунев. Имаме такъв анализ, който казва, че за България като малък пазар не е подходящо пътническите превози да се разделят на лотове, обясни той.
От синдикатите са научили от медиите за намерението на министър Стоянова да раздели железниците на три лота. Според Бунев в момента от една страна се удължава с една година по спешност дейността на БДЖ, а от друга - железниците се делят на лотове. "Това са дългосрочни политики и договори за по 15 години и да се вземат без обсъждане не е нормално. Лови се риба в мътна вода", коментира той.
Позицията на Синдиката на железничарите към КНСБ е, че ако бъдат разделени пътническите превози на лотове, услугата ще стане още по- неефективна. БДЖ беше и тази година достатъчно оплюта, но подвижният състав няма да бъде увеличен. Как ще разделим влаковете на трима превозвачи – това води до 20% по- неефективни превозвачи, заяви той и добави, че всеки може да дойде и да вози, защото пазарът е либерализиран, но никой не идва, защото не разполага с влакове и персонал.
Пътническите вагони са много скъпи съоръжения и затова частните превозвачи искат да вземат тези на БДЖ, както и кадрите на компанията, категоричен е Петър Бунев. Друг проблем е, че има печеливши и непечеливши линии, като вторите частен жп превозвач няма да вземе.
Ако областен управител или кмет се оплаче на министъра от БДЖ, влаковете веднага се възстановяват. Ако превозвачът е частен, няма да възстанови подвижният състав, защото ще е на загуба, коментира той.
Мнението му е, че истинска конкуренция в пътническите жп превози ще има тогава, когато по един и същ маршрут се движат влаковете на няколко фирми, а не когато маршрутите се разделят на лотове.
"Преобръщането на позицията на Европейската народна партия по Зелената сделка на ЕС се дължи основно на предстоящите избори в Германия", смята енергийният експерт Боян Рашев. Припомняме, че ЕНП излезе с декларация, с която се иска отлагане, както и отмяна на значителна част от ангажиментите но Зелената сделка. Боян Рашев посочи, че лидерската..
Адв. Димитър Площаков, който води дело срещу МОСВ заради вредите върху здравето, нанесени от мръсния въздух, коментира в предаването „Ден след ден“ продължаващото трети ден наднормено насищане на въздуха в Пловдив с фини прахови частици. По думите му данните, които получаваме дори не са верни, те са от компрометирана система за..
Ако изборите са днес ГЕРБ-СДС би ги спечелил убедително, с двойна преднина пред вторите ПП-ДБ, сочат данните на агенция "Алфа Рисърч" за електоралните нагласи. Изследването е проведено е в периода 15 - 20 януари 2025 г. сред 1000 пълнолетни граждани от цялата страна. На второ място след ГЕРБ, които имат 26.0%, се нарежда ПП-ДБ с 13.4%...
Синдикатите няма да отстъпят от това да има политика по доходите в бюджет 2025. Това коментира Петър Мишев, икономически анализатор на КНСБ след като стана ясно, че финансовото състояние на страната ни е тревожно. Подчерта, че нито заплатите, нито пенсиите трябва да бъдат замразявани. По думите му от началото на тази година има индикации..
В седмицата за профилактика на рака на маточната шийка България е домакин първата регионална конференция под надслов „Споделена визия за Югоизточна Европа: Заедно за елиминиране на раковите заболявания, причинени от HPV“. Основна цел на форума е споделяне на най-добри практики между страните: как по-ефективно да се сформират..