От него става ясно, че през изминалата година при лоши условия са загинали 10 души или 2% от всички загинали при катастрофи през годината. Докато когато времето е било сухо, слънчево и благоприятно за движение са загинали 352 души или 73% от всички намерили смъртта си на пътя.
По-малкото жертви се дължат на факта, че когато метеорологичните условия са усложнени шофираме по-внимателно, с по-ниска от разрешената за движение скорост, обясни Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
Докато при хубаво време рискът се увеличава, тъй като скоростните ограничения не са съобразени със състоянието на пътната инфраструктура в страната.
Затова Богдан Милчев призова 2025 г. да е годината, в която ще оправим пътната инфраструктура. Според него през последните 3 години фокусът при пътния травматизъм е изместен от лошата инфраструктура към пияните и дрогирани шофьори, които ни убиват на пътя.
Даде и пример, че през изминалата година има само по един смъртен случай след употреба на наркотици и на алкохол
„Не можем да повлияем на пътния травматизъм с традиционните мерки с камери и с контрол, защото на пътя се загива, не защото малко ни контролират, не защото шофьорите не спазват, защото самият път създава предпоставка шофьорите да допускат грешки.
През 2024 г. загиналите са с 8% по-малко спрямо предходната, но това е благодарение на събитията, т.е. имаше повече дъждовни и мъгливи дни. Освен това при голяма част от катастрофите със загинали е имало по-малко души в колата.
Може да има по-малко загинали, но рискът става все по-висок“, каза Милчев.
Той добави, че държавата ни няма достатъчно средства, за да ремонтира цялата инфраструктура, затова трябва да набележи потенциално опасните места и да работи върху тях.
Отбеляза още, че Пловдив е сред най-опасните градове за пътен травматизъм в страната. Причината – бързото разрастване във всички посоки без да е помислено за логистиката.
Старият Пловдив отново се превръща в сцена на вкусове и аромати По калдъръмените улички на Стария Пловдив, сред архитектурната прелест на възрожденските къщи, за единадесета поредна година ще се разлеят аромати на отбрани вина и кулинарни изкушения. На 9, 10 и 11 май 2025 г. шестнадесет емблематични къщи в сърцето на Стария град ще отворят..
До 2-3 седмици общинските предприятия по транспорт ще имат нови директори. Сформирането на екип е първият сред приоритетите, които си поставя новият заместник-кмет по транспорта Александър Държиков. В интервю за Радио Пловдив той заяви, че се водят преговори с няколко души, като неговото изискване е те да бъдат вътре в „материята“...
Регионалната колегия на БЛС-Пловдив изразява дълбоката си съпричастност и съболезнования към родителите на 6 годишния Ангел. Винаги загубата на дете поражда множество въпроси у всички нас – медици, родители, институции, обществото като цяло. Всички ние искаме да знаем истината – какво се е случило, на какво се дълчи, за да може да не се..
"Трябва спокойно да изчакаме излизането на конвергентния доклад, тъй като от него, в крайна сметка ще зависи дали от 1 януари 2026 година ще въведем еврото-нещо, което изглежда много, много вероятно", смята Петър Ганев, главен икономист на Института за пазарна икономика. "Някакви конкретни приготовления, особено пък от страна на гражданите, както и..
В рубриката ни „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува известният пловдивски журналист Руси Чернев, който започва кариерата си случайно, на 26 години, но бързо напредва в йерархията. Руси Чернев е бил дългогодишен главен редактор на вестник „Марица“, а сега управлява собствен сайт –Plovdiv dayli. Той има точна диагноза не само на..