В празничното издание на предаването Клуб "Неделя" специален гост бе проф. Анастас Славчев – концентриращия пианист, утвърден маестро на пианото и камерната музика не само в България, но и по света.
За своя цялостен принос към националната ни култура е удостоен многократно с най-високи отличия, сред които: Орден „Кирил и Методий” – І, ІІ и ІІІ степен, Почетен знак „1300 години България”, „Златна лира” и „Кристална лира” на СБМТД, „Кристален знак” на СБК, награда „Пловдив” и Почетен знак на Пловдив, „Златно перо” на Радио Класик ФМ, награда „Медения чан” и Почетен знак за цялостен принос в развитието на АМТИИ – Пловдив. С решение на Общинския съвет е удостоен с званието Почетен гражданин на Пловдив за изключителни заслуги и принос в културното развитие на града.
В неделния ефир той разказа от първо лице любопитни истории за своето детство, за учителите и учениците, за днешните емоции и страсти, вълнуващи го и определящи ежедневието му.
За себе си определя музиката като магия, защото тя е "целият му свят", сподели за слушателите на предаването.
На въпроса на водещия Диян Никифоров, кога се заражда любовта към негово величество пианото, проф.Славчев отговори:
„С музиката се срещнах, когато бях в трети клас, на девет години. Аз съм тръгнал една година по-рано на училище.
На девет години в гр. Кърджали, беше построен Домът на Културата /1953г./ и се основа детска музикална школа през месец март, и тогава се записах в класа по пиано. Имахме прекрасни преподаватели, които много ни обичаха. Имахме едно пиано, на което се упражнявахме и си взимахме уроците 30-пианисти. Можете да си представите, В седмицата ни се падаше два пъти по половин час имахме да свирим на това пиано.
Майките, някои от тях стояха с хронометър едва ли не, за да не се ощети другото дете. Но любовта беше, приятелството го имаше и бяха много силни и аз продължих до шести клас, когато благодарение на една лотария, която се теглеше в Кърджали и в която аз бях участник, един от тези, които теглеше билетите, по-скоро печалбите, се случи така, че моето семейство спечели втора награда в размер на 20 000 лева. И с половината от тези пари на мен ми беше купено пиано, вече аз бях привилегирован, и така някак си съдбата показа, че това е пътят по който ще вървя цял живот...“
Целият разговор на Диян Никифоров с проф. Анастас Славчев можете да чуете в прикачения звуков файл.
Цвета Марова открива днес изложбата "Асертивно" в галерия "Сигна". Това е нейната третата изложба в галерията. Свободолюбива, непредсказуема, експресивна... Такава е и живописта й. Образите, вплетени в нейните колоритни композиции, са с прелестен небесно-земен произход, изплуващи сякаш от дълбините на Вселената и водещи обратно към нея...
"Точно днес" с писателя Николай Терзийски говорим за най-новата му книга, която той нарече " Родиния ". Премиерата ще е на 14 май в София, а месец по-късно и на "Пловдив чете". "Родиния" е книга пътуване и книга завръщане. Сборник - роман от 16 истории, посветен на завръщането към себе си. Така го описва и редакторът на книгата Борис Минков...
Изложба с издания на литературния историк и изследовател Стефан Памуков се открива днес в централната библиотека на Пловдивксия университет "Паисий Хилендарски" . Неговото литературно наследство включва близо 30 заглавия плюс многобройни публикации в периодичния печат. Още като студент Стефан Памуков започва да събира епистоларното наследство..
През 1902 година маестро Георги Атанасов създава Оркестърът на 21 Стрямски пехотен полк в Карлово, днес Оркестър на 61-ва Стрямска механизирана бригада. Негов диригент повече от 10 години е капитан Йордан Илиев, с когото разговаряме в празничния 6 май. Ние сме музиканти, но и военни, ходим на стрелби, имаме строева подговка, разказва капитан Илиев...
В началото на януари 1896 година една фотография е публикувана в най-големите вестници по света и за дни обикаля земното кълбо. Това е снимка на невидимото. Изображението представя изящна женска длан, но без плътта по нея – виждат се само костите и венчалния пръстен. Ръката принадлежи на Анна Берта Лудвиг, съпруга на немския учен Вилхелм Рьонтген. Той..