Добрин Паскалев е роден на 25 декември 1954 г. във Варна. Второ поколение лекар, той завършва медицина през 1980 в Медицинския университет – Варна. Има две специалности – вътрешни болести и нефрология. Защитава докторска дисертация в областта на диализата. Автор и съавтор на повече от 150 научни статии, съобщения, монографии, учебници и ръководства по медицина. Любовта към книгите наследява от баща си д-р Николай Паскалев, уважаван варненски офталмолог, а чувството за рима и поезия – от майка си Елена Паскалева. Пише стихове от ранните си ученически години. Превежда някои известни творби от Хайнрих Хайне, който е един от любимите му поети. През годините сътрудничи на алманах „Света гора“, на литературното издание „КИЛ“ и на всекидневниците „Народно дело“ и „Черноморие“. Носител на първа награда от литературния конкурс „Любовта, без която не можем“ през 2005.
Всекидневието на тежките медицински случаи не пречупва деликатното светоусещане на Добрин Паскалев, напротив – обръща очите му към изживяванията в граничната зона между живота и смъртта и го извежда до философски прозрения за вечните стойности. Докоснат от неласкавата съдба, преминал през своето вътрешно чистилище след загубата на най-близки хора, той разтваря душата си в стиховете. Радостта в живота и онова, което усмихва очите му, е дъщеря му Елена.
Сега той застава пред читателите с една дълбоко лична книга "Стих от дъжд и щурец", в която виждаме имената на звездните хора в неговия живот, много от които са вече отвъд, но продължават да бъдат вдъхновение за него. Книгата е съставена от стихове, писани в последните десет години, които са подредени в шест цикъла: „Сянката на думите“, „Учителят каза“, „От душа и сърце“, „Смехът поправя нравите“, „Вярвай, че имаш и ще имаш“, „Молитвеник“, като често заглавията са латински изрази и сентенции.
Ваня Славова разговаря с него за поезията и значимите неща в живота:
-Понеже сте лекар, какво е за вас поезията: бягство или спасение?
-Понякога и двете. Разбира се, може да бъде спасение след тежки преживявания, които включват центровете там горе и ръката започва да пише, но понякога може да бъде и за малко бягство, така че зависи просто от момента и от случая.
-Вие кога посягате към перото, за да творите поезия?
-Бих казал, че никога не съм се насилвал в такъв смисъл, че както човек тръгва на работа с мисълта: ставам примерно в 6 часа, в 8 трябва да съм на служебното място и да започна... Никога не съм се събуждал с мисълта, че днес трябва да напиша едно, две или пък три стихотворения. Просто вероятно има една натрупване, което човек усеща, че не може да издържи, ако не го нанесе на листа.
-Какви са стиховете от стихосбирката "Стих от дъжд и щурец", заглавието е интересно?
-Преди всичко тази книжка бих искал да кажа, че е посветена на паметта на моите родители, а иначе заглавието идва от един ред, от един стих на първото стихотворение, правейки си една равносметка, че думите които съм събирал и от дъжд, и щурец, ще задържат спомена за мен и тогава, когато вече няма да съм тук.
-Харесвате латинския език, може би и латинските афоризми...
-Да. За медицината латинския език все още остава един език, на който се пишат диагнози и се дават наименования. Пък и само до преди век век и нещо латинският е бил това, което е днес английският за науката и медицината. Латинският е език, който в три-четири думи може да даде една много голяма мисъл. И дори си спомням, че някога по латински на караха в добрия смисъл на думата да учим афоризми, които не отмират, те са крилати думи и изречения.
-И поезията е вечно жива. Имате ли любим стих от стихосбирката, или всички са любими?
-Както е сравнението кои деца са най-мили на родителите...Но секунда само да погледна, това е моята "Утринна молитва".
-Разбирам, че може би вярвате в Бог?
-Да.
-Какво е за вас Бог?
-Вярвам, че има такава една сила. Нека така да кажем. Мисля, че няма нищо лошо, по-лошо е да няма никаква вяра.
Интервюто може да чуете в прикачения файл:
Над 70% от петгодишните деца у нас имат кариес на млечните зъби. При 12-годишните с кариес на постоянните зъби са поне 79%. При 18-годишните пък страдащите от кариес на постоянните зъби са повече от 90%. Обобщените данни показват, че от 1 млн. деца у нас над 792 000 имат кариеси . Тревожната статистика на Българския зъболекарски съюз изнесе..
ИДЕНТИЧНОСТ е заглавието на албума, създаден по повод 90-годишнината на Радио Варна, чиято премиера ще бъде на 6 декември в ефира и YouTube канала на медията. Песните в новия компактдиск са поредното доказателство, че музиката има силата да свързва поколения и да изгражда нови мостове между стилове и култури. С основание може да ги наричаме и пиеси,..
Интервю с Oliver s. Tyr (FAUN) Немските езичници FAUN ще направят първи концерт в България на 8 декември в софийския клуб „Joy Station”. Стилът на групата е определян като паган метъл, фолк рок, даркуейв, а също и средновековна музика с келтски и скандинавски мотиви, изпълнени на старинни инструменти. Концертът е част от „East & Central Europe..
Важно е в следващите 5 години как Европа ще реагира на предизвикателствата на средата, за да запази потенциала на Европейския съюз, като важен глобален фактор, но и като подкрепа за страните членки. Това коментира бившият министър на външните работи Ивайло Калфин в предаването на Радио Варна "Позиция", по повод на встъпването в длъжност на колегиума..
ИДЕНТИЧНОСТ е заглавието на албума, създаден по повод 90-годишнината на Радио Варна, чиято премиера ще бъде на 6 декември в ефира и YouTube канала на медията. Песните в новия компактдиск са поредното доказателство, че музиката има силата да свързва поколения и да изгражда нови мостове между стилове и култури. С основание може да ги наричаме и пиеси,..
Интервю с Gus G. (FIREWIND, екс-Ozzy Osbourne) Само след дни FIREWIND ще направят пореден концерт в София. Датата е 5 декември, мястото – клуб „Joy Station”. Поканата е от „BGTSC”. Заедно с тях на сцената пред българските фенове ще се качат MASTERPLAN. За тях това ще е първи концерт в София след един в Каварна и един в Пазарджик. За..
Варненският артист Yasen (Ясен Неделчев) е едно от сравнително новите имена на българската музикална сцена. Той е влюбен в музиката от съвсем ранна възраст. Още като невръстно дете той не спира да пее и танцува, а когато навлиза в тийнейджърските си години, Ясен започва живо да се интересува от продуциране и и изобщо от целия процес по създаването..