Нужно ли е да си преминал специално обучение, за да станеш 3 D моделър? От къде идват идеите за фантастичните персонажи в компютърните игри и анимационните филми? Питаме Мартин Пунчев, който е във Варна като лектор в третото издание на Международния фестивал на дигиталните изкуства Futuro.
Мартин Пунчев е от София, но казва, че е живял навсякъде. Сега е на 29 години и се занимава с изработването на персонажи за компютърни игри, анимационни филми и играчки. Бил е технически арт директор на голямо студио за визуални изкуства, но днес вече работи на частно като 2 и 3 D концепт артист на персонажи и създания за компютърни игри.
Вдъхновява се от всичко свързано с научната фантастика. Геймър от дете Мартин Пунчев е самоук и разказва как е станал професионален 3D моделър.
- Аз започнах по абсолютно обратния път. Още от трети клас се занимавам със софтуер, като на тази възраст не може да се говори за друго освен за детска игра. Първата ми работа беше още в гимназията и веднага след училището бях вече нает в студио за игри. Дори не беше нужно да преследвам образование, защото образованието ми беше самата работа. Класическия път е човек да премине школа по рисуване, но това не е единствения.
Като говорите за работата си се усмихвате и сияете, сигурно много се забавлявате?
- Абсолютно се забавлявам и няма как да е по друг начин. Човек трябва много да обича процеса на работата си, защото става дума за седене и рисуване по цял ден и трябва да се вглъбиш в това, което твориш.
Кои са най-популярните ви герои?
- Този, който ще разпознаят повечето хора е ангелът Тираел от играта Диабло. Той не е мой герой, но аз съм участвал в пресъздаването му в играчка и тази играчка се продава на пазара. Пресъздадох го като скулптура с помощта на компютър по предложение на авторите.
Как се създават такива фантастични образи, като се има предвид, че има много концепт автори по целия свят? Как във вашата работа може човек да бъде оригинален, интересен и търсен?
- Ако направиш нещо тотално различно, което никой не е виждал, има много голям риск за продукта, защото може и да се провали. За това класическата формула е да вземеш нещо работещо и да го надградиш. Т.е. един успешен дизайн е нещо много добре познато и естетически издържано, което ти се опитваш не повече от 20 - 30 процента да надградиш или промениш, или освежиш с нова идея в него.
Вие играете ли компютърни игри?
- Да, играя компютърни игри, но за съжаление рядко ги довършвам.
Какво развива у човек една стратегическа игра?
- Стратегическата игра е мисловна игра. Развива логика и мислене, има спортен характер, защото идеята е да победиш. В такива игри по - умния побеждава накрая.
А за да не стане мания, по колко време на ден трябва да се играе?
- В някаква хигиена човек от малък трябва да се възпита, но тя не е свързана само с компютърните игри. Ако гледаш телевизора, ти пак си изморяваш очите и си ги натоварваш. Трябва да има и спорт, за да не се заседяваме пред мониторите. Мисля, че това е много по-важно, отколкото да изчисляваме колко часа стоим пред екраните. Защото колкото и часа да е, ако накрая всичко това е свързано с мечтите на едно дете и се превърне някой ден в професия, както е примера с всички лектори и гости на Futuro, значи си е заслужавало.
Музикално пътешествие през близки и далечни земи – това обещават концертите „Музиката на България и Ирландия в едно“. Ирландско-българското дуо „Келтора“ в състав Томас Кийтинг и Лора Паносян ще представи музикална програма, съставена от авторски аранжименти на популярни и обичани български народни мелодии, вплетени с жизнерадостните ритми и приказно..
Интервю с Marco Mendoza (екс-WHITESNAKE, екс-THIN LIZZY, екс-THE DEAD DAISIES) Басистът Marco Mendoza е бил част от групи като BLUE MURDER, THIN LIZZY, WHITESNAKE, BLACK STAR RIDERS, THE DEAD DAISIES, JOURNEY. Работил е с Ted Nugent, Bill Ward, John Sykes, Tommy Shaw, Tim "Ripper" Owens и кой ли още не, и кой ли още да. На 22 и 23 декември..
На 15 декември, неделя, в пространството за изкуство „Ателието“, двама млади автори представиха съвместна изложба живопис, рисунка и фотография. Това са Кирил Стефанов и Даниел Колев. Двамата са приятели от години. За съвместната им проява са избрали името „Изложба“. Нищо повече и нищо по-малко, както твърди Кирил Стефанов. "Той показва фотографии от..
Силна година изпращат българските киносалони. Това се дължи до голяма степен и на успеха на филма "Гунди - легенда за любовта", излязъл в средата на октомври. Това обобщи за Радио Варна председателят на Асоциацията на българските киносалони Божидар Илиев. Той е съсобственик на новата киноверига, която ще отвори врати във Варна на 21 декември. Деветте..
Ако проeктобюджетът за 2025 година бъде приет, следващата година дефицитът ще нарасне лавинообразно, бедните ще станат още по-бедни, а богатите - по-богати. Такава прогноза направи Иван Костов - бивш министър на финансите и бивш министър-председател. Той сравни ситуацията с 1994 година и времето на правителството Жан Виденов, когато по думите му е..
Помагалото „Феноменът художествена деформация в детското изобразително творчество" – научно издание, предназначено за учители от специалността „Предучилищна и начална училищна педагогика“, както и за широк кръг читатели, излезе на бял свят, след като в средата на тази година от общинския бюджет на Балчик бяха отпуснати средства за издаването му...
Няма ясна представа какво се случва със средствата, отпускани за общинското предприятие „Градски транспорт“, каза за обзорното предаване „Позиция“ общинският съветник от ПП/ДБ Михаил Луков. Според него одитът на дружеството е описал една позитивна картина, която не отговаря на действителността. „Има много критики към ТАСРУД, но те си изпълняват..