Този сборник е може би продължение на школата ти по гайда, която издаде преди няколко години.
Н. Ц. Да, 2012-а година издадох „Неранза”, сборник с бавни мелодии и песни за гайда. След време издадох и още един учебник „Леки пиеси за гайда”. И от само себе си дойде идеята да съберем с колегата Алексей Енчев хора́ типични от нашия край, такива, които не са включени в другите школи по гайда, за да имат децата достъп до тях и да се развиват.
Има ли недостиг на такъв тип школи?
Н. Ц. Последните 10 години се наблюдава оживление в това отношение. От една страна моят труд, и от друга - този на колегите от Музикалното училще в гр. Котел, които също направиха няколко учебника. През цялото време комуникирахме с тях, разменяхме информация, ние сме им предоставяли наши пиеси, те на нас пиеси и записи. Това общуване подпомогна и издаването на този сборник, но винаги има какво още да излезе, да се покаже. Определено това е една неизчерпаема тема, защото богатството на нашия фолклор е огромно, ние не можем да го изчерпаме.
До каква степен този сборник е продиктуван от ученически интерес и вашата лична мотивация?
Н. Ц. Ученическият интерес трябва да се подтиква от нас преподавателитe. Първо ние трябва да покажем какво трябва и как трябва за да се развие този интерес. Пиесите, които сме включили в сборника голяма част от тях са типични за своя край – Варненско, Добруджа, Странджа, Тракия. Интересът на учениците трябва да бъде насочван.
Как е структуриран сборникът? Разделяте го на две части...
А. Е. Първата част включва авторски пиеси - мои и на Недко Царев, а втората - пиеси от нашия край, пиеси и на популярни изпълнители, като Динко Палазов, Стамен Гарджев, Диньо Маринов, който е наш учител, Мария Стоянова и много други.
Можехте да спрете до вашите авторски пиеси...Разширението на бул. „Цар Освободител“ беше припознато като приоритетно за реализация и от новия екип на Община Варна. Предвидено е да се прави със смесено финансиране, общинско, държавно и европейско, а най-вероятно и по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). П о този повод днес от администрацията организират обществено обсъждане, от..
Да бягаш с кауза, за да помогнеш на друг. Това прави от близо две години Анна Христова, която е успешен маркетинг специалист. Макар и със сериозен дефицит на желязо, чисто здравословно, Анна се мобилизира, за да продължи да бяга с кауза и да заразява с добро още повече хора от своето обкръжение. Тя участва в маратони и полумаратони в..
Журналистът Анна Заркова ни връща към убийството на бившия премиер Андрей Луканов с новата си книга "Смъртта на Бялата лисица". Казва, че историята ѝ не е абсолютната истина, но е достоверен разказ, в който всички герои са истински личности - с изключение само на един - предполагаемият убиец. Неговата история е измислена, но в резултат на сериозни..
Инвестицията в леко метро е първоначално по-голяма, когато се прави подземно, после за поддържането се дават по-малко средства. Когато се прави по открит способ първоначалната инвестиция е по-малка, а след това за поддържане е по-голяма сумата. Именно това е работата на експертите в този Експертен съвет да намерят оптималното, което е..
Туристическият бранш и това лято ще бъде изправен пред проблема с липсата на кадри и това не е новина. Това каза в обзорното предаване на РВ „Позиция“ Илин Димитров, съветник на президента Румен Радев по туризъм, образование и култура. „При вноса на кадри тази година е пълна каша, защото Шенген по въздух, позволява на всички, които влизат в..
Интервю с Alexander Krull (LEAVES' EYES, ATROCITY) Творческият път на LEAVES' EYES започва преди 21 години. В групата се преплитат съдбите на музикантите от ATROCITY. Няма да сгрешим, ако кажем, че ATROCITY е тяхната по-мрачна, а LEAVES' EYES – по-нежна страна. LEAVES' EYES издадоха „Myths of Fate”, заради който идеологът зад двете групи..
"Лекото метро" във Варна ще бъде предимно „потопено“, а не повдигнато чрез колони. Шумовото натоварване ще бъде многократно намалено. Това предвижда проектирането на разширението на варненския булевард „Цар Освободител“ според инж. Кольо Червенков. Като част от инженерния екип в проекта, в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция“, Червенков..