Когато става дума за мебели, интересен е въпросът за авторството и произхода им – кой и къде ги е създал, доколко са уникални и неповторими, колко би струвало да имате такива.
Дизайнерските мебели, в буквалния смисъл на думата, са дело на творци с талант и новаторско мислене. Те са уникални, често смятани за художествени произведения. В обичайния, масов случай, дизайнерските мебели са резултат от оригинални проекти, достатъчно са функционални, за да могат да се използват в ежедневието. И са много скъпо удоволствие. Понякога една маса може да достигне четирицифрена сума, споделя Милко Дюлгеров, който се занимава с дизайнерски мебели, които се реализират основно в чужбина. Чуйте в интервюто на Мартин Николов какви са тенденциите за тази година:
Какви са тенденциите за 2019 година ? Мина вече една четвърт от годината, но все пак престоят още девет месеца
Тенденциите няма може би много да се променят. Те бяха свързани с метал, с метални структури и с масиви от дърво. Напоследък нашумя, малко извън мебелната индустрия, но все пак нашумя много и смолата, епоксидната смола. Примес от тези три неща е нещо, което най-вероятно и през 2019 ще продължи.
Т.е това е комбинацията: масив, метал и епоксидна смола?
Най-често да, защото самият масив се комбинира много добре с епоксидна смола, т.к. той може да се цепи, движи се – все пак масивното дърво е живо. От своя страна епоксидната смола е тънколивко нещо. Тя може да попълни всички възможни дефекти, дори които не се набиват на очи. Комбинацията между тези две неща - от една страна много хубаво качество, а от друга страна - на хората много им харесва точно заради това качество на епоксидната смола. Така може да се вземе дърво, което целенасочено да има много дефекти, а епоксидната смола да превърне тези дефекти в ефекти. Това е, което привлича хората.
Какви мебели или дизайнерски решения най-често се предпочитат?
Най-често засега са масите. Забавното е, че те тръгват не от епоксидната смола, поне тези, които са известни като ривъртейбъл. Те са две парчета дърво с такава динамична форма и между тях първоначално имаше стъкло, което перфектно пасва. Просто в някакъв момент се появиха вариации на това със смола. Тези вариации със смола от една страна са по-лесни, защото тя може да заема каквато и да е форма, която дървото и задава. От друга страна е много ефектно, защото има повече обем, а не е линейно стъкло. Просто смолата поглъща цялото пространство.
Най-интересните може би са тези, при които сме имали най-много свобода да си направим кефа. Със сигурност в момента правя едно от най-интересните за мен неща, защото клиентът искаше маса с определен размер, да е със смола, с начупено дърво с много дефекти. При това нямаше почти никакви други претенции. Следващият етап беше да измислим крака. Имах свободата да направя нещо скулптурно. От една страна няма да е много характерно, а от друга като се направи, ще изглежда много интересно. Всеки си вкарва своя артистичен, креативен процес в определени мебели, но те често струват много пари.
Предполагам, че трябва и самият творчески импулс да се ограничава в някаква степен, ако клиентът иска нещо точно определено ?
Разбира се, да. Това се опитвам да го възпитавам в себе си. Смятам, че професионализмът е да можеш да направиш това, което иска клиента. Той плаща, дава пари, иска да си го гледа всеки ден в къщата, както той го иска, дори и за теб да не е напълно правилно. Така да се каже много хора могат да се припознаят в някаква мебел, да и се радват, биха я имали вкъщи, дори да не е напълно практична. Има много хора, които са отворени към шантави работи, не напълно практични, и за мен това е много интересно.
Интервю с Björn Johansson (ARCTIS) ARCTIS са нова група, създадена от музиканти, със стаж в метъл музиката. Само преди дни бандата издаде едноименния си дебют. На 28 ноември ARCTIS ще го представят и пред българските фенове, защото групата прави турне като съпорт на APOCALYPTICA. Китарисът на ARCTIS Björn Johansson даде специално интервю за..
Варненският драматичен театър взе участие в Деветото издание на Международния театрален фестивал "Interferences" в Клуж-Напока в Румъния. Във форума се включиха членове на Съюза на театрите от Европа, а варненските актьори се представиха със спектакъла "Както ви харесва" на Шекспир, в режисура на Габор Томпа, президент на Съюза на театрите в Европа...
Интервю с Tom Englund (EVERGREY, REDEMPTION, SILENT SKIES) В средата на 2024 година шведските прогресари EVERGREY издадоха изследванията си върху празнотата под формата на албума „Theories of Emptiness“. На 29 ноември бандата ще го представи и на българските си фенове, с подкрепата на алтернативната метъл банда KLORG и швейцарската..
Отчетен е 150% ръст на фалшивите сайтове за онлайн пазаруване в световен мащаб от началото на октомври, сочат доклади на различни лидери в киберсигурността. Това каза Обретен Обретенов, отговарящ за информационната сигурност в международна компания, базирана във Варна. Занимава се също с експертизи по компютърна криминалистика към Съда и..
Елементарните сметки за мнозинство за съставяне на правителство сочат, че най-логично е то да е формирано от коалициите ГЕРБ-СДС и "Продължаваме промяната - Демократична България". Всеки опит да се прави мнозинство с други партии около едната от двете коалиции е игра. Това каза политологът Даниел Стефанов в предаването на Радио Варна Post Factum. Той..
По традиция преди Коледните и новогодишни празници варненската галерия "Арт Маркони" представя сборната изложба "Изобилие". В нея със свои творби участват редица художници - Ангел Атанасов/Ачо, Ангел Веселинов, Васил Петров, арх. Владимир Рачев, Димитър Манолов, Дима Ненова, Димитър Кавръков, Емилия Бояджиева, Ивайло Евстатиев, Илиян Пеев, Клементина..
Интервю с Eicca Toppinen (APOCALYPTICA) APOCALYPTICA започнаха кариерата си с албум с кавъри на METALLICA. Близо 30 години по-късно финландците издадоха и втора част отново с кавъри на METALLICA. На 28 ноември групата ще представи „Plays Metallica Vol. 2“ и в София по покана на „EventEase“ в Зала 3 на НДК. Това ще бъде деветия концерт на..