Улрих Хеппе е главен изпълнителен директор на концесионера на морските летища във Варна и Бургас "Фрапорт Туин Стар Мениджмънт" от септември 2015 г.
Тази година пътникопотокът на двете летища се очаква отново да надхвърли 5 млн. души. Средногодишно, полетите до тях са над 37 хил., а броят на нашите и чужди авиокомпании, които изпълняват редовни, чартърни и нискотарифни полети до повече от 180 дестинации.
Как се развиват нискотарифните полети?
- Много сме доволни от развитието на нискотарифните компании. Една от тях базира свой втори самолет тази година, след като през 2017 г. базира първия си. Така вече покриваме още шест нови дестинации.
Колко общо са нискотарифните ви дестинации?
- Wizz Air покриваха досега девет и към тях се добавят още шест. Три от тях в Германия, в Париж, Ливърпул и Копенхаген. Това, което е хубаво е, че летят не само до далечни дестинации, но и до близки европейски градове и столици, като например Лондон. И това се случва през цялата година.
През лятото при нас са представени всички нискотарифни компании – Easy Jet, руската Победа, Norwegian air. Ryan air спират полетите до Брюксел, защото имат затруднения, но се надявам да бъдат вдъхновени от успехите на най-близкия си конкурент на летище Варна и да се върнат отново на летище Варна.
Каква част от пътниците на летищата във Варна и Бургас идват с нискотарифните програми?
- Тази година очаквания са за 2 млн. пътници във Варна и 3 млн. пътници в Бургас. Така, че общо ще имаме над 5 млн. пътници. Мнозинството от тях идват за 7-дневни и 10-дневни програми, някои за 14-дневен престой.
Тъй като сме туристическо летище, голямата част от туристите идват за ваканция. Увеличава се обаче пътникопотока през зимните месеци. Само за пример, преди три години през зимата покривахме едва шест дестинации, а сега са 16, което е близо тройно увеличение.
Можем ли да говорим за процентно съотношение на пътниците от нискотарифните полети?
- Що се касае за кратки визити 90 към 10 е съотношението туристи спрямо нискотарифни пътници.
74 процента от трафика ни на летище Варна е съсредоточен през четирите летни месеца. В Бургас е още по-зле, там трафикът през лятото съставя 90 на сто от целия пътникопоток.
Водите ли преговори с други авиокомпании?
- Определено. Ходим на всички международни конференции, където се срещат летищни оператори и авиокомпании. Само за пример, преди няколко седмици бяхме в Хановер на най-известната подобна конференция и там проведохме срещи с 29 компании. Ние постоянно им припомняме колко привлекателна е Варна и се опитваме да ги убедим да започнат целогодишни полети до тук.
Най-големият ни успех за момента е, че Wizz Air пуска втори самолет с полети от и до Варна, но също така, че в Бургас привлякохме Jet2.com, които са втората най-голяма туристическа авиокомпания във Великобритания и те ще свързват Бургас с девет британски летища.
Отливът на туристи в България как се отразява на полетите за тази година?
- Очакваме спад от 8 процента на трафика сравнено с миналата година и това се дължи предимно на спада на туристите от Германия и от Русия. Особено руснаците, които се пренасочват към Турция, докато германците са повлияни от несъстоятелността на Germania Airline.
Очакваме 14 процента спад на полетите от и до Германия във Варна спрямо миналата година. Това звучи много, но трябва да имаме предвид, че в последните две години немския пазар имаше ръст от над 72 процента.
Отминалите три години във Варна и Бургас бяха изключително успешни. И двете летища имаха ръст от 50% последните две години, сега спадът ще е 8 процента, което е нормализиране на пазара. Все още държим високите нива от 2017-та година и много сме доволни от този факт.
Британският пазар расте, чешкият и полският пазари също, от Австрия, Турция.
Руснаците имат проблем заради визите. На тях им е много удобно да идват в България – разбират азбуката, имат същата религия и дори малко обща история, но за да отидат в Турция нямат нужда от виза в краткосрочен план предпочитат да ходят там, където няма виза за тях.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.За две минути във Варна може да се намери вейп с наркотично вещество в него както от ученици, така и от възрастни. Това се случва най-често чрез познати през телефона, могат да се намерят през дилъри, а също и през много момчета и момичета, които продават на улицата. Това казаха за Радио Варна Лилия Маринова и Янита Василева от Градския..
Втората част на разследването на Фондация „Антикорупционен фонд“ (АКФ), посветено на аферата "Чирен", разкрива политически назначения, уютни постове за роднини на висши държавни чиновници и конфликти на интереси в редиците на държавното дружество "Булгартрансгаз". Разследването беше публикувано вчера, а в идеото, озаглавено „Газ, роднина,..
Интервю с Влад Уласевич (JINJER) JINJER отдавна надскочиха локаната сцена. С барабаниста на групата Влад Уласевич се чухме по повод предстоящия диск на украинската банда „Duél“, който ще стане факт в началото на февруари. Предварително бях уведомен да не задавам въпроси за войната. За това и темата не е засегната в интервюто. За него Влад..
Имен ден празнува днес певицата Йоанна Драгнева. В предаването на Радио Варна "Новият ден" тя разказа, че носи името на своя дядо Йонко Татаров, създател на специалността "Поп и джаз оркестър" в Националната музикална академия. Самата Йоанна е завършила Средно музикално училище "Любомир Пипков" с профил „Ударни инструменти“, а след това следва в..
Повечето политически сили имат интерес поне временно да вкарат държавата в релси и да бъде съставено правителство, за да бъдат успокоени обществените тревоги. Най-лошият вариант пред страната ни са поредни предсрочни избори. При евентуални такива не е изключено Наталия Киселова да бъде избрана на служебен министър-председател. Това коментира в..
В сезона на дебелите сметки за отопление и изтънелите джобове след празниците е добре да си припомним съветите на специалисти как да спестяваме. От 1 януари цената на електроенергията за битовите потребители се вдигна средно с 8%. Да проветряваме по няколко пъти на ден за минута с широко отворен прозорец, а да не го оставяме открехнат, което намалява..
Преговорите за съставяне на управленско мнозинство се фокусират върху конкретни мерки, липсва обаче разговор за реформи и за бъдещото развитие на страната. Това каза в предаването „Позиция“ на Радио Варна политическият анализатор доц. Иво Инджов. Според него: „Няма идея как да се развива България от тук насетне, а ние имаме драматични проблеми..