Винаги съм смятал, че фотографията е сравнима с поезията. Тя е поезията на визуалните изкуства, защото при нея няма толкова техника. При нея си освободен от много условности, които откриваме в други жанрове на визуалните изкуства. Там има един директен прочит, особено що се отнася до документалната фотография, когато фотографът усеща света около себе си и трябва да го покаже такъв, какъвто го е почувствал. Има още една, макар и по-тривиална енергия, свързана с фотографията – силата и да спира времето, разкри в интервю за Радио България фотографът Валерий Пощаров. Снимките му ни пренасят в пространството, където времето наистина е спряло. Запечатали магията на погледите на неговите герои – обикновените хора, те сякаш говорят с естествената си непринуденост. Такива са и фотографиите от проекта „Последният човек на Родопите“, по който Валери работи през изминалата година.
За да го осъществи, той предприема няколкомесечно пътуване, което го отвежда в 556 села, пръснати из митичната планина. Кадрите, с които се връща обратно в София, са лишени от всякаква суета. В тях няма нищо излишно, акцентът е в погледа, през който прозира душата на героите. Те нямат за цел да покажат недоимъка или битовите неволи на хората, а по-скоро да напомнят на публиката за някои от ценностните и морални устои, спазвани от предците им, но пренебрегвани днес. Пощаров признава, че предпочита черно-белите снимки, защото зрителят много по-лесно се концентрира върху основното в тях – сюжета, но уточни, че отскоро снима и в цвят:
През последната година, след повече от 15 лета работа в жанра на документалната фотография, започнах да работя в цвят. Това е едно предизвикателство за мен, което ми позволява да погледна по различен начин на същите теми, които винаги са ме вълнували. Цветът също може да бъде адекватно изразно средство, но имайки предвид, че аз съм завършил живопис, той за мен не е самоцел, а по-скоро нещо, което трябва да изразява дадено състояние, да носи емоция, хармония. Ние фотографите, особено в жанрове, които не позволяват режисиране на кадрите, в голяма степен сме зависими от реалността. Затова цветът не е нещо, което можем да си измислим, за да постигнем хармония, така както го прави един живописец с палитрата си.
Пощаров е участвал в над 30 самостоятелни и колективни изложби в Париж, Берлин, Франкфурт и други западноевропейски градове. Номиниран е за множество награди, но всичко това не е стимулът, който го кара да продължи да се занимава със своето призвание. Може би ще прозвучи странно, но в периода, когато живеех в Париж и редовно правех изложби в Западна Европа, търсех тази изява, но впоследствие бях доста разочарован от суетата на този живот, признава Пощаров.
Това, което винаги е било интересно за мен е, да се срещам с хората, които ще заснема, а не толкова с публиката. Моментът на реализацията на един артист е този, в който той създава творчеството си. Вероятно това е много сериозен конфликт за твореца, защото често търси успеха в общественото одобрение, в материалния статус или в образа, който си е изградил пред една или друга институция. Вярвам също, че един творец е актуален, докато има желанието да изразява себе си. Тогава нищо не може да спре онази сила, която бушува в него.
През 2011 г. Пощаров се завръща от Франция и се установява в София, където създава първата онлайн галерия в Източна Европа, посветена изцяло на българските художници от модернизма до наши дни. Желанието му е по някакъв начин да участва в културния живот на страната. Днес картините в нея вече са 4000. Стремежът му е да направи един своеобразен виртуален музей на българските майстори, тъй като много от творбите им са частна собственост, или твърде рядко са експонирани в държавните галерии.
Младите кинематографисти от киношкола „Братя Люмиер“ при ЦПЛР – Общински детски комплекс канят варненци на открит урок в отдел „Изкуство“ на Регионалната библиотека „Пенчо Славейков“. Той ще се проведе днес, 13 януари, от 17 часа. Поводът е рождената дата на българското кино. На 13 януари 1915 г. се е състояла премиерата на първия български филм..
Земеделците и фермерите в ЕС са силно обезпокоени от търговското споразумение ЕС-Меркосур, договор за свободна търговия между Европа и икономически блок включващ няколко държави от Южна Америка. Това каза за предаването „Позиция“ евродепутатът от партия „Възраждане“ Станислав Стоянов. По думите му, подписаното тихомълком от председателя на ЕК..
До 16 януари е отворена за обществено обсъждане и консултации Наредбата за специализациите на медицинските специалисти. В България от години се говори за недостатъчен брой специалисти ( това са лекарите със специалност – педиатри, неонатолози, хирурзи, ортопеди и пр. и пр. ), както и за недостатъчен брой лекари. Дефицитът на лекари се..
Интервю с Влад Уласевич (JINJER) JINJER отдавна надскочиха локаната сцена. С барабаниста на групата Влад Уласевич се чухме по повод предстоящия диск на украинската банда „Duél“, който ще стане факт в началото на февруари. Предварително бях уведомен да не задавам въпроси за войната. За това и темата не е засегната в интервюто. За него Влад..
В София сякаш се разведели, изгря някакво слънце, преговорният процес за съставяне на кабинет се размрази. Беше рано да обявим преждевременно преговорите за приключили, в тези пазарлъци често се блъфира, а ГЕРБ са царе в това, коментира политологът Милен Желев в предаването на Радио Варна "Post Factum". Той си послужи с "метеорологична" метафора, за..
За две минути във Варна може да се намери вейп с наркотично вещество в него както от ученици, така и от възрастни. Това се случва най-често чрез познати през телефона, могат да се намерят през дилъри, а също и през много момчета и момичета, които продават на улицата. Това казаха за Радио Варна Лилия Маринова и Янита Василева от Градския..
Втората част на разследването на Фондация „Антикорупционен фонд“ (АКФ), посветено на аферата "Чирен", разкрива политически назначения, уютни постове за роднини на висши държавни чиновници и конфликти на интереси в редиците на държавното дружество "Булгартрансгаз". Разследването беше публикувано вчера, а в идеото, озаглавено „Газ, роднина,..