Дрейтън Бърд е една от най-значимите фигури в областта на директния маркетинг и реклама за последния четвърт век. Има 52 години практически опит в онлайн и офлайн маркетингa. През 2003-та година „Chartered Institute of Marketing” определя Дрейтън Бърд като един от 50-те специалисти в света, оформили развитието на съвременния маркетинг, затова получава прозвището "Бащата на маркетингa". Той ще бъде един от лекторите на предстоящото събитие на 18-ти и 19-ти октомври Innowave Summit 2019 във Варна.
Ако трябва да дадете съвет за това как да сме успешни копирайтъри, какъв би бил той?
Дрейтън Бърд: Чували ли сте за залата Карнеги? Това е най-известната концертна зала в Америка. Сещам се за една история за човек, който отишъл в Ню Йорк. Докато бил в Манхатън, попитал един от местните:
„Как и аз мога да имам изпълнение в залата Карнеги?“ – „Практика, практика, практика! – отговорил мъжът.”
Тайната на успешния копирайтър е непрестанно да пише. Пишете всеки ден. Наистина всеки ден. Колкото повече пишете, толкова по-добре ще се справяте. Колкото повече грешки правите, толкова по-добри ще ставате. Не задавайте глупави въпроси. Преди да започнете да пишете, научете се как да пишете. Четете книги за копирайтинг. И не четете книги само и единствено за копирайтинг, четете и всякакви други хубави книги. Защото ако искате да пишете, трябва да четете. Най-добрите писатели са и най-добрите читатели.
Кое е по-успешното послание – логическото или емоционалното?
Дрейтън: Хората взимат решения на базата на емоции. По тази логика, когато емоциите и логиката се сблъскат – емоциите винаги надделяват.
А какво бихте препоръчали – дълго или късо рекламно послание?
Дрейтън: Дължината на копито се определя от сложността на задачата. Например, ако се опитвам да ви продам детска играчка, ще ми е необходимо късо рекламно послание (copy), но ако се опитам да ви продам книгата си „Директен и дигитален маркетинг на здравия разум“, ще напиша дълго рекламно послание.
Има такъв израз „Изберете наказанието спрямо престъплението.“ – тоест дължината на рекламното послание зависи от това какво продавате.
Имате ли някаква специална рутина сутрин, която Ви помага да сте по-добър копирайтър?
Дрейтън Бърд: Не. Ще ви кажа какво правя. Прекарвам почти цялото си време, извършвайки две или три неща. Едно от тях е да бъда активен. Старая се да практикувам бързо ходене поне четири часа седмично, както и правя комбинация от 7 упражнения поне два или три пъти в седмицата. В резултат на това съм в изключително добра форма за годините си.
Тренировките увеличават притока на кръв към мозъка. Ще забележите например, че всичко, което засилва движението на кръвта, стимулира мисленето. Сигурно сте обръщали внимание, че често докато се къпете, имате идеи под душа. Всичко, което повишава притока на кръв, увеличава и мисловната дейност.
Та, освен знанията, които имам, правя и упражнения. Тренировките ще подобрят уменията ви да пишете текстове, както и ще ви помогнат да имате нови идеи за бизнеса си.
На Innowave Summit 2019 Дрейтън Бърд ще представи тайните си за директния маркетинг и успешните рекламни послания. Сред лекторите са и други световни имена от сферата на иновациите, технологиите и дигиталния маркетинг.
Притеснително нищожен е броят на подаваните сигнали за корупция и конфликт на интереси. Хората, които са установили нарушения и корупционни схеми, се поставят в уязвима позиция, когато трябва да предоставят повече данни, а това ги възпира. Това каза адвокат Лора Георгиева от неправителствената организация Антикорупционния фонд. Според нея има..
БДЖ ще пусне в движение за първи път чисто нов локомотив „Смартрон“, доставен от производителя на 26 ноември. Първият курс на локомотива е днес /27 ноември/ в 16:30 ч. с бързия влак № 3625 от София за Бургас. Локомотивът е първият получен по подписания договор с ДЗЗД „Сименс Трон” през декември миналата година за производство, доставка и гаранционна..
Още напролет местността Караач теке, в която бяха открити останки от раннохристиянския манастир "Света Богородица", ще се превърне в туристически обект. Ще дадем опорните точки с възможност за еко туризъм, върху които да развием поклоническия туризъм, който във Варна не е така добре познат. Това каза областният управител на Варненска област проф...
Стенопис, посветен на 20-та годишнина от присъединяването на България в НАТО, беше открит на северната стена на басейн Приморски във Варна. През 2004 г. страната ни официално се присъедини към Организацията на Северноатлантическия договор заедно с Естония, Латвия, Литва, Румъния, Словакия и Словения. Стенописът е част от конкурса на..
И шестият опит за избор на председател на 51-вото Народно събрание се провали. Достигналите до балотажа двама кандидати Рая Назарян от ГЕРБ-СДС и Силви Кирилов от ИТН не събраха нужното мнозинство, съобщава БНР. Назарян получи 69-те гласа в подкрепа от собствената си парламентарна група, 147 бяха "против", четирима се въздържаха, а при..
Графит на фасадата на басейн "Приморски", посветен на 20-годишнината от членството ни в НАТО, стана обект на вандалска проява. Рисунката, на която е изобразена ръка на войник, хванала детска ръка, е зачеркната със знака хикс. Със спрей е изписано "Вън, НАТО!!!" Графитът е една от отличените творби от Конкурс за арт графит на тема „България – по-красива в..
За шестнадесета поредна година Община Варна се включва в Националната АНТИСПИН кампания по повод Световния ден за борба със СПИН - 1 декември. Общинската дирекция „Превенции“, съвместно с Регионалната здравна инспекция в града, организират различни инициативи в периода от днес – 27 ноември, до 3 декември 2024 г. По традиция кампанията се провежда под..