Най-много са оплакванията на потребителите по повод затруднения при уреждането на рекламации на различен тип стоки, каза за БНТ Игнат Арсенов, главен директор "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите. Това важи както при покупките за празници, така и целогодишно.
Става дума предимно за случаи, в които закупената стока впоследствие проявява някакъв дефект. Рекламация е налице и когато сме си купили нещо онлайн и то не съответства на договора. „Това означава, че не е такова, каквото е рекламирано – не е показаният цвят или размер и т.н.“, обясни Игнат Арсенов. В този случай имаме право да го върнем и да поискаме да ни бъде доставено поръчаното, като всички разходи за куриер се поемат от търговеца.
За всяко несъответствие потребителите следва да предявят рекламация първо пред този, от когото са закупили продукта, като е препоръчително това да стане писмено, обясни Арсенов. Търговецът е длъжен да я приеме и да я отрази в регистър, както и да предложи замяна или ремонт в едномесечен срок. Често потребителите настояват за връщане на парите. Това е възможно, ако след три ремонта стоката продължава да дава макар и различни дефекти и не може да бъде поправена.
Игнат Арсенов посочи, че е възможно да постъпят още жалби във връзка с покупките за Коледа и Нова година, тъй като тепърва ще стане ясно дали има спорове, които в момента са в процес на уреждане между клиенти и търговци.
Работата по част от вече подадените оплаквания продължава с документални проверки. Например, за доказване истинността на дадено намаление. „В други случаи също се налага събирането на допълнителни доказателства и информация – ако онлайн закупена стока не е доставена навреме, каквито твърдения има в някои от жалбите, трябва да проверим на сайта на търговеца какъв е обещаният от него срок и дали е такъв, какъвто потребителят си мисли“, каза Арсенов. Или пък, когато клиентът заявява, че след като се е отказал от онлайн покупката, търговецът е забавил връщането на парите, следва да се установи дали надлежно е упражнено правото на отказ. Това означава потребителят не само да е изпратил заявлението за разваляне на договора до 14 дни след доставката, но и да е върнал на търговеца самата стока в период не по-дълъг от нов 14 дневен срок след уведомлението за отказ. Едва тогава започват да текат 14 дни, в които търговецът следва да възстанови заплатената от клиента му сума. „В повечето от случаите се оказва, че потребителите основателно са потърсили правата си“, коментира експертът.
Най-често жалбите са след покупки от физически магазини, но все повече стават и тези, които касаят пазаруването през интернет. „Практиката показва, че когато потребителят пазарува онлайн, не е така внимателен, както когато влиза в един магазин. Не оглежда толкова добре стоките, а понякога е заслепен от много ниската цена, която по-скоро следва да бъде индикатор, че може да е попаднал на фалшив сайт“, каза още Арсенов. „Измамните сайтове и тези, които не спазват правата на потребителите, обикновено са по-елементарно направени, съществуват само за няколко месеца и после изчезват“, обърна внимание той. Коректните сайтове обикновено са без правописни грешки, с лесно достъпна информация за търговеца и координати за връзка с него, включително за физическия му адрес, завърши Арсенов.
От утре, 20 декември, ще бъде напълно възстановено движението във всички посоки на кръстовището на булевардите „Република“ и „Владислав Варненчик“ при Двете кули. Този ангажимент беше поет преди седмица от фирмата-изпълнител пред кмета Благомир Коцев във връзка с предстоящите коледни и новогодишни празници. Участъкът е особено натоварен, тъй като се..
Съпредседателят на "Продължаваме промяната" - "Демократична България" Асен Василев, който е и бивш финансов министър, призова служебният кабинет да внесе в парламента проект за удължаване действието на настоящия бюджет и през 2025 година, предаде БНР. "Ясно е, че в този парламент до края на годината няма да може да се разгледа закона за Бюджета...
Председателят на Синдиката на българските учители във Варна Веселин Рашев връчи на кореспондента на Българското национално радио във Варна Даниела Стойнова плакета на СБУ за журналист на годината за обективното отразяване на дейността на синдиката в подкрепа на българските учители. Рашев благодари на Наталия Чешмеджиева, директор на Радио Варна, за..
Четири жени, станали жертва на телефонни измами, получиха сумите си от прокуратурата. Връщането на откраднатите пари стана възможно, след като при съвместни действия на полицията и прокуратурата бяха задържани двама фактически извършители на поредица от телефонни измами на територията на областите Добрич, Варна и Бургас. Припомняме, че в началото на..
Шест депутатски имунитета поиска изпълняващият функциите главен прокурор Борислав Сарафов, предаде БНР. Те са на Лена Бориславова от ПП - ДБ, Радостин Василев от МЕЧ, Веселин Вешев и Ангел Георгиев от Възраждане, Гюнай Долоолу от ДПС - Ново начало и Марио Рангелов от фракцията в ДПС около Ахмед Доган. Спрямо народния представител Р. Василев..
Министерският съвет прие Решение за временно въвеждане на граничен контрол на вътрешната българо-румънска граница и за преустановяване функционирането на граничните контролно-пропускателни пунктове на вътрешната българо-румънска и българо-гръцка граница. Решението има за цел обезпечаване на изпълнението на четиристранната декларация между Австрия,..
С декларации на политическите сили започна последното за годината заседание на Общинския съвет във Варна. Към този момент проектът за дневен ред все още не е приет и същинската работа на съветниците не е започнала. ОбС-Варна с последно заседание за тази година Мартин Димитров от групата на "Продължаваме промяната-Демократична България"..