На 8-ми март решихме да ви срещнем точно с нея, защото за крехката си възраст успява да бъде и преподавател, и радиоводещ, и тонрежисьор. Тя е Милица - чаровна, усмихната, тиха, но когато заговори, дъхът ти стихва....защото гласът й е като на чучулига, пееща през пролетта. Така си я представям всеки път, когато я слушам в познатите предавания "Алея на музиката" и "Джем сешън", а и дори, когато споделяме ефирните отрязъци на деня.
Кога бе първата ти среща с музиката?
Моята среща с музиката започва от много малка, още като бебе. Впоследствие когато станах на 4 години започнах да изразявам своето мнение по много въпроси. Тогава казах на моите родители, че искам да свиря на акордеон. Записаха ме в школа към читалището по мое желание. Имах избор между пиано и акордеон. И може би до някаква степен съм се повлияла от това, че защото дядо ми бе акордеонист, самоук музикант, аз изпитах някакво желание да изучавам първо този инструмент.
А сега имаш ли време да свириш на акордеон, пазиш ли си първия акордеон?
Пазя си го все още, но честно да си призная, не ми остава много време за него.
Знам, че акордеонът не е единственият инструмент, на който свириш. Свириш и на пиано, и на гъдулка.
Да, пианото е задължителен инструмент за всеки музикант. Гъдулката е другият инструмент, по който се запалих в тинейджърска възраст в средното училище. Тогава избрах да изучавам този инструмент, без да го познавам изобщо. И така пет години свирих на гъдулка. За разлика от акордеона, си пазя гъдулката. Обичам от време на време да си я взимам и да си посвирвам.Пристигаш в един момент в Радио Варна. Как попадна в тази магия, наречена радио?
Да си призная честно и аз не си спомням. Привлече ме специалността в Музикалната академия в Пловдив и реших да пробвам. Практиката и беше в Радио Пловдив. ако трябва да си призная, дотогава не слушах толкова много радио, повече гледах телевизия. Но след досега ми с радиото тогава, водих и фолклорно предаване в Радио Пловдив, някак си магията ме завладя.
Не е нужно да свириш на много инструменти, за да развиваш своята музикалност, казва Милица в продължение на разговора ни. В момента тя е преподавател и в училище "Константин Преславски" във Варна по поп и джаз пеене. Как успява едно младо момиче да работи рамо до рамо със своите доскорошни учители, а сега колеги и как успява да бъде строг, но справедлив учител?
Много ми беше трудно в началото, но свикнах някак си. Може би най-трудно ми беше да премина границата от говоренето на Вие с тях и сега на Ти. А колкото до учениците си, успявам да поставя границата между учител и ученик, въпреки, че имаме малка разлика в годините. Успявам засега и мисля, че те знаят, че освен като учител, в мен виждат и приятел.
С нашия приятел и колега Кристиян Неделчев си партнирате напоследък все по-често като водещи. Двамата бяхте основни водещи на празничния концерт по случай 85-годишнината на Радио Варна. Как успява тази симбиоза между вас, чисто професионално?
С Крис освен, че сме колеги, мисля, че сме и добри приятели.
С еднакво усещане към музиката!
Абсолютно, да! За да се получава това сработване голяма роля играе и отношението ти в работата, която вършиш. Това е една от причините да се сработим бързо и толкова добре.
Имаш свое вокално студио "Милисима". Има ли талантливи деца и какво ти е отношението към работата там?
Никога не връщам деца, честно казано. Мисля, че всяко дете има право да се докосне до музиката, за да има отношение към нея. Всеки има право да се докосне до изкуството и да разбере дали то е за него. Тези деца, които не се справят добре, естествено отпадат, но онези, които имат талант успяват. В момента работя с осем деца, с които ходим и по фестивали и конкурси. Трудят се добре, но и аз изисквам много.
Своеобразният литературен маратон на поетесата и журналист Керанка Далакманска, започнал на рождения ѝ ден 2 октомври, е към своя край и бележи успех с пълните салони и души на хората, докоснали се лично до поезията и в "Петия ъгъл". Ъгълът на чувствеността. Нейният ъгъл, който носи смисъла за доброта, човечност, усещане на природа, на..
Всеки ден за семейството на к.д.п. Денчо Добрев е специален, защото след дългия работен ден и след училище, всички се събират да вечерят заедно и споделят как е минал денят им. Денчо Добрев отделя 18 години на морето, като последният му рейс е най-кошмарният – ковид-пандемията в самото начало, когато се оказва в Китай и не може да слезе от..
Учителите са в протестна и стачна готовност, ако няма увеличени на заплатите от 1 януари заради липсата на приет Бюджет за догодина. Това каза председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров. Обмислят се вариантите на протест, сред които са ефективна стачка, незавършване на първия учебен срок, електронна стачка, обобщи той...
Театрално-танцовият спектакъл "Таралежите" по мотиви от романа на братя Мормареви - "Войната на таралежите", подготвят актьорът и режисьор Стоян Радев и танцовият хореограф и режисьор Георги GOOSH Енчев. Премиерата ще бъде на 23 ноември от 17.30 и 19.30 часа в "The Center World" на ул. "Шипка" 4, както и на следващия ден - отново от 17.30 и 19.30..
Над 5 млрд. лева харчи българинът на година за цигари. Огромна част от този разход отива в бюджета, тъй като акцизът и Данъкът върху добавената стойност взимат 80% от цената на цигарите. Ако акцизите за тютюневи изделия се вдигнат по-сериозно, в бюджета на България ще постъпват с 1,5 млрд. лева повече. Заради по-високите цени на цигарите около 150 000..
Интервю с Dwid Hellion (INTEGRITY) INTEGRITY са една от първите екстремни банди, които смесват метъл с хардкор. Оригинално групата е създадена през 1988 година в Кливланд, Охайо, но е базирана в Белгия от 2003 година. На 24 ноември INTEGRITY се завръщат в България по покана на „141“. Концертът е в „Grindhouse Skateboard Club“ с подкрепата..
Винаги трябва да обичаш ролята, защото ако не я обичаш, тя ти отмъщава и никога няма да се получи добре. Това коментира за предаването "Гравитация нула" по Радио Варна Юлияна Чернева, актриса от Варненския драматичен театър "Стоян Бъчваров". Тя отбеляза своята 70-годишнина с пърформанс за приятели в галерия "Арт Маркони" и направи своя театрален прочит..