Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Нова социална придобивка у нас - карта за култура "Знание +"

Снимка: thecreators.bg

Сдружение „Българска история“ създаде карта за култура „Знание+“ – първата подобна корпоративна социална придобивка в България.

Картата дава възможност на всеки притежател да получава отстъпки при посещения на обекти, развиващи дейност в областта на образованието, културата и изкуствата. Сред тях са някои от най-популярните театри, музеи, галерии, кина, книжарници, центрове за обучения и творчески занимания.

Идеята е картите да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители.

Картата се издава на физически носител, но може да се управлява и от профила на сайта и да се използва във физическите обекти. От компанията вече разработват и мобилно приложение.

Бизнесът трябва да подкрепя хората, които работят за него, смята един от инициаторите Марио Мишев. Светлана Вълкова разговаря с него в предаването на Радио Варна за култура „Гравитация нула“:

Какво представлява картата „Знание+“?

Това е нова, малко по-различна услуга, която предлагаме на бизнеса. Картата дава отстъпка до различни образователни и културни институции – най-разнообразни обекти, които биха били интересни за хората, изкушени от творчеството, от изкуството. Това са театри, музеи, галерии, но не само, всички онези места, които дават възможност на хората да усъвършенстват знанията и уменията си – в това число чуждоезикови курсове, академии за личностно развитие и всичко, което можем да асоциираме с образованието и културата.

Тези карти предоставят отстъпки и могат да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители.

Картата съществува отскоро. Проявяват ли интерес работодателите?

Да. В нашето партньорско портфолио имаме над 60 организации в сферата на културата и образованието, някои са водещи в своята област, като например Театър Българска армия, Политехническия музей, Къщата-музей на Иван Вазов, но има и много онлайн обекти /магазини, академии/, които предоставят услуги. Всичко това сякаш изглежда атрактивно за работодателите, защото в днешно време за всеки работодател е важно неговите служители и колеги да се самоусъвършенстват ежедневно, да придобиват нови знания и умения, и да бъдат конкурентни в работата си. От друга страна за работодателя е важно да предлага условия, които са атрактивни, които ще задържат хората при него и ще донесат някаква полза.

Мисля си, че интерес към подобна услуга проявяват по-големи работодатели, с повече финансови възможности...

Няма закономерност и това ни впечатлява. И ние като започнахме работа по идеята преди година, очаквахме, че основният интерес ще идва от IT компании, от компании в сферата на аутсорсинга, но всъщност забелязваме, че и сред малки работодатели, семейни фирми между 5 и 10 души, има голям интерес. Разбира се големите работодатели също са изкушени към една нова социална придобивка и първа по рода си у нас в сферата на образованието и културата, но това, което ни радва е, че услугата ни стига до малкия бизнес, в крайна сметка това е важно. Много сме изненадани и щастливи от интереса, услугата е изключително достъпна като цена, така че не е насочена само към големи работодатели.

Работи ли вече тази карта?

Да, малко повече от месец. През последните шест месеца бяхме фокусирани върху създаване на партньорската мрежа, а от месец вече имаме служители на компании, които използват картата, получаваме първи сведения за това от Националната опера, от партньорски книжарници и театри... Картата работи.

Това е идеята ни, правейки „Знание+“ – да донесем стойност от една страна на работодателите и техните служители, и от друга  - на културния сектор. Много често двете страни не си контактуват достатъчно. Нека не забравяме, че според Евростат българинът е на последно място в Европейския съюз по отделяне на средства от личния си бюджет за култура. Това нещо, ако можем да го променим поне мъничко, ще бъдем доволни. Картата дава тази възможност – прави културата и знанието по-достъпни, когато човек има възможност преференциално да потребява продукт или да посещава конкретно място, той го прави. Това е модел, който се е доказал във времето.

Вероятно физическите обекти засега са в София. Ще разширявате ли мрежата?

Разбира се. Планът ни за разширяване на мрежата е във втората част на годината. Първоначалното ни разширяване ще бъде в Пловдив, Варна и Бургас, по-късно и в други областни градове. Това, което правим, е дългосрочно.

Картата за култура ваша оригинална идея ли е или черпите чуждестранен опит?

Не е оригинална идея за наше съжаление. Има я в почти цяла Европа, беше въпрос на време да се появи и тук. Идеята е бизнесът да подкрепя хората, които работят за него.

Цялото интервю с Марио Мишев чуйте в звуковия файл в началото на публикацията.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

АГ-специалистът д-р Анжел: Добре е до 29 години да знаем своя репродуктивен статус

По статистическ и данни двойките с фертилни затруднения в България са между 15 – 20 % от населението. Резултатите показват, че младите хора не са достатъчно информирани относно репродуктивното си здраве и семейното планиране. В навечерието на Рождество Христово по темата разговаряме с акушер-гинеколога д-р Симона Анжел от Медицински център..

публикувано на 23.12.24 в 08:10
Благомир Коцев

Благомир Коцев: Проблемът със синята зона е атака срещу Община Варна

"Проблемът със синята зона е атака срещу община Варна и е породена от грешки, пропуски и умишлени действия от предходната администрация. Тя не е провела навреме обществена поръчка. Договорът с фирмата, която поддържа зоната изтичаше 16 дни след като започна мандата на новата кметска администрация. Това беше една заложна мина, с цел, когато..

публикувано на 21.12.24 в 14:24

Белослава: По-добре да се харесваме, животът ни ще е по-лек

“Харесвам те” е заглавието на новата песен в репертоара на Белослава. Записва я в дует с Бобо, с който си партнират и в песента “Нямаме време”. Тя е включена в албума “Слушай ме” на изпълнителката от 2005г. 18 години по-късно двамата се събират отново. На 21 декември "Харесвам те" ще прозвучи на живо за първи път. На 21 декември във Военния клуб в..

публикувано на 20.12.24 в 23:52

Келтора - музикалният мост между Ирландия и България

Музикално пътешествие през близки и далечни земи – това обещават концертите „Музиката на България и Ирландия в едно“. Ирландско-българското дуо „Келтора“ в състав Томас Кийтинг и Лора Паносян ще представи музикална програма, съставена от авторски аранжименти на популярни и обичани български народни мелодии, вплетени с жизнерадостните ритми и приказно..

публикувано на 19.12.24 в 08:20

Marco Mendoza (екс-WHITESNAKE, екс-THIN LIZZY, екс-THE DEAD DAISIES): Да живее рокендролът

Интервю с Marco Mendoza (екс-WHITESNAKE, екс-THIN LIZZY, екс-THE DEAD DAISIES) Басистът Marco Mendoza е бил част от групи като BLUE MURDER, THIN LIZZY, WHITESNAKE, BLACK STAR RIDERS, THE DEAD DAISIES, JOURNEY. Работил е с Ted Nugent, Bill Ward, John Sykes, Tommy Shaw, Tim "Ripper" Owens и кой ли още не, и кой ли още да. На 22 и 23 декември..

публикувано на 18.12.24 в 09:26

Изложба на Кирил Стефанов и Даниел Колев

На 15 декември, неделя, в пространството за изкуство „Ателието“, двама млади автори представиха съвместна изложба живопис, рисунка и фотография. Това са Кирил Стефанов и Даниел Колев. Двамата са приятели от години. За съвместната им проява са избрали името „Изложба“. Нищо повече и нищо по-малко, както твърди Кирил Стефанов. "Той показва фотографии от..

публикувано на 18.12.24 в 08:00

След успеха на "Гунди": Силна година за българските киносалони

Силна година изпращат българските киносалони. Това се дължи до голяма степен и на успеха на филма "Гунди - легенда за любовта", излязъл в средата на октомври. Това обобщи за Радио Варна  председателят на Асоциацията на българските киносалони Божидар Илиев. Той   е съсобственик на новата киноверига, която ще отвори врати във Варна на 21 декември. Деветте..

публикувано на 17.12.24 в 10:28