Картата дава възможност на всеки притежател да получава отстъпки при посещения на обекти, развиващи дейност в областта на образованието, културата и изкуствата. Сред тях са някои от най-популярните театри, музеи, галерии, кина, книжарници, центрове за обучения и творчески занимания.
Идеята е картите да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители.
Картата се издава на физически носител, но може да се управлява и от профила на сайта и да се използва във физическите обекти. От компанията вече разработват и мобилно приложение.
Бизнесът трябва да подкрепя хората, които работят за него, смята един от инициаторите Марио Мишев. Светлана Вълкова разговаря с него в предаването на Радио Варна за култура „Гравитация нула“:
Какво представлява картата „Знание+“?
Това е нова, малко по-различна услуга, която предлагаме на бизнеса. Картата дава отстъпка до различни образователни и културни институции – най-разнообразни обекти, които биха били интересни за хората, изкушени от творчеството, от изкуството. Това са театри, музеи, галерии, но не само, всички онези места, които дават възможност на хората да усъвършенстват знанията и уменията си – в това число чуждоезикови курсове, академии за личностно развитие и всичко, което можем да асоциираме с образованието и културата.
Тези карти предоставят отстъпки и могат да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители.
Картата съществува отскоро. Проявяват ли интерес работодателите?
Да. В нашето партньорско портфолио имаме над 60 организации в сферата на културата и образованието, някои са водещи в своята област, като например Театър Българска армия, Политехническия музей, Къщата-музей на Иван Вазов, но има и много онлайн обекти /магазини, академии/, които предоставят услуги. Всичко това сякаш изглежда атрактивно за работодателите, защото в днешно време за всеки работодател е важно неговите служители и колеги да се самоусъвършенстват ежедневно, да придобиват нови знания и умения, и да бъдат конкурентни в работата си. От друга страна за работодателя е важно да предлага условия, които са атрактивни, които ще задържат хората при него и ще донесат някаква полза.
Мисля си, че интерес към подобна услуга проявяват по-големи работодатели, с повече финансови възможности...
Няма закономерност и това ни впечатлява. И ние като започнахме работа по идеята преди година, очаквахме, че основният интерес ще идва от IT компании, от компании в сферата на аутсорсинга, но всъщност забелязваме, че и сред малки работодатели, семейни фирми между 5 и 10 души, има голям интерес. Разбира се големите работодатели също са изкушени към една нова социална придобивка и първа по рода си у нас в сферата на образованието и културата, но това, което ни радва е, че услугата ни стига до малкия бизнес, в крайна сметка това е важно. Много сме изненадани и щастливи от интереса, услугата е изключително достъпна като цена, така че не е насочена само към големи работодатели.
Работи ли вече тази карта?
Да, малко повече от месец. През последните шест месеца бяхме фокусирани върху създаване на партньорската мрежа, а от месец вече имаме служители на компании, които използват картата, получаваме първи сведения за това от Националната опера, от партньорски книжарници и театри... Картата работи.
Това е идеята ни, правейки „Знание+“ – да донесем стойност от една страна на работодателите и техните служители, и от друга - на културния сектор. Много често двете страни не си контактуват достатъчно. Нека не забравяме, че според Евростат българинът е на последно място в Европейския съюз по отделяне на средства от личния си бюджет за култура. Това нещо, ако можем да го променим поне мъничко, ще бъдем доволни. Картата дава тази възможност – прави културата и знанието по-достъпни, когато човек има възможност преференциално да потребява продукт или да посещава конкретно място, той го прави. Това е модел, който се е доказал във времето.
Вероятно физическите обекти засега са в София. Ще разширявате ли мрежата?
Разбира се. Планът ни за разширяване на мрежата е във втората част на годината. Първоначалното ни разширяване ще бъде в Пловдив, Варна и Бургас, по-късно и в други областни градове. Това, което правим, е дългосрочно.
Картата за култура ваша оригинална идея ли е или черпите чуждестранен опит?
Не е оригинална идея за наше съжаление. Има я в почти цяла Европа, беше въпрос на време да се появи и тук. Идеята е бизнесът да подкрепя хората, които работят за него.
Цялото интервю с Марио Мишев чуйте в звуковия файл в началото на публикацията.Своеобразният литературен маратон на поетесата и журналист Керанка Далакманска, започнал на рождения ѝ ден 2 октомври, е към своя край и бележи успех с пълните салони и души на хората, докоснали се лично до поезията и в "Петия ъгъл". Ъгълът на чувствеността. Нейният ъгъл, който носи смисъла за доброта, човечност, усещане на природа, на..
Всеки ден за семейството на к.д.п. Денчо Добрев е специален, защото след дългия работен ден и след училище, всички се събират да вечерят заедно и споделят как е минал денят им. Денчо Добрев отделя 18 години на морето, като последният му рейс е най-кошмарният – ковид-пандемията в самото начало, когато се оказва в Китай и не може да слезе от..
Учителите са в протестна и стачна готовност, ако няма увеличени на заплатите от 1 януари заради липсата на приет Бюджет за догодина. Това каза председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров. Обмислят се вариантите на протест, сред които са ефективна стачка, незавършване на първия учебен срок, електронна стачка, обобщи той...
Театрално-танцовият спектакъл "Таралежите" по мотиви от романа на братя Мормареви - "Войната на таралежите", подготвят актьорът и режисьор Стоян Радев и танцовият хореограф и режисьор Георги GOOSH Енчев. Премиерата ще бъде на 23 ноември от 17.30 и 19.30 часа в "The Center World" на ул. "Шипка" 4, както и на следващия ден - отново от 17.30 и 19.30..
Над 5 млрд. лева харчи българинът на година за цигари. Огромна част от този разход отива в бюджета, тъй като акцизът и Данъкът върху добавената стойност взимат 80% от цената на цигарите. Ако акцизите за тютюневи изделия се вдигнат по-сериозно, в бюджета на България ще постъпват с 1,5 млрд. лева повече. Заради по-високите цени на цигарите около 150 000..
Интервю с Dwid Hellion (INTEGRITY) INTEGRITY са една от първите екстремни банди, които смесват метъл с хардкор. Оригинално групата е създадена през 1988 година в Кливланд, Охайо, но е базирана в Белгия от 2003 година. На 24 ноември INTEGRITY се завръщат в България по покана на „141“. Концертът е в „Grindhouse Skateboard Club“ с подкрепата..
Винаги трябва да обичаш ролята, защото ако не я обичаш, тя ти отмъщава и никога няма да се получи добре. Това коментира за предаването "Гравитация нула" по Радио Варна Юлияна Чернева, актриса от Варненския драматичен театър "Стоян Бъчваров". Тя отбеляза своята 70-годишнина с пърформанс за приятели в галерия "Арт Маркони" и направи своя театрален прочит..