Днес депутатите закриха Държавната агенция „Стратегически инфраструктурни проекти”. Дейността й преминавала към Агенцията „Пътна инфраструктура”. Явно това е част от акцията спиране на дискусионни обществени поръчки и намаляване на посредниците. Но както се е случвало и друг път и дано не е така, резултатите може да са същите.
Ето факти. Две години и половина след пускането му, т.нар. нулев километър на магистрала „Хемус” вече е в ремонт. Щяло да бъда за сметка на строителя. То пък остава и да не е. Преди десетина дена започна и ремонт на новата отсечка на магистрала „Струма”. Преди това тази нова гордост на новото ни пътно строителство се напука месеци след пускането й, този път около Дупница. После протекоха и двата тунела. Миналият месец пък пропадна нов участък от магистрала „Марица”.
По „Тракия”, от Оризово до Стара Загора се появиха коловози на цена около 50 млн. лв. Същото вече се случва по настилката до Нова Загора, но там още не е направена окончателната калкулация.
Както се сещате, слушатели на програма „Христо Ботев”, тези, най-меко казано непрофесионални проявления не могат да бъдат резултат от действието или бездействието на една държавна агенция. Или дори на две, както беше до днес.