Когато на образованието започне да се гледа като на надеждна инвестиция, тогава държавата ще бъде спокойна и сигурна за своето бъдеще. За образователните промени, свързани с новия закон за училищното образование, който влиза в сила на 1 август 2016 г. , образователните стандарти, новите учебни програми и мисията да си учител в българското училище ще разговаряме след Националния учителски събор в арена „Армеец“ с Росица Щерева – учител в ОУ „Яне Сандански“ – Пловдив.
След вчерашната среща съм обнадеждена, че ще успеем да разбием „стената“. Аз присъствах на този събор, тръгвайки от думата „мисия“. Зададохме си въпроси: Какво означава мисията да си учител – знаем ли кои сме, знаем ли какво искаме да правим в обществото, знаем ли нашите цели, стратегии, какви резултати искаме да постигнем? Тръгнах си с убеждението, че отговорите на тези въпроси са ясни – Ясно е, че трябва да стъпим на новия закон за образованието, за да можем да постигнем тези стратегии и цели, заяви Росица Щерева.
Тя подчерта, че новостите се състоят в това, че вече съществуват държавни образователни стандарти, които са основни стратегически цели в работата на учителите. Те дават възможност за свобода за редица инициативи в училищата – училището може да избира програмата си, по която да работи, както и предпочитаните от учителите учебници за преподаване. Освен това се дава възможност за развитие на иновативни училища, което е съвсем ново за нашата образователна система. Останах с впечатление от разговорите с колегите на събора, че тези хора – 12 000 колеги са готови заедно с екипите им в училище да вървят заедно по начертания път, заяви Щерева.
По думите й присъстващите на форума учители са показали, че осъзнават, че им е необходима силна мотивация за работа, каквато в момента липсва на българския учител. Българският учител е готов да повишава непрекъснато квалификацията си и ако работи по образователни европейски програми с осигурени средства, със сигурност ще работи за нивото на своята квалификация, подчерта Щерева. Тя обаче уточни, че подробностите по прилагането на реформата в системата на образованието не са били обект на събора. Свободата, която учителите получават, за да направят избора на помагала и начин на работа, като се съобразяват със спецификата на училището, децата, техните интереси и нужди, е много добра, заяви още Росица щерева.
За събора имаше и оценки, вариращи от ирония над формата, до пълно отричане на смисъла му.
Със събирането на 12 000 учите „МОН успя да произведе най- скъпото нищо“ е една от тях
Според Явор Ганчев от Националната мрежа на родителите акцията на просветното министерство е показала поведение към учителите като към крепостни селяни - безцелно пресичане на държавата за няколко часа, в което да слушат речи, без възможност за дебат дори.
По неговите думи въпреки новия закон, реформа в образованието няма.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..