Убедена съм, че нито премиерът, нито министърът на финансите мислят това, което говорят! Това заяви лидерът на Синдиката на българските учители Янка Такева по повод коментарите на премиера Бойко Борисов за обявеното 10%-тно увеличение на учителските заплати от догодина, наричайки ги „добро пожелание“.
Аз съм дълбоко убедена, че министър Кунева като вицепремиер ще направи всичко възможно за да се получи увеличението, когото започне бюджетната процедура за 2017. Като вицепремиер се надявам, че тя знае какво казва. Министър Кунева защитава бюджета на образованието така, както военният министър защити бюджета на МО, допълни Янка Такева
Относно реакцията на финансовия министър и на премиера, Такева заяви, че реакцията е на политици и не бива да ни учудва.
Това са премиер и вицепремиер и накрая те ще стигнат до консенсус. Накрая при разпределението на парите би трябвало да се вземе предвид най-голямата сфера, от която зависи бъдещето на държавата. Няма никой интерес да си развалят отношенията с учителите. Въпросът е, че не се реагира така към едно съсловие, което е най-важното съсловие в обществото. Ние имаме две конфедерации, които ще ни помогнат, категорична е Такева.
Според синдикалния лидер изказването на Меглена Кунева в никакъв случай не е популизъм.
Тя уточни, че ще се води битка на най-високо равнище.
Исканията са насочени към увеличаване на парите като цяло. Това е част от колективния трудов договор. До 2018 година от синдикатите ще настояваме бюджета за образование да е не по-малко от 4,5 % от БВП. Ние сме си направили разчетите и това е реалистично искане, допълни синдикалният лидер.
По думите й на събора са дискутирани много важни въпроси - държавните образователни стандарти, учебните планове, съдържанието, учебниците и регулацията им, делегираните бюджети и промяната на филосовията на финансирането на училищата и детските градини.
На практика това означава, че бюджета на училището не може да се определя само на база броя на децата. Трябва да има и допълнителни критерии- като отдалеченост на училището, брой на паралелките, вида на училището и т.н.. Трябва да има и допълнително финансиране, свързано с качеството на образованието. Това е много важно и се надявам тук да ме чуят и премиерът и финансовият министър, че трябва да променят филосовията на делегираните бюджети, обясни Янка Такева
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма опроверга очакването, че в летния сезон цените у нас ще са с 30% по- високи, каквото се каза вчера на среща на министъра на туризма Мирослав Боршош с туроператори. Цените за новия сезон са договорени още миналата година, той се продава отдавна на европейските пазари. Близо 20% от..
Иновативен подход в часовете по история прилага преподавалят Генка Геройска. Те преподава на учениците от Основно училище "Гео Милев" в село Белозем. При изучаването на Седемте чудеса на античния свят учениците са изработили умалени модели на пирамидите в Гиза, висящите градини на Семирамида и Александрийския фар. Нейният подход е отличен в..
Опитът да се контролират цените на стоки и услуги е еднозначен и той е, че абсолютно не работи, коментира пред Радио Пловдив финансовият експерт Любомир Дацов. Подобни практики, смята той, обслужван целите на силните правителства или някакви популистки интереси. "Няма как да се решат структурни проблеми с мерки за контрол върху цените. Това..
64-годишен жител на девинското село Брезе почина вчера, защото линейката не могла да стигне до дома му, който е на черен път без асфалт. Мъж от Брезе почина, линейка не могла да стигне до дома му Наложило се кметицата на селото Ирина Кочовска да организира няколко мъже, които да свалят човека на носилка до линейката, където да му подадат..
Агресията в НС не е нещо ново, но същевременно едва ли предизвиква кой знае какъв интерес. В крайна сметка парламентът е място за говорене, а не за бой, заяви в предаването "Точно днес" политологът Страхил Делийски. "Трудно ми е да си представя, че може да има друг прочит освен прочита на деформираната представа за НС и политическата култура. Тя е..