Със сигурност фирма ПИМК не е предопределеният печеливш на концесията на интермодалния терминал в Пловдив, тъй като това не е концесия за българска фирма. Това обяви пред Радио Пловдив пловдивският бизнесмен Илиян Филипов, собственик на най-голямата транспортна фирма в Източна Европа – ПИМК, която също е кандидат за концесионер на терминала.
Филипов посочи, че в Европа има над 150 фирми, които са концесионери на различни терминали, имат собствени терминали и имат опит в интермодалните превози. Интерес към тази концесия проявява немската фирма DB Schenker, която е държавна фирма с огромна дейност в логистиката и транспорта, обяви пловдивският бизнесмен, изразявайки съмнение, че ще може да се пребори с нея за концесията на терминала край Пловдив.
Илиян Филипов обясни, че срокът за подаване на документи от какдидатите за концесията е 12 януари. Едва след това ще се решава коя ще е фирмата победител.
Същевременно той подчерта, че в България няма нито една фирма, която да извършва интермодални превози, освен фирма ПИМК. Ние имаме двегодишен опит в този вид превози, каза Филипов.
Депутатите от БСП нямат никаква представа какво е интермодален превоз!, заяви бизнесменът. Той обясни, че камиони и ремаркета с товари се качват на влакове и така да се освобождават шосетата. Това е бъдещето на транспорта изобщо, каза Илиян Филипов.
Той е категоричен, че по никакъв начин НКЖИ не може да е самостоятелен оператор на терминала, тъй като виждаме, че държавните структури постоянно се разпадат или имат нужда от дотации. А частният инвеститор планира вложенията и цели възвращаемост.
Този терминал има нужда от между 12 и 18 милиона лева, които трябва да бъдат инвестирани допълнително, за да заработи пълноценно, обясни Филипов. По думите му, ще е много жалко, ако концесията бъде отложена, тъй като готово съоръжение, в което са инвестирани много пари, вместо да работи и да носи приходи, ще бездейства.
Не разбирам просто какво се случва в нашата държава, обобщи Филипов днешната полемика по казуса с интермодалния терминал край Пловдив.
Припомням:
Опозицията от БСП в отиващия си парламент поиска незабавно да бъде спряна процедурата за отдаване на концесия на интермодалния теминал в Пловдив. Според социалистите вместо държавата да печели от управлението на обекта, го дава на частна фирма, а месечната концесионна такса ще е равна на наема на павилион за вестници в центъра на столицата. От партията изразяват и съмнения, че печелившият е предопределен.
От БСП обвиниха правителството, че отивайки си, прави жестове или се опитва да събира пари за изборите. Социалистите настояват Национална компания „Железопътна инфраструктура“, в чиито активи е терминалът, да извършва търговска дейност, а не той да бъде даден на частна фирма.
В отговор от транспортното министерство припомнят, че „зелената светлина“ за изграждането на терминала е дадена когато премиер е бил Сергей Станишев, а решението за отдаването на готовия вече обект на концесия е взето, преди сегашното правителство да подаде оставка.
Решението терминалът да бъде даден на концесия за 27 години е взето на заседание на правителството на 10 ноември тази година.
Терминалът за интермодални превози на гара Тодор Каблешков е част от жп възел Пловдив. Изграден е с 12 милиона лева европари и включва бензиностанция, автомивка, складове, коловози и рампи. Той дава възможност за комбиниран превоз на контейнери товари от ТИР-ове с жп транспорт.
Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Владислав Михайлов се надява бойкотът срещу големите търговски вериги да принуди държавата да вземе мерки и да ограничи тавана на надценките на храните. Според него у нас има пазар, свободна търговия и конкуренция, но тези принципи не действат при "големите търговци на дребно". Причините са две..
Днес започва реконструкцията на водопровода във високата зона на Брестовица. Символичната първа копка за начало на строителните дейности дадоха кметът на община Родопи Павел Михайлов и кметът на селото Мария Манолова. На церемонията присъства Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството. Срокът за изпълнение е 600..
Стотици репортажи и много енергия в сдружение "Майки срещу дрогата" вложи журналистът Веселина Божилова, която от години работи по темата за зависимостите и битката с тях. След приетата на първо четене пълна забрана на вейповете с нея говорим за поредната активност да се разпишат нови правила и за волята да има контрол и ефект от тях. Тя е скептича...
На среща на министъра на образованието и ректорите на ВУЗ бе лансирана идеята да се намали срока на обучение на медицинските сестри от 4 на 3 години. Целта е е по- бързо да се запълни дефицита от кадри в лечебните заведения. Браншовите организации вече възразиха срещу предложението. Какво мисли академичната общност попитахме проф. Биянка Торньова,..
За потребителското недоволство, икономическите му основания и социални последици разговаряме със социолога Кънчо Стойчев, който е председател на УС на сдружението "Произведено в България". Гневът на хората е напълно основателен. Според социолога основният проблем е, че големите търговски вериги чрез така наречената търговска отстъпка неправомерно..