Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

90% от манипулациите с коли втора употреба се правят в чужбина

Това е забрана за превоз на стоки в Европейския съюз, което е абсолютно неморално и неетично да се изисква. 

Така заместник-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев коментира предложението на министъра на околната среда Нено Димов да се предприемат мерки, които да направят вноса на стари коли неизгоден. Според Доросиев, това са нереални, непостижими неща

В интервю за БНТ министър Нено Димов коментира темата за замърсяването на околната среда от автомобилите като посочи, че мерките трябва да се насочат към продавачите на стари коли.

По този повод Любомир Доросиев подчерта, че в България се насажда мнението, че се продават стари автомобили, което е много погрешно. Правилно е да се каже, че се продават нови автомобили и втора употреба автомобили.

Това са автомобили, които имат регистрация и могат да бъдат и на два месеца, и на една година, и на пет години, и на 10 години, каза Доросиев. Той отбеляза, че Асоциацията на вносителите на автомобили продава предимно автомобили до 10 години с много добри евросертификати и те не замърсяват природата

Трябва да има евростандарти, особено в пунктовете, където се прави преглед на автомобилите по показатели за замърсяване на околната средаМного е важно там да има строг контрол, защото може автомобилът да е на 10 години и въобще да не замърсява околната среда, ако е добре стопанисван и е в заводските норми, категоричен е Любомир Доросиев. 

Той предлага още по места, в общините, да се въведат екосертификати при плащането на пътния данък. В момента, колкото е по - стар автомобилът, толкова му е по - нисък пътният данък. Там нещата трябва да се обърнат спрямо европесйките норми, подчерта Доросиев. По думите му, така ще се увеличат приходите на общините, а също ще се открият и много нови паркоместа в градовете.

Що се отнася до идеята контролът да е още при първата регистрация на автомобила, Доросиев обясни, че в Асоциацията на вносителите на автомобили съществува етичен кодекс, приет от всичките 130 члена на асоциацията, в който се казва, че продавачът на коли е задължен да направи преглед на автомобила през оторизиран сервиз или през доверен сервиз и тогава да го предлага на купувача.

Коментирайки темата за манипулирането на километражите на колите втора употреба, Доросиев посочи, че най - често манипулирането на километражите се случват в чужбина - 90 % от манипулираните километражи се случват в държавите, от които най - много се внасят автомобили втора ръка - Италия и Германия.

Той се надява да има обща европейска система -  сайт, база данни, в която да се събират километрите на всеки един автомобил. Те се снемат както при техническите прегледи, така и при описването от застрахователите.

Според Доросиев, една обща система много ще улесни работата и на търговците на автомобили, които купувайки стоката, ще могат да я проверяват.

Цялото интервю с Любомир Доросиев можете да чуете в прикачения звуков файл. 

Снимка







Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В големите вериги свободен пазар няма, а надценката е 80-100%

Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Владислав Михайлов се надява бойкотът срещу големите търговски вериги да принуди държавата да вземе мерки и да ограничи тавана на надценките на храните. Според него  у нас има пазар, свободна търговия и конкуренция, но тези принципи не действат при "големите търговци на дребно". Причините са две..

публикувано на 13.02.25 в 16:09

Първа копка на новата водопроводна мрежа в Брестовица

Днес започва реконструкцията на водопровода във високата зона на Брестовица. Символичната първа копка за начало на строителните дейности се състоя този следобед. Мястото е кръстовището на улиците „Родопи“ и „Алеко Константинов“. В проекта е заложена подмяна на водопроводната мрежа по следните улици:  "Любен Каравелов" ,"Капитан Петко..

обновено на 13.02.25 в 14:41

Докато шумим за вейпове, на пазара вероятно има нова дрога

Стотици репортажи и много енергия в сдружение "Майки срещу дрогата" вложи журналистът Веселина Божилова, която от години работи по темата за зависимостите и битката с тях.  След приетата на първо четене пълна забрана на вейповете с нея говорим за поредната активност да се разпишат нови правила и за волята да има контрол и ефект от тях. Тя е скептича...

публикувано на 13.02.25 в 13:12

3 години обучение на медицински сестри ще ни върне в миналия век

На среща на министъра на образованието и ректорите на ВУЗ бе лансирана идеята да се намали срока на обучение на медицинските сестри от 4 на 3 години. Целта е е по- бързо да се запълни дефицита от кадри в лечебните заведения. Браншовите организации вече възразиха срещу предложението. Какво мисли академичната общност попитахме проф. Биянка Торньова,..

публикувано на 13.02.25 в 11:52

Бедни сме, защото ни ограбват картели и монополи

За потребителското недоволство, икономическите му основания и социални последици разговаряме със социолога Кънчо Стойчев, който е председател на УС на сдружението "Произведено в България".  Гневът на хората е напълно основателен. Според социолога основният проблем е, че големите търговски вериги чрез така наречената търговска отстъпка неправомерно..

публикувано на 13.02.25 в 10:58