Американски сенатори подготвят законопроект, който цели намаляване влиянието от чужбина върху изборите, както и по-голяма прозрачност за политическите реклами.
Мярката е в отговор на течащите разследвания за руска намеса в миналогодишните избори за президент и разкритията, че реклама на руска интернет агенция е достигнала посредством Фейбук около 10 милиона американци в периода около вота.
Законопроектът предвижда компании като Фейсбук и Туитър да запазват отворени за обществото масиви от данни от реклами за предизборни кампании. Вносители са сенаторите демократи Марк Уорнър и Ейми Клобушар. Сенаторът републиканец Джон Маккейн подкрепи проекта.
Освен задължение за запазването на данни от реклами в документа за социалните мрежи е залегнала и норма, която е близка до тази, отнасяща се до регулирането на обществените и печатните медии по време на избори.
Не на последно място, законът би изисквал от онлайн платформите да положат усилия за гарантиране, че предизборни реклами не са закупени пряко или индиректно от чужди граждани.
В момента на Капитолия се придвижва и друг проектозакон, свързан с информациите за руска намеса в американската политическа система. Конгресмени работят и над мярка, която да помогне на Щатите да са наясно дали хакери от чужбина се опитват да проникнат в техните системи. По-рано Департаментът по национална сигурност заяви, че свързани с руското правителство хакери са таргетирали изборните системи на 21 щати.
Москва отрича да се е намесвала в американските избори за президент миналата година.