За най - актуалните жалби на гражданите и исканите промени в законодателството разговаряме с обществения посредник на Пловдив Борислав Стаматов. Той очаква 2018г. да е годината с най - много сигнали до институцията.
Стаматов оповести и един от тях, който поставя нерешен отдавна въпрос.Той касае работежище в индустриалната зона в ж.р "Тракия", но вероятно ще има подобни и от други квартали на града.
Става дума за група граждани, които работят в индустриалната зона в жилищен район „Тракия”, в бившите социалистически предприятия ЗЗУ, ДЗУ, .... Там на една голяма площ от 300 и няколко декара, което едно време е било едно огромно предприятие, сега има няколко десетки парцела, които в периода 1997 – 1999 г. , които чрез масовата приватизация са придобити от частни фирми и частни лица и там се развива някаква дейност.
Казусът са т. н. междузаводски пътища, които са останали в наследство икоито са в изключително лошо състояние, те не фигурират на кадастралната карта, но реално са такива и от тях има оплакване, тъй като хората, които работят там не могат да се движат по тях с колите си, разбиват колите си, освен това там няма редовно почистване, а снегопочистване почти никакво, трудността, която изпитваме е да намерим собствениците на тези улици и механизъм, с който ние въздействаме върху тях, за да могат те да предприемат мерки и да при оправят тези улици.
А що се отнася до отговорността на общината?
Общината на частен терен няма никаква отговорност в случая. Даже кметът на район „Тракия” е съдействал за едно почистване, за едно запълване на дупките, но е в знак на добра воля. Скрит проблем, който вероятно ще се появи и във всички индустриални зони в гр. Пловдив, предполагам, че така ще стане.
Както се появи в новите територии за жилищно застояване, където има жилища, а няма никаква инфраструктура.
Малко по-различно е там, там отговорността е все пак на общината и е въпрос на средства да се направят , докато тук се опира до самите частни собственици, които като цяло нямат финансов интерес да съдействат, тъй като трябва да отделят не малко количество финанси.
А как могат да бъдат накарани?
Сега това ми е задача. Направих един разговор с шефа на КАТ, говорил съм с представители на комисията за безопасност на движението, а също и един разговор с Инспекцията по труда в Пловдив. Засега изясняваме собствеността и после през тези институции ще търсим начин да ги съберем собствениците и да се опитаме в началото на добра воля те да осъзнаят необходимостта от този ремонт, който трябва да направят.
Но предполагам, че години наистина ще минат, за да се стигне до някакъв реален резултат.
В интервюто Борислав Стаматов обоснова и направените предложения за промяна в Закона за местното самоуправление и местната администрация, с които се иска бюджетите и на местните омбудсмани да се отпускат от държавата, а изборът им да става с обикновено вместо с квалифицирано мнозинство.
Целият разговор чуйте в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..