Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Европейските бюрократи нямат отговори на BG превозвачите

| обновено на 16.05.18 в 16:58

В очакване на резултата от преговорите за съдържанието на транспортния пакет и на протестите на превозвачите в предаването „Ден след ден“ разговаряме с Ангел Траков – собственик на транспортна фирма в Пловдив, част от екипа, който преговаряше с правителството.

Протестът не е антиправителствен, с него показваме на европейските лидери, които са у нас отношението си към готвените правила. Знам какво са направили нашите експерти в министерството на транспорта. Усилията не са от вчера и не е вярно, че е проспана една година, както твърди опозицията.

Българските и румънските фирми са най- потърпевши, каза в разговора Ангел Траков -  защото сме далече, в периферията на Европа, икономиката ни е по- слаби и готвените рестрикции ще доведат до много фалити в бранша.

Европейските бюрократи нямат отговор на нашите аргументи. Искаме промяна на текстове в пакета, за да са равни превозвачите  в цяла Европа. Ако това не стане, ще поискаме да бъде изцяло отменен, защото иначе сме обречени.

Ние работим по всички правила, спазваме изискванията, а това, че правим дъмпинг въобще не е вярно. Работните заплати са даже и по- високи от тези на шофьорите в Западна Европа.

По отношение на предложение за прибиране у дома на всеки три седмици Ангел Траков обясни, че то ще доведе до ситуация, в която над 3000 автомобила всеки ден ще остават извън пазара, няма да сме конкурентноспособни, натоварва се административната и финансова тежест. Не можем да си го позволим.

Камионите ще бъдат строени утре на Цариградско шосе до 17 часа. В останалите градове, включително и в Пловдив, камиони с транспаранти на протеста ще бъдат на Асеновградско шосе - в лентата  в посока КЦМ.

Георги Иванов е на 45 години от Пловдив и има 20 годишен стаж в международния транспорт. Той обясни, че действащите в момента правила го устройват. Изминава по 12 000 - 13 000 километра на месец, когато е на курс, шофира 9 часа дневно, със задължителни 45 минутни почивки и основна - 11 часа.

Не правим дъмпинг на западния пазар, както твърди френския президент, смята Иванов. Ако се приемат новите правила това означава въобще да не се прибираме в България. Прибирането на 3 седмици ще доведе до хаос по границите, а и бизнесът не е готово да изпълни толкова курсове. Искат да ни принудят да плащаме осигуровките в държавите, в които пребиваме, но за нас не е ясно какви ползи ще имаме- е още аргумент на съмнение.

В момента нашите работодатели взимат равни с европейските заплати и не е алтернатива да се работи за чужда фирма.

Сега проблем са паркингите в чужбина, особено след 17 часа, когато местата стават малко. Налага се спиране на необезопасени места, където често се кради - източва се нафта, крадат се гуми, товари.... Шофьорите предпочитат да спират на бензиностанции, където има санитарни възли, места за отмора и хранене. Твърде скъпо е да се нощува на хотел, смята шофьорът, който е от 20 години по международните пътища и твърди, че кабината на камиона, в която нощува има всички условия за почивка.

По отношение на глобите и отношението на властите - Няма как в държава, където не разбираме езика, да разберем всичко което се изисква при проверка, сподели Георги Иванов.  По думите му често глобите към българските шофьори са и по- високи отколкото на местните превозвачи. Особено силно е полицейското присъствие в Германия, Франция Италия.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

КС за пръв път отваря кутията на Пандора за работата на ЦИК

ЦИК трябва днес да изпрати на КС резулатите от повторното въвеждане на резултата от праламентарния вот в 2204 секции, които бяха проверени. В почти половината от тях са открити грешки, а в 7 секции  въобще липсват бюлетини, затова резултатите там са нулеви. В същото време стана ясно, че грешки са допускали и самите вещи лица, броили провторно, а КС..

публикувано на 10.03.25 в 17:07

Проект за Градска железница на Пловдив няма!

След седеммесечно забавяне вече е пусната обществената поръчка за изграждане на градска железница в Пловдив.  Това съобщи вчера при поседещието си в града под тепетата съпредседателят на ПП-ДБ Асен Василев. " И се надяваме все пак да бъде избран изпълнител, да се проектира, а също и да се построи.  Знаете, че по Плана за възстановяване има..

публикувано на 10.03.25 в 16:26

Основните партии са виновни за възхода на Джорджеску

"Снощи положението в Букурещ беше наистина доста нпрегнато. Още от сутринта се бяха събрали протестиращи в подкрепа на Калин Джорджеску пред Централното избирателно бюро ( еквивалент на ЦИК в Румъния). Вечерта те достигнаха над 1000 души", каза за Радио Пловдив  Стилиян Деянов, журналист, преводач и писател, който близо 20 години живее в Румъния...

публикувано на 10.03.25 в 16:10

Пловдив почете 82 години от спасяването на българските евреи

Десетки потомци на спасените български евреи в Пловдив присъстваха на церемонията по повод 82-та годишнина от спасяването им.  Пред Паметника на благодарността до Дома на младоженците за поредна година председателят на пловдивското дружество „Шалом“ Светозар Калев припомни историята за онзи мрачен 10 март през 1943 година. Тогава пловдивските..

публикувано на 10.03.25 в 11:56

Откриваме късно бъбречните заболявания с риск за увреждане

Близо 100 души с различни оплаквания потърсиха консултация при безплатните профилактични прегледи за бъбречни заболявания в УМБАЛ "Пловдив" . Те се проведоха в последната седмица на февруари. Поводът беше втората седмица на март, в която се отбелязва Световният ден за борба с бъбречните заболявания.   Кампанията е продиктувана и от..

публикувано на 10.03.25 в 11:19