Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Европейските бюрократи нямат отговори на BG превозвачите

| обновено на 16.05.18 в 16:58

В очакване на резултата от преговорите за съдържанието на транспортния пакет и на протестите на превозвачите в предаването „Ден след ден“ разговаряме с Ангел Траков – собственик на транспортна фирма в Пловдив, част от екипа, който преговаряше с правителството.

Протестът не е антиправителствен, с него показваме на европейските лидери, които са у нас отношението си към готвените правила. Знам какво са направили нашите експерти в министерството на транспорта. Усилията не са от вчера и не е вярно, че е проспана една година, както твърди опозицията.

Българските и румънските фирми са най- потърпевши, каза в разговора Ангел Траков -  защото сме далече, в периферията на Европа, икономиката ни е по- слаби и готвените рестрикции ще доведат до много фалити в бранша.

Европейските бюрократи нямат отговор на нашите аргументи. Искаме промяна на текстове в пакета, за да са равни превозвачите  в цяла Европа. Ако това не стане, ще поискаме да бъде изцяло отменен, защото иначе сме обречени.

Ние работим по всички правила, спазваме изискванията, а това, че правим дъмпинг въобще не е вярно. Работните заплати са даже и по- високи от тези на шофьорите в Западна Европа.

По отношение на предложение за прибиране у дома на всеки три седмици Ангел Траков обясни, че то ще доведе до ситуация, в която над 3000 автомобила всеки ден ще остават извън пазара, няма да сме конкурентноспособни, натоварва се административната и финансова тежест. Не можем да си го позволим.

Камионите ще бъдат строени утре на Цариградско шосе до 17 часа. В останалите градове, включително и в Пловдив, камиони с транспаранти на протеста ще бъдат на Асеновградско шосе - в лентата  в посока КЦМ.

Георги Иванов е на 45 години от Пловдив и има 20 годишен стаж в международния транспорт. Той обясни, че действащите в момента правила го устройват. Изминава по 12 000 - 13 000 километра на месец, когато е на курс, шофира 9 часа дневно, със задължителни 45 минутни почивки и основна - 11 часа.

Не правим дъмпинг на западния пазар, както твърди френския президент, смята Иванов. Ако се приемат новите правила това означава въобще да не се прибираме в България. Прибирането на 3 седмици ще доведе до хаос по границите, а и бизнесът не е готово да изпълни толкова курсове. Искат да ни принудят да плащаме осигуровките в държавите, в които пребиваме, но за нас не е ясно какви ползи ще имаме- е още аргумент на съмнение.

В момента нашите работодатели взимат равни с европейските заплати и не е алтернатива да се работи за чужда фирма.

Сега проблем са паркингите в чужбина, особено след 17 часа, когато местата стават малко. Налага се спиране на необезопасени места, където често се кради - източва се нафта, крадат се гуми, товари.... Шофьорите предпочитат да спират на бензиностанции, където има санитарни възли, места за отмора и хранене. Твърде скъпо е да се нощува на хотел, смята шофьорът, който е от 20 години по международните пътища и твърди, че кабината на камиона, в която нощува има всички условия за почивка.

По отношение на глобите и отношението на властите - Няма как в държава, където не разбираме езика, да разберем всичко което се изисква при проверка, сподели Георги Иванов.  По думите му често глобите към българските шофьори са и по- високи отколкото на местните превозвачи. Особено силно е полицейското присъствие в Германия, Франция Италия.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Община Пазарджик се сдоби с още дългове

Община Пазарджик е получила иск за 5 млн. 780 хил. лева от Арбитражен съд заради неплатени фактури към оператора за депониране на отпадъци за времето от юли до ноември 2023 година. Това съобщи на извънредна пресконференция кметът на Пазаржик Петър Куленски.  Той обясни, че претендираната неустойка за просрочие е по анекс към договор от..

публикувано на 12.07.24 в 15:10

Сим Алексиев в "Добро утро, ден!"

Тази седмица в рубриката „Добро утро, ден“  ни гостува  галеристът и съсобственик на галерия „Възраждане“ Сим Алексиев.  Роден е в София, но със семейството си идва да живее в Пловдив  още в ранна детска възраст.  Сим Алексиев пише и поезия. Неговата дебютна книга „Градът -  градя и руша“ излезе през 2006 г., но с писане се занимава от 10..

обновено на 12.07.24 в 14:51

Код "жега". Как да се предпазим?

За първи път за  тази година обявиха оранжев код за опасни  горещини. Предупреждението е от Националния институт по  метеорология и хидрология  и е в сила за цялата страна. В Пловдив температурата ще е 38 градуса.  Прогнозата на синоптиците е, че температурите у нас ще продължават да се повишават и през следващата седмица. Очкванията..

публикувано на 12.07.24 в 12:57

Делян Пеевски и Ахмед Доган са от едно и също котило

"Йордан Цонев, който се вижда като най-близкия човек на Делян Пеевски в момента, каза по една от националните медии голяма лъжа - че е бил 25 години в ДПС с Доган. Въпреки че е финансист, той явно може да смята само пари, защото, ако върнем назад времето с 25 години, ще се видим в 1999 г. Тогава той заедно с мен беше в парламентарната група на СДС в..

публикувано на 12.07.24 в 11:51

"Флирт" идва, потърсете лекар при неразположение

В България няма данни  за регистрирани случаи на новия щам „Флирт“. Подвариантът FLIRT на коронавируса обаче все по-активно настъпва в Гърция и е въпрос на време да стигне и до нас. За превенцията, симптомите и мерките свързани със заболяването, коментар на  д-р Христиана Бацелова – епидемиолог и преподавател в Медицински университет Пловдив:..

публикувано на 12.07.24 в 10:12