Новият данък не отчита типа гориво като фактор за замърсяване. Всеки знае, че автомобилите на газ замърсяват най-малко, но сега един автомобил на 20 години на газ, който замърсява по-малко от чито нов евро 6, ще бъде наказан с по-голям данък. Освен това новият данък прави отстъпление и от правилото за катализаторите, защото сега ще имаме ситуация, в която автомобил с двигател евро 5 или евро 6, но катализаторът му е свален, ще ползва отстъпки, а реално ще замърсява повече. Предизвикателствата предстоят тепърва и това е целта на Кръглата маса, която организира Асоциация „Активни потребители“, заяви председателят й Богомил Николов.
По думите му е необходимо е да се търсят реални действия, които да доведат до промените в качествата на въздуха.
Най-голямо внимание трябва да се обърне на годишните технически прегледи. Сега има автомобили, които оставят след себе си облаци от дим, което означава, че този автомоби, дори и да има някакъв сертификат за качество, той на практика не е изправен и когато отиде на технически преглед, реално нищо не се случва.
Всички знаем, че КАТ е с вързани ръце, няма мобилни газ анализатори или ако има, те се броят на пръстите на едната ръка и могат да проверяват само бензинови автомобили, но не и дизелови. Това означава, че кучето си лае, керванът си върви.
Държавата не само че може, но и трябва да субсидира закупуването на по-незамърсяващи автомобили. Такава практика съществува от няколко години у нас – Националният доверителен еко фонд субсидира закупуването на нови електромобили, но могат да кандидатстват само администрации и общини. Граждани и фирми не могат да кандидатстват за финансиране. Не виждам никакъв проблем този фонд да се отвори и към гражданите, както това се случва в повечето западноевропейски държави, включително и в Румъния. Във Франция средствата за тези автомобили идват от налозите на най-замърсяващите превозни средства. Важното е да има воля в тази посока, а не имитация на борбата с опасния въздух, заяви още Николов.
Чуйте интервюто от звуковия файл:
Новият заместник-кмет на Пловдив с ресор "Транспорт" Ерол Садъков е предложение на Сдружението „Браво, Пловдив“. Преди това Сдружението, което има петима общински съветници, свали доверието си от бившия заместник-кмет Савина Петкова, която също беше негов член. "Той е един от главните двигатели на сдружението ни. Той умее да мотивира хората,..
Доколко приложима е забраната за използване на смартфони от учениците по време на час и в междучасията. Възможна ли е реализацията на така нареченото " дигитално междучасие " в Пловдив. Отговорите идват от началника на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова и директорите на Основно училище "Алеко Константинов" и Националната..
От днес до 24 ноември се провежда Световната седмица на предприемачеството. В продължение на 17 години инициативата свързва и насърчава хора от цял свят да развиват своя потенциал и да допринасят за възраждането на предприемаческия дух и иновациите в своите общности. В България инициативата за включване в тази световна седмица е на..
Преговорна среща между ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ все още няма, тъй като и двете партии си мерят ината и се опитват да задават тона, да омаловажават активността на другата партия. Това коментира политолога Румяна Коларова. Тя добави, че това е неприятно за гледане, както и че е контрапродуктивно що се отнася до резултатността. Коментира още, че..
Тази година за трети пореден път ще се проведе Седмица на редките болести в Европарламента в Брюксел от 18- ти до 20- ти ноември . Мисията на инициативата е да се даде възможност на пациентските застъпници да придобият знания и умения, които да им позволяват да участват ефективно, за да имат пряко въздействие върху живота на хората,..