Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

След постигнатото компромисно споразумение за международните превози в Европейския съюз

За превозвачите не остава нищо друго, освен протести в Брюксел

Според Йордан Арабаджиев предложенията са непропорционални, дискриминационни и ограничителни

Всички  предложения от постигнатото компромисно споразумение за международните превози в Европейския съюз са непропорционални, дискриминационни и въвеждат редица ограничения. 
Това коментира за Радио Пловдив изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Сред аргументите против реформата той посочи забраната за почивка в кабината  на камионите, която ще доведе до прекомерни разходи. Освен това ще има увеличение на цените на услугата. Проблемът с риска от мигранти Арабаджиев определи като напълно реален, тъй като превозните средства се оставят на платени , но неохраниеми паркинги. 

По думите му оттук насетне решенията ще бъдат политически:  

Ние сме насочили усилия към работа с нашите евродепутати. Искам да отбележа, че и с тях и с правителството и  с транспортния министър Росен Желязков работим в много силна комуникация -  непрекъснато отменяме мисли, чистим стратетегии, но в крайна сметка като последен ход остава Европарламента. Там са насочени усилията ни. Ако всичко бъде прието във вида, в който снощи Съвета на министрите прие като общ подход, тогава не ни остава нищо друго като ход освен протести в Брюксел и Европейския съд. 
Постигнатият копромис за реформата при международните пътни превози предвижда седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, минимум веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи. Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението.  Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози. Срещу споразумението се обявиха осем европейски държави, сред които и България. 





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54