Архитект Иван Делчев е ръководител на екипа на „Булплан” ООД - София, изработил проекта за новия Общ устройствен план на Пловдив. В разработката са включени повече от 20 експерти.
Пред Радио Пловдив арх. Иван Делчев коментира дискусиите с граждани от шестте района на Пловдив по основния документ за града, свързан с развитието му за 20 години напред.
Предали сме проекта преди една година и това е работа на администрацията - тя ще обобщава, систематизира и ще разглежда на експертен съвет много от предложенията, обясни Делчев. Той посочи, че освен предложенията на гражданите има десетки становища, рецензии, мнения на професионални камари и министерства. Администрацията трябва да систематизира всичко.
Проблем е, че съдът разреши ОУП да се обжалват
Решението на Конституционния съд отпреди седмица, че Общите устройствени планове могат да се обжалват, ще създаде много проблеми. Това означава, че години наред планът няма да влезе в сила, тъй като ще се обжалва всяка най - дребна работа в него. Всеки ще гледа да си оправи нещо в имота и ще обжалва.
Това ще бъде една мъчителна дългогодишна процедура, освен ако парламентът не изясни процедурата по съгласуване, така че планът да бъде в сила в частите, където няма обжалване.
Парк на "Гладно поле" няма да има
Този имот е на военното министерство и то няма да го даде. Хората, които в момента се занимават с тази работа в министерството - те не са военни, те няма да дадат този терен.
Споделяйки своята "трагична прогноза", Делчев каза, че там вече е започнал процес на разпродаване на части и там ще се натъпче парче по парче с жилища.
"Гладстон" не може да е булевард
Проектът за превръщането на ул. "Гладстон" в булевард е още от 1969 година. Още през 80-те години е създадена тази ужасна обстановка с тази "развръзка" от подлеза. Това е възможно най - лошото решение, което е взето, посочи архитектът.
Ние нищо не предлагаме там, ние следваме плана на централната градска част, защото сме длъжни да го отразим, обясни Делчев.
Никой, по никакъв начин, никога няма да бутне сградите по ул. "Гладстон", категоричен е Делчев.
Ситуацията е невъзможна, но никой не иска да я коригира, защото не му излизат сметките с трафика.
А тези сметки с трафика много трудно ще излязат, освен ако не се направи южната тангента и не се изпълнят пръстените на Пловдив.
Електрическа железница ще има, натискът от Европа е голям
Създаването й е залегнало още в предишната версия на Общия устройствен план. А сега става крайно належащо при изнасянето на индустриалните зони извън града, отбеляза Делчев. По думите му, електротранспортът е екологичен и се финансира много сериозно от Европейския съюз.
Европа оказва голям натиск върху градовете да създадат интегриран транспорт от различен тип, който да функционира като единна система.
Премахването на прелезите в район "Западен" е проект на НКЖИ, припомни архитектът.
Нов булевард край Марица в район "Северен"
Във всички европейски градове най - бързите булеварди са около реките. Само че, са направени малко по - прилично. Според арх. Делчев, бул. "Северен" не може да бъде по - голям, защото е притиснат от застрояването.
Идеята е да стане еднопосочен. Ако и от другата страна булевардът край реката стане еднопосочен, това значително ще промени пропускателната способност.
Гробище и в район "Тракия"
Това предложение не сме го мислили, но ще го обсъждане, тъй като такава потребност има.
Нов парк в Пловдив
Търсим решение около Марица в североизточната част, под Рогошките гробища. Макар че и там вече има натиск за застрояване, там има една много добра територия, която и администрацията обмисля.
Проблемите с парковете и с транспортната система ги създават учрежденията, обясни Иван Делчев.
Разпродаването на общинската собственост безвъзвратно задуши града, а не тясната територия. Той няма къде да "маневрира", няма възможност за обществени мероприятия.
Според арх. Иван Делчев най - важното от обществените обсъждания е че, гражданството се е осъзнало по отношение на възможността да обжалва бездействието на администрацията.
Цялото интервю на Неда Велкова с арх. Иван Делчев е в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..