Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

39 надлеза ще заменят опасните жп прелези в страната

Много български жп линии и пътища в момента се пресичат на едно ниво. Прелезите не само затрудняват трафика, но са и  предпоставка за катастрофи и инциденти. Въпреки въведените сигнализации и усилията жп прелезите да работят в изряден режим, твърде често те биват пренебрегвани или умишлено повреждани. 

Данните сочат, че 75% от всички жп инциденти се случват на прелезите. През миналата година те са били 21 с шестима убити и 8 ранени, а статистиката за първата половина на тазигодина отчита 10 катастрофи с един загинал и петима ранени на жп прелези, заради нарушаване на правилата за движение. 

Модернизацията на жп транспорта цели постигане на по- висока скорост на влаковете – до 160 км в часа като едновременно с това рискът от инциденти и жертви при пресичане на жп линиите от други превозни средства бъде сведен до минимум. Решението е жп прелезите бъдат заменени с жп надлези. Премахване на всички прелези е включено в модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас.

Тя е в процес на цялостна рехабилитация със средства по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. В момента по жп трасето има 45 прелеза, които ще бъдат премахнати, обясни инж. Иван Бакалски ръководител на проекта:

„В края на проекта 41 прелеза ще бъдат закрити. Ще бъдат построени 38 автомобилни надлеза  и един пешеходен. Те ще бъдат изградени на републикански, селскостопански и общински пътища. Със замяната решаваме проблемите, когато пътищата се пресичат на едно ниво. Така ще премахнем конфликтните точки, това е начинът да се спрат честите удари на прелезите.

След модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас ще останат четири прелеза – три от които са на територията на Нефтохим, един на гарата в Долно Езерово“, каза инж. Бакалски.

По жп линията София – Пловдив прелезите също ще бъдат премахнати, като вече има изградени 4 надлеза. Те са  в участъка от Септември до Пловдив – до селата Ковачево и Триводици, в района на гара Стамболийски и на гара Тодор Каблешков, който прави връзка с Интермодален терминал – Пловдив.

Общата инвестиция за проекта за рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас е почти 414 милиона 156 хиляди  EUR, от които 293 милиона евро  са осигурени от Кохезионния фонд на ЕС.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Нулевата ставка ДДС за хляба трябва да бъде запазена

"Професионалната етика изисква да кажа, че няма козуначено изделие, което да има себестойност 200 лв. Но нсе пак, търсенето определя предлагането. Не зная какви очаквания имат купувачите, които ще отделят 200 лв за козунак, но те едва ли ще вкусят нещо изключителнно, защото козунакът е изделие, което има много ясен състав. В резултат на спазването му,..

публикувано на 26.04.24 в 16:03

Големият въпрос на тези избори е знаем ли накъде отиваме

Това, което ентусиазира избирателите обикновено са две противоположни състояния - разочарование и гняв или пък надежда . За разлика от предишни периоди, в които сме били свидетели и на двете, то днес българите е на кръстопътно състояние - гледат с недоверие, страх, скептицизъм и описват собственото си отношение към дистанциране, определи социологът от..

публикувано на 26.04.24 в 11:04

Ден на отворените врати в Арменското училище

Основно училище „Виктория и Крикор Тютюнджян” се намира в сърцето на Стария Пловдив сред китната зеленина на хълма Небет тепе. Арменското училище както обичат да го наричат пловдивчани  има 190-годишна традиция на добро образование и възпитание, в него се обучават деца от 1-ви до 7-ми клас както с арменски, така и с български произход. През настоящата..

публикувано на 25.04.24 в 17:30
Надя Василева, председател на БКЗ

Най-много служители в Пловдив се търсят в IT сектора

Работодателите в Пловдив прогнозират, че компаниите в региона, които ще назначават хора в следващите шест месеца, са с 11% повече от тези, които възнамеряват да съкращават работници. Това коментира в предаването "Ден след ден" на Радио Пловдив председателят на Българската конфедерация по заетостта (БКЗ) Надя Василева. Конфедерацията е публикувала..

публикувано на 25.04.24 в 16:33
Мира Радева

Опозицията доказа сила със свалянето на Росен Желязков

Свалянето на Росен Желязков от председателското място в НС от практическа гледна точка няма никаква стойност, тъй като депутатите излизат във ваканция до предсрочните избори. Смисълът беше да се докаже силата на парламентарната опозиция. Това коментира социологът доц. Мира Радева. Тя добави, че според нея партиите, които се обединиха..

публикувано на 25.04.24 в 15:55