Драстични нарушения по обслужването на автобусна линия №10 от фирмата „Хеброс бус“ станаха известни след като Радио Пловдив потърси информация от Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“. Оповестената информация дойде след сигнали на пътници, че от месеци ситуциацията с Десятката е трагична, като им се случва да стоят по 40 до 50 минути на спирките, докато дойде автобус.
От общината признаха, че собственикът на фирмата Веселин Дошков системно не изпълнява задълженията си по договора с общината. Освен намаления брой коли, по линията редовно се пропускат курсове. Само през месец септември са пропуснати 853 курса.
Общината би трябвало да налага по 1 000 лева глоба за всеки пропуснат курс. Вместо да санкционира фирма „Хеброс бус" с 853 000 лева за пропуснати курсове през септември, наложената глоба е само 30 000 лева. Така общинският бюджет е ощетен с 823 000 лева за сметка на частната фирма „Хеброс бус“.
Веселин Дошков днес призна за нарушенията, но ги обясни с лошата политика на общината към фирмите превозвачи. Дори изрази надежда администрацията да санкционира него и колегите му – цитирам: „за да влязат нещата в съда най – после и да се види кой крив, кой прав“.
Пред Радио Пловдив Дошков сподели, че до 3 – 4 години ще приключи напълно с превозваческата дейност, но преди това трябва да изплати автобусите си към банките.
Според него причините за закъсненията на автобусите са обективни и субективни. Като основни той посочи недостатъчното средства, които се получават от общината, както и липсата на кадри.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..