В момента на Централна гара в Пловдив се извършват подготвителни дейности, но пробивът не е започнал. Това каза в интервю за програма "Ден след ден" инж. Иван Бакалски от НКЖИ, ръководител на проекта за модернизацията на ж.п. линия Пловдив – Бургас, част от който е и пробива под гарата.
Строителните дейности са в две насоки. Едната е рехабилитация на ЖП инфраструктурата в гарата и втората е изграждането на съоръжението пробив. Още в подготвителната част, която е в момента, при подготовката са прекъснати коловозите от 6-11. Така че движение по тях няма. Целият трафик се организира по коловозите от 1 до 5 в момента. Строителните дейностите ще се извършат, най-грубо казано, на два големи етапа. Първият етап е строителните дейности на коловозите 6-11 и вторият етап, когато възстановим движението по тях - ще отворим за изпълнение на строителни дейности, коловозите от 1 до 5. В момента няма затруднения в трафика, но с напредъка на строителните дейности сигурно ще се наложи за известно време да се трансбурдират пътници най-вече до Асеновград, но това ще бъде на втория вариант, когато възможностите за осъществяване на трафика ще бъдат по ограничени.
Относно сроковете за изпълнение инж. Бакалски уточни, че първия етап обхваща времето от средата на ноември и ще приключи в края на август 2022. След което ще се прехвърли движените по новоизградените коловози и ще започне работата по останалите коловози.
С началото на изпълнение на строителните дейности по коловозите започва и работата по изграждане на външната конструкция на пробива. Това означава, че когато подпишем акт 2А2 ще започне работа строителната машина, която ще изгражда стените и плочата на самия пробив.
Утре на среща в общината ще уточним подробности по отношение на етапноста на временната организация. Ние имаме подготвени за съгласуване с общината 12 временни организации на движението. Тъй като поетапно ще се работи. Дойде времето да уточним тези неща и да получим одобрението от КАТ-Пловдив. Ако няма някакви пречки очакваме да направим първа копка следващата седмица.
Според инж. Бакалски финансовите параметри са ясни. Стойността на строително монтажните дейности са за малко над 89 милиона лева, като по-голямата част са за пробива.
Относно Бетонния мост той уточни, че на този етап в общината са съгласувани и двата варианта за проектиране на съоръжението.
Избрахме единия, който позволява изпълнението на моста на 2 етапа. Първият етап - изграждане на мостовото съоръжение над жп линиите с временно включване на съществуващите подходи. Вторият етап е развитието на подходите и кръговото движение в северната част на съоръжението. Вече се разработва този вариант на техническия проект и очакваме до края на година да е готов и в началото на следващата година да го внесем в общината за съгласуване.
Строителното разрешение за пробив под Централна гара в Пловдив, което общината е издала, още не е влязло в сила. Това обяви пред Радио Пловдив кметът Здравко Димитров.
"Това, което се вижда от южната страна, са подготвителни неща, преди същинската първа копка. Ние имаме издадено строително разрешение от МРРБ, а нашето строително разрешение не е влязло още в сила", коментира Димитров.
Утре от местната администрация ще се срещнат с представители на НКЖИ във връзка с мащабния проект за транспортен подлез, за да уточнят началото на строителството и първата му копка.
Кметът подчерта, че този проект не е свързан с Бетонния мост и за него ще има ново разрешително.
До какво ще доведе напрежението между Европейския съюз и Доналд Тръмп прогнозира в програма "Точно днес" Димитър Георгиев, финансист и анализатор на международните пазари. Според него президентът Тръмп е в центъра на събитията повече от вякога и повече от всякога пазарите зависят от това, какво ще реши той. И всеки ден е различнен. " Днес се..
При кабинета „Желязков“ виждаме една реална коалиция, а не сборен механизъм от формации, какъвто беше т.нар. сглобка. Действията между политическите играчи в правителството са по-устойчиви и синхронизирани, което дава възможност да мислим, че кабинетът ще изкара по-дълго от този на Денков. Това коментира политолога Светлин Тачев от Агенция..
Тази година Българското национално радио става на 90 години, а Радио Пловдив - на 70. "Трябва да обръщаме внимание и на успехите, и на предизвикателствата. Тези 90 години означават, че много хора преди нас са постигнали много неща - да работим в медия, която се ползва с много високо обществено доверие, която хората не само слушат, а истински се..
Училищата в Пловдив и областта имат готовност да преминат към онлайн обучение от 29 януари до 4-ти февруари включително. Пред Радио Пловдив началникът на РУО Иванка Киркова подчерта, че в тези учебни дни ще се оформят оценките за първия учебен срок. Тя припомни, че област Пловдив е сред пионерите, стартирали онлайн-обучение през 2020 година по..
Две предложения за предстоящата на 30 януари сесия на ОбС на пловдивския кмет Костадин Димитров бяха бойкотирани на заседанието днес на правна комисия към местния парламент. Едното е за одобряване на текстове на допълнителни споразумения с превозвачите, обслужващи линиите от масовия градски транспорт, което предвиждаше индексация на..