В момента на Централна гара в Пловдив се извършват подготвителни дейности, но пробивът не е започнал. Това каза в интервю за програма "Ден след ден" инж. Иван Бакалски от НКЖИ, ръководител на проекта за модернизацията на ж.п. линия Пловдив – Бургас, част от който е и пробива под гарата.
Строителните дейности са в две насоки. Едната е рехабилитация на ЖП инфраструктурата в гарата и втората е изграждането на съоръжението пробив. Още в подготвителната част, която е в момента, при подготовката са прекъснати коловозите от 6-11. Така че движение по тях няма. Целият трафик се организира по коловозите от 1 до 5 в момента. Строителните дейностите ще се извършат, най-грубо казано, на два големи етапа. Първият етап е строителните дейности на коловозите 6-11 и вторият етап, когато възстановим движението по тях - ще отворим за изпълнение на строителни дейности, коловозите от 1 до 5. В момента няма затруднения в трафика, но с напредъка на строителните дейности сигурно ще се наложи за известно време да се трансбурдират пътници най-вече до Асеновград, но това ще бъде на втория вариант, когато възможностите за осъществяване на трафика ще бъдат по ограничени.
Относно сроковете за изпълнение инж. Бакалски уточни, че първия етап обхваща времето от средата на ноември и ще приключи в края на август 2022. След което ще се прехвърли движените по новоизградените коловози и ще започне работата по останалите коловози.
С началото на изпълнение на строителните дейности по коловозите започва и работата по изграждане на външната конструкция на пробива. Това означава, че когато подпишем акт 2А2 ще започне работа строителната машина, която ще изгражда стените и плочата на самия пробив.
Утре на среща в общината ще уточним подробности по отношение на етапноста на временната организация. Ние имаме подготвени за съгласуване с общината 12 временни организации на движението. Тъй като поетапно ще се работи. Дойде времето да уточним тези неща и да получим одобрението от КАТ-Пловдив. Ако няма някакви пречки очакваме да направим първа копка следващата седмица.
Според инж. Бакалски финансовите параметри са ясни. Стойността на строително монтажните дейности са за малко над 89 милиона лева, като по-голямата част са за пробива.
Относно Бетонния мост той уточни, че на този етап в общината са съгласувани и двата варианта за проектиране на съоръжението.
Избрахме единия, който позволява изпълнението на моста на 2 етапа. Първият етап - изграждане на мостовото съоръжение над жп линиите с временно включване на съществуващите подходи. Вторият етап е развитието на подходите и кръговото движение в северната част на съоръжението. Вече се разработва този вариант на техническия проект и очакваме до края на година да е готов и в началото на следващата година да го внесем в общината за съгласуване.
Строителното разрешение за пробив под Централна гара в Пловдив, което общината е издала, още не е влязло в сила. Това обяви пред Радио Пловдив кметът Здравко Димитров.
"Това, което се вижда от южната страна, са подготвителни неща, преди същинската първа копка. Ние имаме издадено строително разрешение от МРРБ, а нашето строително разрешение не е влязло още в сила", коментира Димитров.
Утре от местната администрация ще се срещнат с представители на НКЖИ във връзка с мащабния проект за транспортен подлез, за да уточнят началото на строителството и първата му копка.
Кметът подчерта, че този проект не е свързан с Бетонния мост и за него ще има ново разрешително.
В края на месец март разказахме за млад мъж от първомайското село Бяла река, който събира и след това дарява инвалидни колички и столове на хора с увреждания в нужда. 9 месеца по-късно той вече е учредил благотворителна фондация и в началото на следващата година възнамерява да открие склад, в който да се събират помощните средства, които..
В последната ни рубрика за успешните образователни практики ще Ви разкажем за Професионална гимназия по вътрешна архитектура и дървообработване „Христо Ботев“ в Пловдив. Учебното заведение участва в проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение“. Той се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се..
В събота и неделя в Пазарджик предстоят 2 големи кампании на сдружението "Добро сърце". В центъра на града, на „Тортата“, ще бъдат раздадени над 2000 хляба, разказа Георги Янакиев от сдружение „Добро сърце“. "Кампанията "Никой не е по-голям от хляба" цели да покажем на хората, че не е лошо да се дарява. Кампания от хората за хората – да..
Какво губи националната икономика, пренебрегвайки постиженията на българските учени? Защо бизнесът у нас не е иновативен и купува нови технологии от Запад, вместо български разработки? Според проф. Калоян Петров, директор на Института по инженерна химия към БАН, това невинаги е така, но в общия случай предприемачите предпочитат да купуват..
Средства за инвитро процедури са насочени към земеделците – това е манипулация, която измества фокуса от важни теми в държавата, категорични са от Национална асоциация на зърнопроизводителите. Те са и в стачна готовност, заради липсващи средства в проектобюджета за догодина, които са ключови за стабилността на сектора. Става дума за два..